Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Taisin ostaa sian säkissä?

Started by radek, July 12, 2005, 09:54:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radek

Kävin tuossa eilen virveli kaupoilla ja matkaan lähti : kela shimano AX 4000 RA vapa shimano XFX 200. Tuliko nyt ostettua sika säkissä, kun en sitä testaillut sen enempää ostin vaan ku näytti hyvältä hinta oli muuten 55e ja mukana tuli rapalan vaappu ja siimat  kertokaa onko toi kunnon peli vai ihan lelu tarkoitus on käyttää sitä sekä vetoon että heittelyyn.?? :roll:

evari

itellä on yks samanlainen paketti käytän sitä heittelyyn ja paljon vetouisteluun. ainoa ongelma on ax 4000 minulla ja kavereilla joilla on sama kela että jarrun räikkä särkyy pitemmän päälle ja kelasta tulee jarrun luistaessa hiljainen kaveri. heittelyssä ei oo mitään merkitystä mutta vedettäessä varsinkin useammalla vavalla saattaa ollakin jos kalan tarttumista ei muuten huomaa. mutta jarru itse toimii loistavasti samoin kuin kela muutenkin. erinomainen hinta/laatusuhde.

Zounatan

Mulla on vuonna -99 ostettu AX 4000 -setti. Kela on vissiin muuttunut hieman niistä ajoista, ainakin nykyään siinä on alumiipuola. Ja vapa ittellä on FX eikä XFX. En sitten tiedä onko noissa mitään eroa.

No, joka tapauksessa, kela toimii vieläkin ihan hyvin, ei ole räikässäkään vikaa. Tietenkin koneistosta on alkanut kuulua jo ääniä. Kalleempien kelojen veroinen ei AX ole, esim. kampi ja puola lonksuvat hieman ja puolaus on vähän epätasainen. Sotkuja ei silti ole aiheutunut hirveästi, paitsi täydellä puolalla.

Hyvin voit käyttää sekä vetoon että heittoon, ei mikään lelu, vaan ihan kelpo työkalu.   :)

radek

hyvä juttu jos näin on kiitos vastauksista!