Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Karppi 6,75kg ongella

Started by taos, May 13, 2005, 07:30:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

taos

Aamun Ilkassa oli juttu Kyrkösjärven saaliista. 6,75kg rivikarppi oli saatu toukalla maustetulla ongella, jossa oli 0,12mm siimatapsi.
Onnittelut Matti Haapamäelle.

Karppia on istutettu Virtain Kurjenjärveen vuosia sitten. Monta peninkulmaa on karppi joutunut uimaan myötävirtaan. Karppi ei lisäänny täällä, koska talvi tappaa sen poikaset.

daiwa2

Onnittelut myös täältä kyseiselle henkilölle.

Mua kyllä epäilyttää aika raskaasti toi lisääntymisen mahdottomuus.Kyrkösjärven kapea kohta on talvella auki ja pitkälti ympäristöstäkin.Tässä oleva lämpimänvedenpoistamo(tai mikä nyt onkaan oikealta nimeltä) lisää talvella kyrkkärin veden lämpötilaa erittäin paljon.Niinkuin Ilkassa jo oli lisääntyminen saattaa olla monen mielestä todennäköistä ja itse ainakin kuulun tähän porukkaan joka uskoo karppien lisääntymiseen.Onhan monet kuulemma saanut sieltä verkoilla pieniä karppeja keväällä jotka on luultavasti viimekudun poikasia.
No on kuinka on joka tapauksessa hieno kala kyrkkäriltä on saatu.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Hammasahven

Karppi on kestava kala mutta sen pitäisi istutta ainakin 2v ikäna.Suosittelen teille maissijauho+aurinkokukkaölljy+kanamunasta itte tehtty taikina,varma tulos

Anonymous

Quote from: daiwa2Onnittelut myös täältä kyseiselle henkilölle.

Mua kyllä epäilyttää aika raskaasti toi lisääntymisen mahdottomuus.Kyrkösjärven kapea kohta on talvella auki ja pitkälti ympäristöstäkin.Tässä oleva lämpimänvedenpoistamo(tai mikä nyt onkaan oikealta nimeltä) lisää talvella kyrkkärin veden lämpötilaa erittäin paljon.Niinkuin Ilkassa jo oli lisääntyminen saattaa olla monen mielestä todennäköistä ja itse ainakin kuulun tähän porukkaan joka uskoo karppien lisääntymiseen.Onhan monet kuulemma saanut sieltä verkoilla pieniä karppeja keväällä jotka on luultavasti viimekudun poikasia.
No on kuinka on joka tapauksessa hieno kala kyrkkäriltä on saatu.

Karppi olisi mukava lisä kalakantaan. Kapeikko oli koko talven sula ja lämpö- ja vesivoimalan väli oli suurimman osan talvesta avoimena.
Karppitietoa

taos

Quote from: HammasahvenKarppi on kestava kala mutta sen pitäisi istutta ainakin 2v ikäna.Suosittelen teille maissijauho+aurinkokukkaölljy+kanamunasta itte tehtty taikina,varma tulos

Tuo on kuin pätkä keliakia leipäohjeesta.

Edellinen vieras olin minä. Unohtui taas kirjautuminen.

habi

Kyllä oli komia tai no ruma toi karppi minkä isukki sai , mutta hyvää oli!
olisi ihan jees jos noiden broileri (kirjolohi) istutusten tilalle laitettaisiin edes osittin karppia olisi mukavaa ongittavaa esim juuri kyrkösjärvestä! Lisääntymis mahdollisuudet olisi kiva saada tietää että onnistuuko näillä leveys asteilla!