Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vene!

Started by Kalastaja-_, June 21, 2005, 23:43:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalastaja-_

Ajattelin hommata veneen, mutta rahaa ei ole paljoakaan käytettäväksi.

Haluaisin tietää minkälaiset veneet tulisivat halvemmiksi. Tarkoitus olisi siis hommata pieni, näppärä soutuvene tai pienellä moottorilla varustettu vene.
Olen törmännyt todella pieniin muoviveneisiin(onko se nyt jokin jolly-malli tjsp.??). Niin olisikohan tuommoinen vene halvempi, kuin puu- tai lasikuituvene?

Ja olisikohan tuommoiseen sitten kätevä sähkömoottori, vai jokin 5 heppanen pikku moottori?

Kaikenlaiset vinkit otetaan vastaan, ja kiitoksia jo etukäteen! =)

Bulitzer

5-heppanen on turhan iso pieneen soutupaattiin, painaa ihan liikaa.
Millaseen vesistöön oot paattia hankkimassa, vaikuttaa aika paljo.

Veneilijä

Mulla oli lasikuituinen Lohi-merkkinen 4m soutuvene ja siinä 2.2hv moottori ja se meinas olla liian iso ku yksin ajeli.. Jollaan käy max. 1hv moottori tai sähkönen..

Mut esim. jos haluu vähän isomman nii kannattaa kierrellä venesatamissa ja tarkkailla "hylätyn" näkösiä veneitä (jotka ei ole laiturissa tai maksullisessa säilytys paikassa) ja ilmottaa vaikka sataman pitäjälle tai kuntaan/kaupunkiin et on "löytyny" joku vene ja tarkat tiedot siitä ja jos sitä ei haeta tai liikutella puoleen vuoteen nii sen saa omaks.. toi toimii ainaki Vaasan rannikolla.. :P En oo vielä kokeillu mut jotku oli saanu sillai.. Ü
Jeha!!

Bulitzer

Quote from: VeneilijäMulla oli lasikuituinen Lohi-merkkinen 4m soutuvene ja siinä 2.2hv moottori ja se meinas olla liian iso ku yksin ajeli.. Jollaan käy max. 1hv moottori tai sähkönen..

Mut esim. jos haluu vähän isomman nii kannattaa kierrellä venesatamissa ja tarkkailla "hylätyn" näkösiä veneitä (jotka ei ole laiturissa tai maksullisessa säilytys paikassa) ja ilmottaa vaikka sataman pitäjälle tai kuntaan/kaupunkiin et on "löytyny" joku vene ja tarkat tiedot siitä ja jos sitä ei haeta tai liikutella puoleen vuoteen nii sen saa omaks.. toi toimii ainaki Vaasan rannikolla.. :P En oo vielä kokeillu mut jotku oli saanu sillai.. Ü
Noillahan vois vaikka rahastaa sitte, myis entisille omistajille takas. Ammattinimikkeenä olis venerankkuri :D

Veneilijä

En mä ny aivan sellasta aatellu.. :D Ihan omiin tarpeisiin vaan.. Ü
Jeha!!