Varpula-Hirvijärvi

Started by daiwa2, April 28, 2005, 10:49:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daiwa2

Eli onko tuolta jo lähtenyt jää ja onko hauilla kutu meneillä?Olis tarkotus mennä tuonne heti kun kerkeää ja hauilla on kutu ohi.Ja jos ootte ollut jo kalassa tuolla niin missäpäin,milloin,mitä tuli vai tuliko mitään?Ja tietenkin millä vieheellä?

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

taos

Jääsohjoa on neljäsosassa järveä. Järvellä oli hiljaista 17.30

daiwa2

Ok.Asia selvä.pitää sitten vissiin mennä vata ens viikolla

www.kalassa.net/daiwa2

Peke

Jäät on ny lähteny.. Huomenna käydään viemäs soutuvenes ja samalla käydää vähä haukia kokeelees..

daiwa2

Ok.Kerroppa kuinka tuo hauki oikein sitten syö.En vissiin pääse sinne kun korkeintaan ens viikonloppuna.Nyt olen lappajärvellä ja sittenkun pääsen kotia niin pitää luka kokeisiin.No toivottavasti pääsis edes ens viikonloppuna.

www.kalassa.net/daiwa2

fisu289

Hyvin on varpulassa hauki syönyt tänä vuonna. Vihreisiin kumikaloihin ottaa kaikkein parhaiten. Suurin n. 3 kiloa. Mites muilla? onko tullu isoja?

daiwa2

Eipä oo tullut käytyä tuolla kun ei oo oikein meinannu keritä.Kaikki aika on mennyt lappajärvellä kalastellessa.Nyt ois kyllä tarkoitus mennä tuonne kalaan kun sais vaan järjestettyä kyydin ja aikaa.

www.kalassa.net/daiwa2

Kolima

Mites on Hirvijärveltä noussu kuhaa tänä kesänä??

Daiwa: Mites Lappajärvellä,minkälaista kalaa on tullut ja miten??
Esim.uistelemalla vai kaislikonreunoja koluten?

T:Kauhajokinen

daiwa2

Kolima:Lappajärvellä(pääasiassa aholan seuduilla oon ollut kalassa) on tänä vuonna tullut erittäin hyvin taimenta vetämällä.Harmiksi vaan sen yleinen kaliiperi on jotain 20 senttistä.Haukea on tullut kanssa aika hyvin semmoisista paikoista mistä sitä ei yleensä tuu.Harmiksi sekin on ollut sitten sitä alle kiloista.Saihan joku sieltä iltakisois 12 kilon hauen(tarvolanlahdelta).Verkoilla sieltä ei tullut alkukesästä yhtään mitään.Nyt en tiedä kun olen ollut pari viikkoa poissa sieltä kun on ollut toi riparileiri ja muita juttuja.Kaislikkoihin en oo tänän vuonna koskenut kertaakaan.Sekin jotenkin jäi keväällä.Kuhaa pitäis tulla.Sekin on vaan harmiksi aika pientä.Onhan siellä joukossa niitä vähän isompiakin.Siika kanta siellä on älyttömässä nousussa.Viimeksikin kun veli oli käynyt rysällä se oli saanut heittää noin 30 kiloa pientä siika takaisin järveen.(noin 10 senttistä).Joka kerta sitä on joku tuon verran.Pientä kuhan poikasta on myös paljon vaikka ne ei kuulemma oo istuttanut kuhaa ja siika.Sitten vielä noista pienistä taimenista.Se on mun mielestä ollut älyttömin istutus moneen vuoteen.Lohi soudussa niitä on noussut varmasta kymmeniä ja puoletkaan on tuskin selvinny.Sen lisäksi niitä on pidetty ennen istutusta ahtaassa tilassa ja ne on ruvennu näykkimään toisiian.Siitä seuraa se että kyseisillä kaloilla on pään/evien tuntumassa tulehtunutta nahkaa joka ei ole niin kivan näköistä.Terveydelliseltä kannalta ton ei pitäis aiheuttaa harmia.

Sitten vielä tuosta hirvijärvestä.Olis nyt tarkoitus mennä keskiviikkona käymään siellä.Jos tällä kertaa ei tuu jotain estettä matkaan.

www.kalassa.net/daiwa2

Kolima

Juu ajattelin vain että EHKÄ n.2viikon päästä tultais mökille Lappajärvelle ja funtsin että olis kiva saada hiukan tietoa kyseisestä järvestä...

En käytä plaanareita,syväimiä,takiloita enkä paino-uistimia,mites sulla?

Ku ajattelin että aina kun oon ite ollu kuhaakin uistelees niin ihan kalvosta vaan ilman lisä-apuja pelkällä vaapulla vedelly...

Ja sama pätee taimeneen.

Ja silti oon ihan kivasti tänä kesänä saanu mm.Näsijärveltä.

Kiitos jo etukäteen ja kaikki paikka/uistelusyvyys/viehe vinkit on erittäin tervetulleita!

daiwa2

Kolima:siirretään tämä lappajärvi keskustelu tuonne Lappajärvi juttuun.http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=9237

www.kalassa.net/daiwa2

taos

Quote from: fisu289Hyvin on varpulassa hauki syönyt tänä vuonna. Vihreisiin kumikaloihin ottaa kaikkein parhaiten. Suurin n. 3 kiloa. Mites muilla? onko tullu isoja?

Ei isoja. Tuollaiset pannulle. Hirvijärveltä.