Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vanhankaupunginlahti?

Started by DeCa, April 07, 2005, 22:38:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeCa

Eli onko muita kuhan uistelijoita, kuin minä, jotka uistelee Vanhankaupunginlahdella? En kyl vielä saa ajaa venettä, mut isän kanssa käydään uistelemassa siel.

Lohenuistelija

Kyllähän Vanhankaupunginlahdella on tullut uisteltua jo lähes kahdenkymmenenvuoden ajan.
Viime vuosina tosin huomannut että paremmin saa kuhaa Mustikkamaan ja Kulosaarensillan väliltä jossa enemmän vettä veneen alla.
Samoin kuhat olleet keskikooltaan suurempia siinä, tosin alamittojakin sattuu siimoihin siinäkin.
Vanhankaupunginlahdella ainoa ikävä asia on kalojen pienuus, paikoin jopa yli puolet ovat alamittaisia.
Parhaina vuorokausina aikoinaan (kun kuhalla oli vielä rauhoitus kesäkuun ajan), saatu veneeseen lähes 200 kuhaa, siis vuorokauden aikana.
Näistä tosin vain murto-osa oli mitallisia.
Nyttemmin tullut järkiini ja jättänyt nämä lasten kiusaamiset vähemmälle, ei se kappalemäärä vaan koko...
Olen nostanut itse alamitankin päälle 40 senttiin, kohta se nousee kalastussäännöissäkin 40 senttiin, kunhan Stadi saa murjottua tämän säännön läpi.

Cordon -Mikko T-

Vuoden 2006 alusta kuhan alamitta niin Helsingin, Espoon kuin Kirkkonummenkin vesillä 40cm. Samoin verkkokalastajien minimisolmuväli on 50mm.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

Cordon -Mikko T-

Niin että ottakaahan oppia turkulaiset.. :)
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

DeCa

Lohenuistelija: Kiitti tiedosta et siitä mustikkamaan ja kulosaaren välistä saa isompaa kuhaa.. Viime kesän suurin kuha tais olla vain 1 kilon painoinen joka tuli sieltä Vanhankaupunginlahdelta siitä kohasta, kun mennään sen jonkun kirkon ohi ja sinne "välikköön".

townpanel

Vanhankaupunginlahti on loistoalue! Kuhaa tuli viimekesänäkin useita kymmeniä. Isoin oli 4.2 kg. Miksi mennä merta edemmäs?

townpanel

Vanhankaupunginlahti on loistoalue! Kuhaa tuli viimekesänäkin useita kymmeniä. Isoin oli 4.2 kg. Miksi mennä merta edemmäs?