Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Aloittamisen vaikeus

Started by Anonymous, May 19, 2005, 23:58:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Olen kalastanut nyt noin kolme vuotta todella aktiivisesti. Kalastus on TODELLA nautinnollinen harrastus,mutta... Tuntuu kuin jotain olisi jäänyt kokematta. Nimittäin en ole eläissäni pitänyt perhovapaa kädessäni saatikka sitten heittänyt heittoakaan. Nyt on sen aika! Välineisiin olen tutustunut jo jonkin verran ja muutenkin tähän hienoon kalastuksenmuotoon,mutta paljon on epäselvää. Aluksi haluaisin kokeneemmilta neuvoja mikä luokitus olisi hyvä? Setillä tulisi voida kalastaa mm.kirjolohta,taimenta ja harjusta. Ehkä määrissä mitattuna tuossa järjestyksessä. Olisiko #4 liian hentoinen vai #5 puolestaan turhan järeä? #4 Kiehtoo etukäteen ajatellen enemmän. Mitkä valmistajat tarjoavat paketteja,jotka sisältävät kaiken välttämättömän? Ainakin visionin intro? mielipiteet kyseisestä setistä?

Mikko_-Procyon-

Mjoo.. kyllä nämä Visionin ja Loopin setit kattavat suunnilleen kaiken tarvittavan ja ovat edullsia. Jompikumpi nappaa kaupasta mukaan, kyllä niillä alkuun pääsee. Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, eli varmaan ostat kuitenkin pikapuoliin parempia vapoja ja keloja tilalle. Mutta halvalla alkuun -on noiden settien henki. Itse olen aloittanut rupuisella Shakespearen setillä, mutta hyvinpä tuota kalaa sillä tulikin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Anonymous

katoppa rialinnan sivuilta scierran setti...#5-6 on soppili alottelevalle.

pena_

pitäisin nelosta vähän kevyenä. itse aloitin vitosen introlla ja olisi ehkä saanut olla kutonen. kun ei osaa heittää vielä kunnolla niin isommalla heittää aina vähän pidemmälle ja nelosella ja vitosellakin vielä on varsinkin aloittelijan aika hankala heitellä isoja/painavia perhoja esim. leetsejä mikäli tähän on tarvetta. mutta jos haluat fiilistellä pienemmillä joilla pienillä sidoksilla niin suosittelen lämpimästi nelosta.
p.s ite kämmäsin ekana kesänä sen intron kelan kans pari komeeta taimenta et suosittelisin jarrullista kelaa.