Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pesuliuottimien käsittely

Started by taos, April 21, 2005, 07:38:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

taos

Jos putsaatte kynäruiskunne ja maalisäiliöt liuottimilla, niin mitä teette jätteelle.

Isomman ruiskun pesutinnerit olen laittanut tyhjään, liuottimia kestävään ja läpinäkyvään muovikanisteriin. Pohjalle saostuu maalimoska ja pintakerrosta voi käyttää astioiden pesuun uudelleen. Lopuksi sen voi viedä jätteiden keräyspaikalle.
Kynäruiskusta vasta hankin kokemuksia, jos joskus ehtisi.

Mikko_-Procyon-

Itse olen pessyt lasipurkit sen verran pienellä asetonimäärällä, ettei siitä paljoa jää yli. Olen lopuksi pyöräyttänyt pumpulilla tai talouspaperilla nurkat puhtaaksi ja se liuotin imeytyy sitten siihen. Näitä tuppoja sitten kertyy johonkin nurkkaan, josta ne hiljalleen haihtuvat ja häviävät jonnekin. Ylimääräiset maalit olen kumonnut lasipurkkiin, jota säilytän parvekkkeella. Asetoni haihtuu ajan kanssa tiivisteiden välistä ja n. vuoden kulutta siellä ei ole kuin kuivunutta maalia pohjalla. Parvekkeella tuo purkki on nurkassa, joten suurempaa haittaa siitä ei tunnu olevan. Maalailuun menee todellakin niin pieniä määriä "myrkkyjä", ettei tuo tunnu oikein ongelmalta. Jos menisi enemmän, niin tuo muovikanisteri-säilytys olisi minunkin valintani. Täyden kanisterin toimittaisin ongelmajätekeräykseen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

puolisukeltaja6

Kestäähän lasi ohenne 8:ia?