Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Digivaakojen toiminta kylmässä säässä

Started by Cordon -Mikko T-, April 10, 2005, 15:52:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cordon -Mikko T-

Olen kuullut paljon puhuttavan siitä, että digitaalivaa'at näyttävät välillä mitä sattuu kylmässä säässä. Näin todella on. Itse sain eilen onkisiian ja reilusti yli 50cm:n kalan punnitustulokset heittelivät välillä 1400-1500g. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Omistan itse Rapalan 25kg:n mallin.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

J0htaja

joo mulla on kanssa semmonen rapalan digi-vaaka mutta mulla se on toiminu loistavasti tosi kylmilläkin ilmoilla! een sitten tiiä mistä johtuu että sulla on tollei käyny.

Mikko_-Procyon-

Lehmilampipilkistä saatu ahven antoi punnitustulokset väliltä 960-990g ja kaupan vaaka 1050g. KYllä se mielestäni oli digipuntarilta aika hyvä suoritus sentään, vaikka talvikeli olikin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kama

Digivaakojen poikkeamat kylmissä olosuhteissa voivat johtua paitsi itse mittausvälineestä, myös paristoista.
Paristot menettävät tehoaan lämpötilan laskiessa rajusti, ja tulokset voivat olla toisistaan poikkeavia.

daiwa2

Meiltä löytyy Debaul-Desing(tai kuinka toi nyt kirjoitetaankin) digitaalivaaka.Siinä ei oo ollut ainakaan moittimista kylmällä kelillä.Aivan samoja tuloksia on antanut samasta kalasta pihalla kuin sisällä.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja