Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

nilsu vs rapala long casting minnow

Started by Anonymous, March 26, 2005, 12:04:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

kumpi on parempi nilsu vai kyseinen rapala itse kyllä olen rapalan puolella

kaivo

Perusteluja, perusteluja kaivattaisiin. Tällaisenaan tämä paremmuusjuttu on ihan sama asia kuin väittäisin vaikkapa makaronilaatikkoa paremmaksi kuin maksalaatikko.

Missä olosuhteissa ja mille kalalle Rapala on parempi kuin Nilsu?

Jos pitäisi nimetä oma, eniten uistinkalastuksessa harrastamani laji eli normaali hauen virvelöinti sisävesillä, olisin taipuvainen kannattamaan Nilsua, kalastavuuden lisäksi hyvän värivalikoiman takia. Rapala Long Castia kokeilin vasta viime kesänä ja syksyllä pariin otteeseen, enkä ehtinyt saada sillä vielä kalaa. Eniten minua häiritsi Long Castin olematon uintiliike mitättömän kokoisen leukaläpän takia; haukivaapussa saisi olla mielestäni tukevampi potku. Yritin voimistaa uintia pienemmillä koukuilla ja taivuttamalla nokkalenkkiä niin alas kuin se ilman väkivaltaa meni. Kokeilut jatkuvat vielä tulevana kesänä, lentäähän Long Cast kuitenkin kokoisekseen mukavasti, mikä miellyttää rannalta kalastavaa. Matalauintisuus on myös useissa tapauksissa etu. Rapala Jointedin haastajaa Long Castista tuskin tulee, mutta yritetään...

Joona90

Olin juhannuksena heittelemässä Vesijärvellä, ja kokeilin kyseistä Rapalan vaappua.Tuloksena yksi hauki.Että kyllä siihen hauki ottaa,vaikkakin uintiliike onkin hieman olematon..
Tässä olen kun en muuta voi...