Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jättihauki pakoon

Started by Hauestaja, July 01, 2005, 17:42:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hauestaja

Tänään kävi kyllä semmoinen juttu, että ottaa oikein kunnolla päähän. Juuri kun olin kalastamassa minulle kävi niin. että siiman päässä oli isoin hauki, mitä olen koskaan nähnyt (sen hyppiessä näin sen), mutta se oli kiero luupää , ja kävi ''laittamassa'' vieheen kiini lumpeenlehteen, ja uiskenteli rauhassa pois.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Peura

kerran ku sain jonkun kalan kai hauki tai kirjolohi en nähny mut riuhto sitä siimaa suuntan ja toiseen sit yhtäkkii se päästi irti ja samassa oli viehe kiinni lumpeessa
:shock:

jättihaukimanniskan

mul kävi niin et hauki puras siiman katki vaiks oli 6cm pitkä lippa ja 15cm peruke
Hauki o kala,keso o raejuusto

Zounatan

Quote from: jättihaukimanniskanmul kävi niin et hauki puras siiman katki vaiks oli 6cm pitkä lippa ja 15cm peruke
Oli varmaan aika iso, jos sai vaapun noin syvälle nielastua. Tai sitten peruke sotkeentui esim. vaapun koukkuihin ja siima pääsi kulkeutumaan hauen hampaisiin. Pari kertaa on itselläkin hauki katkassu hampaillaan siiman, mutta ei kertaakaan perukkeen kanssa.

Kerran oli joku iso kiinni, luultavasti hauki, jonka olin saanut jo lähelle venettä. Mutta siinäpä se alkoi vetää, joten löysäsin jarrua, mutta vahingossa aivan liikaa! Siima löystyi ja sinne meni.  :(

Putte

Allekirjoitaneelle kävi tänä vuonna niinkin hassusti, että hauki puraisi 12cm bomberin etupuolelta vajaa 20cm perukkeen poikki. Kyllä 10 kilon tuntumaan, saati isommat, hauet vaativat sen 30cm perukkeen. Noh, aina ei voi voittaa, mutta tuo karkuutus kaivelee mieltä varmaan pitkään..

SPutum

Miul kävi samalla tavalla, paitsi hauki ei ollut mikään valtava, niin sinänsä ei ärsytä niin paljon. Heittelin mökin lammella lippaa, jolla yritin saada ahvenia joten peruketta en käyttänyt. Kaislikon reunasta nappasi sitten joku 2-3kg hauki kiinni ja rupesin kelaamaan sitä kohti rantaa. Tietysti hauki pyöri kaikkien mahdollisten lumpeitten ympäri ja pysähtyi. Hetken se räpiköi kun oli lumpeissa kiinni, mutta sitten lopetti. Eihän siinä muuta voinut kun piti alkaa vetämään. Lopulta siima katkesi, en ole varma menikö se hauen hampaissa tai sitten se vaan oli niin tiukasti niissä lumpeissa kiinni :? .

suspi

Viime kesänä olin kalassa uljua joella ja viimesellä heitolla tarttu 3 koon calico cattiin semmonen peto, että ei riittääny 15 cm peruke ja siimaaki se oli purru vielä n.10cm matkalta. Ois kyllä vaatinu 30 cm perukkeen. Kyllä vähä v*tutti.

samamies

Quote from: suspiViime kesänä olin kalassa uljua joella ja viimesellä heitolla tarttu 3 koon calico cattiin semmonen peto, että ei riittääny 15 cm peruke ja siimaaki se oli purru vielä n.10cm matkalta. Ois kyllä vaatinu 30 cm perukkeen. Kyllä vähä v*tutti.
Millanen uistin on tuo calico cat, monet täällä puhuu et on saanut kunnonkin kaloja... olis kiva tietää missä myydään ja tuleeko kalaa.

Zounatan

Calico Cat on kuuluisa ranskalainen lippa. Yleisin väri tuossa lipassa on musta-puna-valkoinen sahalaitakuvio, mistä sen helposti tunnistaa. Tosin jotkin muut merkit ovat matkineet sitä.

SPutum

Tuossa viellä kuva Calico Catista. Se on tuossa keskimmäisen rivin vasemmassa reunassa. Tuo on minun mielestäni viellä paras värikin siitä.

Kala_Jökke

Mulla kävi kerran niin, että olin punkalaitumenjoella kalastamassa ja heitin sellaseen hitaaseen virtaan. Aloin kelaamaan lippaani rantaan ja se juuttui johonkin...Vedin hyvin pehmeästi ja siima lähti hiljaa liikkeeseen. Minultä lähti melkeen hiukset päästä, koska jarru oli jäänyt todella kireelle ja kala vei silti sitä. En juuri muuta tehnyt, kun pidin vaan tiukasti kiinni vavasta. Tajusin, ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia kalan kanssa. Se tuntuin kuin sielä päässä olisi ollu järketön kivenmurikka, joka vain tyynen rauhallisesti meni mihin halusi...Sitten siima löystyi ja harmitti...Kelasin siimat sisään ja lähdin. Sitten huomasin että kuusamon peruke olikin keskeltä poikki! Silloin lähti kyllä loputlin hiukset!!! :lol:

Sitten eilen, kun  oli Kala_Oskun kanssa kalassa heittelin pientä omatekemää vaappua ilman peruketta. Sitten kun kelasin siimaa sisään ja uitin silmieni edessä sitä vaappua siihen iski hauki...Melkein laakista siima poikki. Kyllä harmitti kun omatekemä vaappu jäi hauen suuhun...Vein kelani rantaan ja haukkasin happea. Yhtäkkiä vaappuni nousi vaan pintaa ja minä äkkiä kahlasin sen sieltä! Oli kyllä mahtava tunne! Ajattelin, että tuon hauen vielä nappaan! Kerran hauki pomppasi oskun lippaan. Sitten osku lähti koskea ylemmäs ja minä laitoin sellaisen keltaisen kalajigin päähän. Heittelin muutaman kerran ja hauki iski jälleen. Sitten sain sen haavittua. Kala oli yli kilonen hauki. Myöhemmin sain vielä sellaisen kaksikilosen hauen ylempää.

Tulipas sekainen viesti... :shock:
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....