Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Syökö ahven nyt onkeen?

Started by Puuhis1, May 30, 2005, 12:33:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Puuhis1

Tuleeko ahvenia ongella tähän vuodenaikaan, vai jääkö saaliiksi lahnat, salakat ja särjet?

Eci

Jonkun verran tulee jo ahventa mutta paremminkin jigillä pohjia ronkkimalla yleensä vasta vesien lämmettyä alkaa ottamaa kunnolla onkeen. Kunhan vedet on noin 15 asteisia lähtisin kokeilemaan.
Ehkä otin, ehkä en!

hauki-91

olin kalassa tänään ja ei tullu muita kaloja kun ahvenia et kyl ne syö
ville niva

Juha-

Nyt ainakin syö jo ahvenet. isojakin on tullu.

jättihaukimanniskan

Hauki o kala,keso o raejuusto

Juha-

Tästä tänään lähden 2 päiväksi Oravaisiin.. merelle kalastelemaan. Kyllä jo varma olen että sieltä tulee. aina on tullut vähintään hyvin.  :)

Anonymous

Kyllä nyt tulee ahvenia  :)

Hiirivaari

Quote from: vierasKyllä nyt tulee ahvenia  :)
Tuo oli mun kirjottama. Foorumi oli potkassu ulos...  :?

fw190

Kyllä nyt tulee ahventa. Syönti alkoi rannoissa tuossa toukokuun puolen välin jälkeen. Eilen menimme jo kuudeksi lammella ja niin siinä samassa kohtaa kuin ennenkin yksi 850 grammainen hotkaisi syöttimme. Pian sen perään tuli hauki 2 kg 800 gr. Hauki oli syönyt meiltä sitä ennen pinnasta kuolleen syötin ja ongesta yhden särjen. Laskimme vatsasta siis kolme meidän syöttikalaa.  Iso ahven syö vain klo 7 - 8 (talviajassa 6 - 7) ja sitten loppuu. Sama on nähty aikaisemmin. Talvella se voi kyllä syödä päivälläkin. Hauella on aika pitkälle sama juttu. Läheisellä järvellekin on aivan turha jäädä pilkille klo 13 jälkeen. Uusi syönti on ahvenella ja hauella joskus iltahämärän lähestyessä.

kalastaja86

Tulee ahventa. tänääki sain ihan mukavasti madoilla ja muutama tuli särjen silmällä.
Just a Fishing Man....

Zounatan

Tulee ahventa nyt ja oikeastaan ahvenaika jatkuu koko kesän.  :)

ahvena(ko)

ahven syö aina ku on nälkä
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään