Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vantaan ja pitkäkosken harjukset

Started by hararri, October 05, 2004, 18:06:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hararri

Olen kuullut että Vantaanjoessa ja pitkäkoskessa on harjusta. Mutta itse en ole koskaan ole saanut harria. Elikkä jos olet saanut kyseisillä joilla harjusta niin kerro ihmeessä millä perholla ja mistäpäin koskea!!!
En ole vielä koskaan saanut harjusta joten auttakaa...  :(

Kalamees

Ei ihan pitkä tai vantaankoskelta oo sattunu kummosempia harjuksia siiman päähän. Mutta jos jaksat lähtee nurmijärvelle myllykoskelle ( n. 25min ajo Hesasta) niin siellä niitä luuraa ihan hyvän kokosia.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

hararri

Vai nurmijärvelle astii... no voi pahus! Pitää unohtaa koko juttu.

Vanhus

Kyllä Pitkäkoskessa vielä edelliskesänä luurasi harreja.En tiedä onko
enää tämän paskapäästön ja tulvien jälkeen.
Olen saanut pienellä nymphillä Pitkäkoskesta 3 mitta-harria,suurimmat
siinä 43cm.
Pienempiä enemmälti.

hararri

Kiitos tiedosta!!! Eli ei varmaankaan ole mahdotonta saada harria pitkä koskelta? Muuten mistä kohdin sait ne harjukset?

Anonymous

Ihme kyllä noin kuukausi sitten kaverini sai yhden harrin vanhankaupunginkoskelta.ja tuli vielä loppuliusta. ihmettelen kyllä, miten ne sinne on eksyneet? :?:

joo o

Se on kyllä vähän outoo miten sinne asti herreja joskus eksyy. On sitte sieltäkin joskus harri saatu.

jukka poika

yleensä touko ja heinä kuus  tulee harjusta vantaankoskelta

jebulis

joo olen itekki saanu pitkäkoskelta harjuksen mutta oli todella pieni :lol:

Tyrskyturskaaja

Joskus kymmenisen vuotta sitten kävin eräänkin kerran Nukarissa napsimassa harjuksia. Padolta alaspäin on monta kilsaa ihan kivaa harrivirtaa. Syödähän niitä raukkasia ei viitsi kun eivät olleet juuri 25 cm isompia ja tod. näk maistuvat just samalle pas**lle kuin Nukarin kirjot kesäisin, ellei suoraan tankkiautosta saa....
Silti ihan kiva paikka parannella kalastuskuumetta.
Pitkäkoskelta en ole koskaan saanut harjuksia, kovasti yritin aikoinani ja tulos oli läjä paksuniskaisia koskiaffenia, toinen läjä turpaa ja jokunen kirjolohi ja hauki..  Mutta miksei, saattaa siellä harvakseltaan harria asustaa.
Pete / Tyrskyturska Team

Petri

Tuolla www.vantaanjoki.net jokui kehuis syksyllä saaneensa 47cm harrin ja useampia hiukan pienempiä ?.... Itse en ole pitkäkoskelta saanut yhtäkään harria mutta olen kyllä nähnyt niitä siellä uimassa. Usein kyllä, jos harria yrittää niin siiman päässä potkii ahven tai turpa (isojakin).
Ratkaisu löytyy vastauksesta.