Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Särkikalastus

Started by Jaap, June 22, 2005, 15:12:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaap

Mitä mieltä olette särkikalastuksesta? Kuinka monella on kesämökillä katiska? Mihin te ne kalat heitätte? Uudessa Erässä oli särjistä juttua pitkät pätkät. Hyvä juttu kai se oli, en ole ennen ajatellut hoitokalastusta.

Jaap

Walde

No hyvä että ne jutut herättivät hoitokalastajan ainakin jossakin.

Kompostiin,kissoille tai lokeille särjet olen nakannut.

Itse en ole katiskaa ostanut mutta olen onkinut särkiä säännöllisesti.

Anonymous

Juu, särkikaloja ja pientä ahventa vaan pois järvestä . Se on hyvää vesisistön hoitoa. Vikutusmekanismeja on monia:fosforia poistuu järvestä ja ravintoketjun rakenne paranee jne.
Jokainen voi vaikuttaa kalastamalla!

Anonymous

Vähempiarvoisten kalojen pyynti pitäisi suorittaa TALVELLA tai syksyllä. Kutuaikaan saa hyviä saaliita, mutta uusi sukupolvi on silloin jo varrtumassa rantamatalikossa

Kalamies_Jertzii

Onhan niitä särkiä kiva onkia, mutta auttaako se paljoa, jos vaikkapa perholla nostaa kymmenen särkee poies, mutta sitten taas onhan sekin hoitokalastusta. No katiskalla saa ainakin kunnolla särkeä!

Niin ja kannatta ostaa uusin erä!

Anonymous

Kaikissa vesistöissä ei ole liikaa särkikaloja, joten ns. hoitokalastus ei ole tarpeen kaikissa vesissä. Isommat särkikalat esim. yli 300 g särjet kannattaa mielestäni vapauttaa, koska ne lisäävät kalaston koon monipuolisuutta.

VIR

Samamies

Kannattaa jos saatte paljon särkiä, niin tehdö niistää särki pihvejä.
En ole itse maistanut mutta luulisin ettei ne kovin pahojakaan ole... :)
Ohjeita löytyy aika monestakin paikkaa niihin. Goóglesta voi löytyä.

kalastaja86

Itelläni ei ole katiskaa mutta ongin särkiä säännöllisesti. saamani särjet vien kompostiin tai käytän syöttinä.
Just a Fishing Man....

pv

NO, vähän ohi aiheesta, mutta kalakortti rahat kannattaisi Suomessa käyttää pääasiasssa hoitokalastukseen!

Anonymous

särjet vittuu niist on vaa haittaa ja ihan vähän hyötyä
haitat:levittää levää,turhia ku ei syö ees kaikki lokit.
hyöty:ruokaa isoille hauille:)

Anonymous

vittu särjet on ihan turhii

erekki

on mulla kaksikin katiskaa mutta en kalasta kun niillä haukea ja ahventa keväällä ja kesällä täkykaloja loput heitän takas vetteen ku en viitti niitä haudata ku koira kaivaa ne takas ylös yleensä myös viljelen kärpäsen toukkia...