Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Tärppi jota ette unohtaneet koskaan?

Started by jaba88, January 25, 2005, 10:18:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jättihaukimanniskan

eilen kävi niin et sain erään oman uistimen joka oli jääny edellispäivänä pohjaan :)
Hauki o kala,keso o raejuusto

Bluery

Toissa kesänä ( 2003 ) Olin serkkujeni kanssa heittelemässä laiturilta
( olin 11v. ) ja silloin kun oltiin siinä jokunen tunti heitelty ajattelin siinä oikein kunnolla riuhtaista, ja siinä se oli serkkuni päänahassa kiinni. onneksi saatiin irti, ettei mennyt liian syvälle.
"Kuivan maan kalastaja"  8)

Bluery

Toissa kesänä ( 2003 ) Olin serkkujeni kanssa heittelemässä laiturilta
( olin 11v. ) ja silloin kun oltiin siinä jokunen tunti heitelty ajattelin siinä oikein kunnolla riuhtaista, ja siinä se oli serkkuni päänahassa kiinni. onneksi saatiin irti, ettei mennyt liian syvälle.
"Kuivan maan kalastaja"  8)

Nahkiainen

Viime kesänä olimme kaverin kanssa onkimassa ahvenia halpahallin vavoilla pienestä lammesta kalajoen lähistöltä. Lammessa oli muutama haukikin, mutta niiden virvelöinti ei kannattanut. ahvenia tuli vain muutama, mutta pian  paikalle uiskenteli suureksi hämmästykseksi kirjolohi, joka muitta mutkitta nappasi madon suuhun. Siinä sitä vähän aikaa ihmeteltiin, mitä tapahtui... väsytys kesti vain muutaman sekunnin ja kala katkaisi siiman. Kala vei kohonkin mukanaan, ja palasimme heti kotiin.

Heti seuraavana päivänä palasin veljen kanssa lammelle virvelit mukanamme. Heittelimme muutaman heiton, kunnes pinnalle vain 10 metrin päähän putkahti koho!
Veli heitti vaapulla kohon taakse, ja onnistui tartuttamaan vaapun koukut kohon kylkeen! Vaappu oli yllättävän hyvin kiinni kohossa, ja veli onnistui kiskomaan kirjolohen laiturin viereen. Säntäsin hakemaan haavin, mutta kun vedin haavia vedessä kalaa kohti, sen heikko muovivarsi halkesi, ja haavi hajosi käsiin. Kala onnistui pyristelemään heikon siiman poikki, ja pääsi jälleen karkuun. Sen jälkeen ei ole V*******ut koskaan kalan menetys yhtä paljon ...
Kirren paino silmäarviona oli noin 1.5kg

Myöhemmin ilmeni, että perhokalastajat olivat istuttaneet lammelle kirjolohia.. Tänä kesänä lammella on näkynyt muutamia kymmeniä kirren poikasia.