mistä ostatte yleensä uistimenne ?

Started by jetdirect, June 29, 2004, 17:34:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jetdirect

mistä ostatte uistimet minä ostan ainakin ivalon suutari-sepolta kertokaamistä te.

Kokslax

Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Kala_Jökke

Vähän sieltä sun täältä... Kesportista, huittisten säästömarketista, häijään kalastusliikkeestä, vammalan intersportista.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Turnipsi

1.Katiska
2.Pyyntiväline Oy
3.Hmm?

Yritän tehdä ostokseni vain kalastusliikkeissä, vaikka hinta saattaakin olla hiukan kalliimpi. Tämä siksi että on mukava käydä liikkeissä missä on osaavia asiantuntijoita myyjinä, kun taas prismassa tai muussa vastaavassa ei näin ole. Ostamalla kalastusliikkeestä varmistetaan, että ne säilyvät. Ostamalla prismasta taas aiheutat hallaa kalastusliikkeille. Myös valikoima on mielestäni paljon parempi kalastusliikkeissä. Kalastusliikkeet kunniaan! ^^

Superi

1. Kalastuspiste
2. Pro Fish
3. Prismat, Citymarketit, Anttilat, Säästökarit ja ym. isommat puljut!

Järväri

Uistimia tulee ostettua sieltä sun täältä, mitään tiettyä puljua en pysty sanomaan. Ehkä eniten kuitenkin tavarataloista/halpishalleista. Hintakin on edullisempi enkä minä ainakaan halua vieheitä ostaessani minkäänlaista palvelua, vaan ne pitää saada valikoida rauhassa.

veke

häijään urheilutarvike, sporttia pekka
Kireitä Siimoja kaikille

Joutilas

Ernesti

1. Maxi Kodintukku!!1 R0x  :D
2. Prisma/Citymarket
3. Muut kaupat, esim. Kärkkäinen, jos olen siellä.

esku

1=Motonet  2=Prisma 3= Kalastustarvikeliiike.

Vesku

1. Tyrskytaimen
2. Heinolan Citymarket
3. Prismat milloin missäkin.

Näiden lisäksi mistä vaan missä uistimia myydään ja vaimo katsoo muualle  :wink:
-Aloittelijakin voi onnistua iskemään tytön. Mutta eroon pääsyssä tarvitaankin jo kokenutta miestä-

Joona90

1.Citymarket
2.hongkong
3.koukunlohi
Tässä olen kun en muuta voi...

heittäjä

1. tyrskytaimen
2. hongkong
3. motonet
4. citymarket
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

--PROFESSOR--i

Yleensä ostan vieheeni ja kalastusvälineet ihan erikoisliikkeistä(joskus peräti prismasta).En mistään halapa-halleista, jossa onnettomilla myyjillä ei ole minkäänlaista, ei alkeellisinta tajua kalastuksessa.Juuri tämän takia käytän usein erikoisliikkeitä.

Liikkeet ovat seuraavat:

-Olin erä ja kalastus
-Citysport
-Prisma(harvoin)

Jos joskus poikeatte Rovaniemellä, niin poiketkaa ihmeessä ollin erässä ja kalastuksessa :wink:
MADE in Finland...

Pete

Mielestäni on hyvä suorittaa kalastusväline ostokset erikoisliikkeessä. Yhtenä syynä siihen olisi se että ne ovat yleensä pieniä liikkeitä ja erikoistuneet kalastukseen. Erikoisosaamista löytyy ja myyjät ovat perehtyneet asiaansa. Takuut ym. huollot osataan neuvoa tai tehdä itse liikkeessä. Harvemmin se myyjä joka myy niin kondomeja, naistenalusvaatteita ja uistimia sekä siinä sivussa vähän tehosekoittimia osaa juurikaan neuvoa kuinka uistinta uitetaan tai miten se viritetään.

Pienet erikoisliikkeet joutuvat pitämään hieman kalliinpaa hintaa, mutta korvaavat sen asiantuntevalla palvelulla ja kannattaa aina kysellä vinkkejä ostoksilla ollessaan.

JuP3

Joensuun sammutin ja kalastustarvikkeesta :wink:  ja kun on Pohjanmaalla käymässä niin Kärkkäiseltä.
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

kaivo

Omalla kohdallani uistinten osto on ollut jo pidempään sitä, että joudun valitsemaan kaupan sen mukaan, mitä olen etukäteen hakemassa. Oulusta ei tunnu löytyvän hauenpyyntin uistinten tai juuri muidenkaan välineiden suhteen valikoimaa ollenkaan samassa suhteessa kuin Etelä-Suomesta, joten käytännössä kauppavaihtoehdot ovat supistuneet muutamaan liikkeeseen: Limingantullin Urheilu-Arina, Kärkkäinen sekä harvemmin Kala-Kaveri.

Esim. tässä hiljattain kolmihaarakoukkuja etsiessäni nro 2 suurempia ei ole vielä löytynyt, vaikka eihän etsimäni nro 1 vielä mikään valtava ankkuri ole? Isommat jigit puuttuvat myös käytännössä kokonaan, jerkkejä, pintavaappuja (edes Rapalaa), spinnerbaiteja yms. ei löydy kuin tilaamalla jne. Pohjois-Suomessa haukikulttuuri ei ole päässyt erikoistumaan samalle tasolle kuin etelämpänä merialueella, joten kauppiaiden ei ilmeisesti kannata hankkia alan välineitäkään. Ihme kyllä perukemateriaaleja yleensä saa, jopa useampaa merkkiä.

jättihaukimanniskan

kaupasta. :lol: no halpahallista,jahtikavereilta,osan teen ite ja loput turunpyyntivälineestä
Hauki o kala,keso o raejuusto

Bluery

Minä ostelen milloin mistäkin, kun on tarve. mutta, yleensä Näistä 3 :sta

1. Pekan apaja. ( Järvenpäässä )
2. Halpis talot. ( Esim. Tarjoustalo, Säästötalo Jne. )
3. Citymarket / Prisma. :D
"Kuivan maan kalastaja"  8)

kolk

Yleensä ontan uistimet Hongkongista

Zounatan

Keskisen kyläkaupasta enimmäkseen. Toki myös muualta kunhan löytyy jokin tarpeellinen uistin sopivaan hintaan. Aika iso osa vieheistäni on kuitenkin itse tehtyjä vaappuja.

Hiirivaari

^Toni^

1: Äänekosken niskanen
2: keskinen
3: halpa hallit

Peksim

1. Kalastus ja Retkeily
2. Hongkong Nummela
3. Kala-Apaja
Ja joskus harvoin "tavallisista" kaupoista.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

perza

prisma/citymarket, mikkeli
säästötalo,
tori(kesällä)
hongong
Kala kalle
Koukkumaja
netti 50%
noista tulee ostettua yleensä myös muilta paikka kunnilta jos vaan satun käymään jossain...
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Feikki O

- Prisma
- City Market
- "Urehilu"liikeet
Terveisin: Feikki O

markus91

hong kong, kalastusareena,kuusamon uistin

jarkka

rollo

-robin hoodista