Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vieheenkuljetin

Started by Clownfish, May 02, 2005, 15:37:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clownfish

Kävin viime Vene-messuilla Helsingissä ja näin ensimmäistä kertaa vieheenkuljetin-uutuuden. Oli nimittäin sen verran huvittava kapistus, että... Se palasi mieleeni tuossa pari päivää sitten ja kävin katsomassa valmistajan sivuja. Täytyy myöntää, että mielenkiinto heräsi.

Jonkin verran olen jo kalastanut, mutta silti usein käy niin nolosti, että viehe jää vieressä nököttävän puun oksiin kiinni tai muuta vastaavaa (en ole varmaan ainut tämän ongelman kanssa?). Tällaisissa paikoissa olisi kyllä vieheenkuljetin poikaa. Koskilla ja muissa virtapaikoissa en ole taidoillani juurikaan viitsinyt kalastaa (vieheet jää kivikoihin), joten vieheenkuljettimesta olisi apu siihenkin.

Mietittiin, että ostetaan kaverin kanssa kimppaan tommonen.

Mitä olette laitteesta mieltä?

Tabulaattori

Piti ihan googlata että sai selville mikäs se tälläinen vehje on...mutta onhan tästä ollut aiemminkin keskustelua.

kiikarimies

Laitteesta olen kuullut huhuja, mutta en osaa niiden pohjalta kommentoida.
Kukas tätä valmistaa? Nettisivut?

daiwa2

//www.vilco.fi
Luultavasti on taas näitä "kalamiesten leluja" joilla ei tee yhtään mitään.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Peksim

Joo tuosta oli uusimmassa Erä-lehdessä pieni mainos minkä jo bongasinkin..
Aika turhalta tuo mielestäni vaikuttaa, mutta pääsee kylläkin oikeuksiinsa vaikea heittoisilla paikoilla kuten koskilla tms..
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

naapuri

Mitä ihmettä? Tämähän on suomalainen tuote! Jos ei muuta niin varmasti kokeilemisen arvoinen. Koskakohan alkaa näkyä "katukuvassa"?

täky

Mutta onhan se loistohomma saada jotain uutta ja erilaista tähän harrastukseen. Vaikka perinteet kunniaan, niin eihän kalastukseen ole tuotu mitään todella uutta vuosikymmeniin. Käyttäjäryhmänsä varmasti tälläkin..
-pakolliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellunkanat-

daiwa2

Suomalaisista keksinnöistä puheen.Joku vuosi sitten erä-lehdessä oli maailman turhimmat kalastus aiheiset keksinnöt juttu, tai jotain sinne päin.Siinä oli juttua valoa johtavasta siimasata.Tämä"siima" oli kuulemma noin 1mm paksuista ja jäykkää kuin mikä.Tämä"siima" oli samaa mitä on totuttu näkemään esim ufolampuissa.Jos en väärin muista,niin keksintö oli suomalainen.

Ja tuohon vieheen kuljettimeen.Periaatteessa tollasen vois tehdä helposti tavallisesta kauko-ohjattavasta veneestä.

www.kalassa.net/daiwa2

Lohenuistelija

Kyllä tuota käyttämällä saa kylähullun leiman niskaansa, eikä mielestäni suotta.

Kuinka me ollaankin ennen saatu kalaa ilman tätä niin loistavaa keksintöä?
Venemessuilla myös hymyilin tälle tuotteelle.

-katiska-

Quote from: daiwa2Periaatteessa tollasen vois tehdä helposti tavallisesta kauko-ohjattavasta veneestä.
Voin sanoa, etten suosittele. Meidän mies päätti viime kesän erämessujen jälkeen kokeilla itse saamaa pojan leluveneeseen. Aikaa tuhraantui, vene hajosi ja siimoja selviteltiin useampanakin iltana. Lopputuloksesta ei saa enää kotona puhua ääneen. :)

Clownfish

Mä oon kanssa kuullu noista omista viritys-yrityksistä, joista ei ole kehuttavaa jälkeä syntynyt. Ja ei niissä ole läheskään niin paljon tehoja kuin tuossa "aidossa" kapistuksessa.

daiwa2

Jos jollakin on noin paljon "turhaa" rahaa, niin tehköön sille mitä haluaa.Omasta mielestä toi on erittäin turha laite jolla ei tee yhtään mitään.

www.kalassa.net/daiwa2

niin tai näin

Kunnollinen vapa ja uistinkokoelma ovat halpoja, vene ilmainen ja kalastuslupaahan ei tarvita... Eipä tuo uutuudeksi niin kauhean kallis ole. Kyllä ne muutkin harrastukset maksaa.
Kokeilemisen arvoiselta vaikuttaa kyllä, eipähän tarvitse enään kahlata.

ammatööri

Musta koko laite oli ihan kreisi. että ei voinut kuin nauraa koko idealle. Tosin joskus on porukoilla heitetty ilmaan saman tyyppistä ideaa kun on aamu yöstä istuttu nuotiolla. Nyt sen on joku sitten kehittänyt tuotteeksi, aika uskomaton juttu. Se mua kyllä ihmetyttää että se on suomalainen tuote, vaikuttaa niin jenkki kräsältä. Kävin niiden www. sivulla ja kyllä teki aikamoisen vaikutuksen, jopa siinä määrin että tilasin kyseisen tuotteen. Ei se hinta mun mielestä mikään paha ollut. eihän sillä rahalla saa kuin vavan ja kelan. Avartaahan se omaan kalastus piiriä huomattavasti. Ja mä luulen että lapset on on innokkaana lähdössä isän kanssa kalaan. Sitä en tiedä onko se hyvä vai huono juttu!

Anonymous

onhan näitä ollut, meidän poika viritti oman veneensä vieheen kuljettimkesi, on sillä kalaa tullut ja toiminut ihan ok. Mutta tässä vilcossa on uutta nimen omaan se siiman kiinnitys. olisi kiva nähdä livenä miten se toimii. Uskon että kyseien herveli kyllä kaupaksi käy ja toimii. Missä laitetta myydään onko tietoa? Wedistä en kyllä uskalla tilata. pitäisi päästä näkemään livenä. Ei muutakuin kaikille kireitä siimoja. Niin näytin muuten pojalleni tän vilcon webbi sivut niin sillä oli huuli pyöreänä. Aikoi laittaa kesä työ raht kyseiseen laitteeseen. Eli loppu kesästä sitä ollaan sitten jo vilcolla ajeltu. Varmaankin!

Clownfish

Tuossa kun tutkiskelin Vilcon sivuja lisää, niin huomasin, että Harri "Kala" Matikainenkin on kirjottanut vilcosta jutun ja kehuu sitä. Harrihan on ollut pitkään erä-lehden toimittajana ja varmasti tietää kalastuksesta yhtä sun toista. Kyllä tommosen ammattilaisen kehuminen vahvistaa edelleen mielikuvaa hyvästä laitteesta ja vahvistaa ostopäätöstäni. Matikainen on ikänsä eräilyä ja kalastusta harrastellut ja alan toimittajana jo 10 vuotta...

daiwa2

Olen lukenut kyseisen henkilön artikkeleita ja arvosteluita ja hyviä hän ne on ollut.Mutta poikkeus vahvistaa säännöt.Vaikka kuka kehuis tuota laitetta niin itse en ostais.Kun sullekkin heitetään parisataa euroa käteen niin kyllä säkin kirjoittaisit aika kovan jutun tuosta.

Tää kyllä menee ihan offtopicikiks, mutta sanon sen kumminkin.Joku neropatti oli arvostellu joskus aikainaan Väinö Linnan "Sotaromaanin" aivan surkeaksi kirjaksi.Ja kyseessä oli suhkot hyvä arvostelija helsingin-sanomista.

www.kalassa.net/daiwa2

siimat kireenä

Niin ei tämä vilco olekkaan varmaan kaikkien poikien eikä tyttöjen tapakalastaa. Musta tässä keskustelussa on menty hiukan asiattomuuksiin. Mun mielestä laite vaikuttaa aika nerokkaalta. En kyllä minäkään sitä joka paikassa käyttäisi. Mutta olisi kyllä milenkiintoista päästä kokeilemaan vilco. Luulen että tietyissa paikoissa ja tilanteissa olisi vilco ihan omiaan. Eihän ne arvotelut ole kuin suuntaa antavia, kyllä jokainen tekee omat päätöksensä ostaako vai ei. Ja hyvä niin! Musta on hienoa että markkinoille tulee uusia innovaatioita ja markkinavoimat näyttävät mitkä menestyvät ja mitkä ei. On monia uusia keksintöjä alkuvaiheessa rankastikkin arvosteltu ja epäileviä tuomaksia on riittänyt. Mutta nyt on moni epäilevä tuomas kääntänyt päänsä ja käyttää niitä tuotteita päivittäin eikä välttämättä osaisi enään elää ilman niitä.

Ei muutakuin uusia keksintöjä markkinoille. Ja epäilevät tuomakset voivat pitää turpansa kiinni. Ei teidän tarvitsekkaan niitä ostaa. Katsokaa vierestä kun muut nauttivat ja vievät saaliin!

Tämä ei tarkoita sitä että nyt tätä vilcoa kehuisin ja sanoisin että sillä saalis nousee, vaan sitä että ei pidä heti kaikkea uutta haukkua lytyy jos itsellä ei näkemystä ole eikä pysty itse tuottamaan mitään uutta.

soutelija

Olen pitänyt itseäni aina vähän sellaisena vanhan mallin kalastajana, jonka tavoite veneessä ei niinkään ole se saaliin saaminen vaan ulkoilmasta nauttiminen. Jouhtuisiko siitä ettei kalasaaliinikaan ole yleensä mitään ammattilaisten luokkaa.

Mikä muu olisi mukavampaa kuin saada omat pojat mukaansa ja kiinnostumaan kalastuksesta samalla tavalla kuin itse. Harmi vaan että nuorempi polvi ei koe tässä harrastuksessa minkäänlaista viehätystä, ja istunkin nykyään paljon itsekseni siinä veneessä, kun teini-ikäisiä poikiani vievät kaverit ja mopot. Ja olenkin tätä keskustelua seuratessa alkanut miettiä, että olisiko tästä vilcosta ratkaisu ongelmaan?
Vähän ehkä turhan hienosti sanottu, mutta tulisiko tästä silta sukupolvien välille?

O.K

Helvetin naurettava laite.

Kersantti

Henkilökohtaista kokemusta ko. laitteesta ei ole, mutta olisihan tuommosta mukava joskus päästä testaamaan  :P

Mutta onko tämä sitten enää kalastusta vai mitä kun viehettäkään ei tarvitse veteen heittää?

Bister

Urheilukalastus-lehdessä oli kans tuon vieheenkuljettimen mainos (en muista numeroa). Hintaa sillä tais olla n. 500€ jos oikeen muistan, mut sen "kantomatka" oli muistaakseni yli 200metriä!!

(Off-topic, tässä tuli ny sadas viesti täyteen :))

Chevy

Pah...Se on niille ketkä ei osaa kalastaa, Koska se on enemmän leikkimistä kun kalastamista... :idea:

Bister

Quote from: ChevyPah...Se on niille ketkä ei osaa kalastaa, Koska se on enemmän leikkimistä kun kalastamista... :idea:
Totta