Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Polarisoidut aurinkolasit??

Started by oulkima, January 22, 2005, 11:35:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

oulkima

Eli paljonko maksaa mahdollisen halvat polarisoidut lasit???Ja onko niistä paljoakaan hyötyä perhokalastuksessa??Kaikki vinkit kiitos.-_P

Jooseppi

Quote from: oulkimaEli paljonko maksaa mahdollisen halvat polarisoidut lasit???Ja onko niistä paljoakaan hyötyä perhokalastuksessa??Kaikki vinkit kiitos.-_P

Pariin kymppiin voit saada ihan hyvätkin jos vähän tinkii :D  Ja hyötyä niistä varmasti on. Näkee montut ym muut mistä kalaa kannattaa hakea. Ja saattaa nähdä jopa kalan :wink:

peltzi

katsoppas riialinnan sivuilta www.rialinna.fi.... sieltä saisi 50 jo TODELLA hyviä polaroituja...

HalDi

Mulla on silmälasit, joten eipä oo tullu hommattua aurinkolaseja, kun tahtoo tulla kalliiksi ja nämät silmälasien päälle mahtuvat on vähän hitsaajatyylisiä. Mielessä toki on käyny hommata polaroidut lasit, mutta aina on tullu hinta vastaan. Ja näin nuoressa iässä näkökin muuttuu niin kovaa vauhtia, että linssejä sais vaihtaa aivan yhtenään. Ja sekös se kalliiksi tuleeki.

Onko kenelläkään kokemuksia aurinkolaseista vahvuuksilla perhokalastuksessa? Jos ny ei puhuta piilolinsseistä, koska itse näytän ilman laseja niin mahdottoman hölmöltä... Mutta aurinkolasit vahvuuksilla yleensäkin.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Anonymous

Hyvät vahvuuksilla varustetut polaroidit ovat ainakin melkoisen hintavia; alle 200€ tuskin kunnolisia saa.  Tai onhan niitä alle sadallakin eurolla, mutta niitä en välttämättä kalastuksessa käyttäisi.  Mitä tulee sitten tavallisiin aurinkolaseihin(polaroituihin siis) yleensä, niin ainakin esim. hieman kalliimmat mallit(mm. serengeti) pieksevät kaikki 20€ kalastuslasit ihan miten päin vaan. Esimerkiksi optiikka on näissä aivan eri planeetalta. Nämä aurinkolasit eivät pysy vain niin hyvin päässä, joten jonkinlainen hihnakiinnitys on aina paikallaan.

Mutta mikset ostaa piilolinssejä pelkästään kalastuskäyttöön? Laitat sitten jotkut peruspolaroidit siihen päälle, niin kukaan ei huomaa mitään. Kaiken lisäksi piilolinssejäkin on saatavilla ns. kertakäyttötavarana, joten muutamaa kalastuspäivää ajatellen niihin investoiminen ei olisi välttämättä edes kovin kallista. Ja jos näkösi heikkenee/vahvistuu niin piilareiden vaihtaminenkin toiseen malliin on helppoa ja halpaa.

Kalaboi

ihan hyvät laadukkaat polarisoidut lasit:
Visionin spider 30€ itselläni on Aquan catfish lasit jotka kustanti 50€

Kyllä noita tuntemattomia merkkejä jostain marketista saa 10-30€ hintaan tiiä taas toimiiko ne.

Artsi_

Itselläni on Visionin Spider polarisoidut lasit. Hintaa en muista mutta tais olla alle 35€

Anonymous

Ite ooon kans miettiny noitten vissu spidereitten ostoa. Onko niistä sanan mitaksi? Toimiiko ne kuinka hyvin? Näkyykö? Pysyykö päässä? tms ominaisuuksia. Niin ja noi catfishit on tosi hyvät, mut vaan hintavat... :(

vastakkee

kai spideret vähentää edes hieman pintaheijastuksia?
prkl, ku tiiä mikä väri olisi hyvä. kalastan kirkkaassa vedessä ja hämärähkössä. keltainen? harmaa?

Jooseppi

Quote from: vastakkeekai spideret vähentää edes hieman pintaheijastuksia?
prkl, ku tiiä mikä väri olisi hyvä. kalastan kirkkaassa vedessä ja hämärähkössä. keltainen? harmaa?

No kai edes vähän heijastuksia vähentää kun niitä kerta myydään :wink: Minäkin luultavasti noi spiderit ostan, kunhan vain kaupasta löydän... Hämärään en tiedä mikä väri sopii mutta ruskea on hyvä päivällä! Olisko keltainen hämärään parempi?

Monni

Kävin kattelemassa tuolla Rialinnassa vähän aurinkolaseja... Oli vaan niin monta erimallia. Valitte ny sitte niistä... Kaikki lähes samanhintasiakin.
Poltinkoski

salmar

Quote from: Jooseppi

No kai edes vähän heijastuksia vähentää kun niitä kerta myydään :wink: Minäkin luultavasti noi spiderit ostan, kunhan vain kaupasta löydän... Hämärään en tiedä mikä väri sopii mutta ruskea on hyvä päivällä! Olisko keltainen hämärään parempi?

keltainen parantaa kontrastia ja on hyvät hämäräajan kalastukseen.

mygs

polsulasit on aivan ehdottomat, näkyvyyden takia. Paska lähteä kahlaamaan ilman, tai koittaa hamottaa pohjan 3D-muotoja. lisäksi ne tomii suojana silmille. monta kertaa on perho kapsahtanut linssiin... mitähän siinä olisi käynyt, jos ei lasit olisi ollut päässä.. käytän keltaisia tai oransseja linssejä oikeastaan aina.

HalDi

Tämä aihe kaivoikin itte ittensä esille...

Nyttemmin oon ottanu vähän tarkemmin selvää polarisoitujen klasien (vahvuuksilla) hintaluokasta. Jos vaikka tilais pikkusen voimakkaammat, niin olis "kasvunvaraa". Ja näöntarkastuksesta selvisi, että näkö ei enää muutu niin kovaa vauhtia, että aurinkolasit sois olla ihan järkevä ostopäätös.

Elikkä pokat Bollé 60 € Sovitettiin, erittäin hyvät päähän, ei heiluis sentrifugissakaan... (ikään kun kokemuksen "syvällä" rintaäänellä)
Linssit polaroidut ei pinnoituksia 2 x 89 € (kova pinta + heijastuksenestopinnotus 114 € kappale)
Eli yhteensä töineen semmonen 260 € Tinkimällä saattaa vielä pudota vähän, mutta tämmöisen tarjouksen mä oon saanu. Ja menevätpähän sitten moneenki käyttöön.

Kaikkein suurin ongelmahan tossa on mallisto. Liian kaareviin ja ruuvikiinnitteisiin linsseihin ei saa vahvuuksia. Polarointi sentään on aito, sitä on vakuuteltu, ja kyllähän tuolla hinnalla jo luulisi saavanki.

Voishan niitä piilareitakin harkita, mutta toisaalta en haluais ruveta häsläämään minkään semmosten nappien kanssa. Kömpelö oon liikkeissäni muutenki.

Niin, mutta näin kokemattomana edelleenkin ihmetyttää, toimiiko se polsulinssi oikeasti? Kuulostaa täysin järjenvastaselta ja monta kertaa kuullu, kuinka porukka haksahtaa "halppislaseihin" ja kertoo, että eihän ne mitenkään eroa. Puhumattakaan ostos-teeveitten huonoista kuvanmuokkauksista. Mun pitää nähdä itte, ennen kun uskon kokonaan. Toki monilla on varmaan positiivisiakin kokemuksia.

Mikko_-Procyon-

Quote from: MonniKävin kattelemassa tuolla Rialinnassa vähän aurinkolaseja... Oli vaan niin monta erimallia. Valitte ny sitte niistä... Kaikki lähes samanhintasiakin.

Näkyy olevan Rialinnassa Visionin lasit -30% alennuksessa. Voisi käydä tarkistamassa mallistot, koska kalastelulasit puuttuvat itseltä. Edellisistä polarisoivista ei ole iloa, koska tuulenpuuska lennättää linssit irti. Sen jälkeen ostin pelkät UV-suojaavat lasit tiimarista. Laatu oli sitä mitä odotinkin. Lasit päässä tuntui kuin olisi humalassa kävellyt. Tällä hetkellä kalastus/ajelu -lasit on intersportista ostetut, eikä niissä(kään) ole polarisointia mukana. Ihan hyvät, mutta periaatteessa hyödyttömät.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Javalt

Itse ostin viimekesänä Bollén Meanstreakit (cactus, eli harmaa/vihreä linssi). Ei ole niitä halvimpia aurinkolaseja, mutta oli pakko kerätä sen verran kokoon että sain hankittua. Mitään pahaa sanottavaa en ole näistä vielä keksinyt. Olen kokeillut Aquan catfisheja ja on ihan hyvät lasit. Taitaa lähteä jo alle 50€. Itse ostaisin ruskeilla linsseillä, koska kalastelen lähinnä kirkkaalla säällä. Tuo ~50€ alkaa olla raja millä lähtee hyvät lasit, ellei sitten ole alennuksessa. Kerralla kunnon vehkeet ettei niitä halvempia tarvi ostaa joka vuosi uusia.
Kysynpä tässä samalla: Onko kukaan kokeillut Esim. Vision Polarcromiceja tai muita, joissa on valoa säätelevä linssi? Muuttuu kirkkaammaksi pimeissä olosuhteissa ja tummuu kirkkaissa.

HalDi

Isoäidilläni nyt on tuollaiset tummuvat linssit ihan silmälaseissa ja hän ei pidä niistä, koska kuuleman mukaan aina jonkun kuvatessa salamalla lasit tummuvat saman tien. En sitten tiiä onko tuo niin haitallinen kalastuksen suhteen, mutta tämmöstä hän kertoi. Nyttemmin ottaa lasit aina pois päästä kuvaa otettaessa.

Deathis

Viikonloppuna olin Veljekset Keskisten kyläkaupassa ja ostin snowbeen 10 € aurinkolasit.Ihan hyvältä vaikuttaa.Tositoimiin lasit pääsevät viimeistään sitten kun menen merikarvianjoelle.Voin laittaa pientä arvosteluntynkää kyseisistä aurinkolaseista kun pääsen kalaan...

mikko78

Itse ostin viimme kesänä laadukkaat polaroidi lasit vahvuuksilla ja tosi hyvät ovat olleet. Hintaa niillä oli tarjouksessa 170€ Seinäjoen instrus...

Kannattaa katsella josko olisi tarjouksia niin niitä saa mukavalla alennuksella silloin ja suosittelen kyllä ostaa on paljon parenmat kun silmälasien päälle laitettavat läpät...
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

jami

Mul on about 30 vuotta vanhat polaroidit (tai niin linsseis lukee), heh, hyvin niil näkee!! Ehkä olis parempi jo ostaa 2000- luvun lasit!!
Jatketaan....