Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rapala Minnow Spoon Värien Kestämättömyys

Started by Tyytymätön Kuluttaja, September 07, 2005, 12:14:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tyytymätön Kuluttaja

Hei.

Olisin tiedustellut onko foorumin lukijoille käynyt seuraavaa:

Tyttöystäväni osti noin kuukausi sitten uuden Rapala Minnow Spoonin (7 cm) värikoodiltaan SM (Vaasan Prismasta hintaan 4.90€). Nyt kuitenkin on käynyt siten että noin puolet uistimen väreistä ovat lähteneet (myös takapinnalta) ja alta paljastuu valkoista uistimen materiaalia tai pohjamaalia. Uistinta on käytetty vain parina kertana ja vain muutamia heittoja, kalaakaan ei uistin ole vielä ehtinyt antaa.

Kyselisinkin nyt onko tyttöystävälläni valmistusvirheellinen kappale vai onko laatu mennyt todellakin näin kuralle (hinta ainakin on samaa luokkaa kuin ennenkin)? Onko muita joille olisi käynyt samoin?

Olemme sitä mieltä että asiaa ei pitäisi hyväksyä ja olemmekin lähettäneet mailia Rapalan maahantuojalle eli Normark Oy:lle ja tiedustelleet heidän kantaansa asiaan (vastausta ei ole vielä kuulunut). Uskomme, että asiassa olisi valitusmahdollisuuksia, koska onhan uistimen väri sen tärkeimpiä myyntiargumentteja (ja oletettava käyttöikä tiettävästi pidempi kuin muutama heitto).

Meillä on noita uusia Minnow Spooneja yhteensä 4 kpl joten jo rahallinenkin menetys tulee olemaan tuntuva jos ne kaikki ovat pian värittömiä...

Yksi asia on osaltamme kuitenkin varma. Se että vastaisuudessa jätämme *kaikki* Rapalan tuoteet hyllylle!

Mikko_-Procyon-

Mjoo.. käsittääkseni kun minnowit tulivat kauppoihin, niissä oli vastaava ongelma. Sittemmin siitä on päästy eroon, mutta näemmä ainakin satunnaisesti vikoja vielä esiintyy.

Mielestäni tuosta voi/pitää tehdä reklamaatio, mutta itse TOIVOISIN että hopea-pohjaisista lähtisi kaikki värit ja maalit veks. Tämä kokohopeinen kun on miljoona-kertaa parempi väritys kuin nämä sotketut versiot. Tai sitten maalaisin sen itse (esim. hopeinen vihreällä selällä oli kova sana, kunnes hauki sen vei).

Rapala on sen verran iso merkki, ettei sillä ole varaa pitää markkinoilla tuotetta joka "ei vaan kestä". Uskoisin, että tuollaisista saa korvauksen (ainakin kuuleman mukaan ennen sai). Minulla maalien pysyvyyttä suurempi ongelma on ollut se ruohosuoja-sangan kestävyys. Tuntuu katkeavan varsin nopeasti ahkerassa käytössä. En ole kehdannut kuitenkaan valittaa,  ...ainakaan vielä. Muuten tuo on sen verran kova ottiviehe, etten sitä pikkuvikojen takia ainakaan kauppaan jättäisi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Lazy Cat

Mulla on ollu noita pari ja viimeksi ostamasta on lähtenyt hieman väriä.

Ilmeisesti maanantaikappaleita liikenteessä?

KalaKaapo

Kyllähän ne maalit kuluvatkin, se on selvä tosiasia, mikä on pakko hyväksyä, mutta että niin pienen käytön jälkeen...
Voisikohan uistin voinut kolahtaa esim. kiveen tai vastaavaan jolloin maali olisi lohkeillut?

Minulla ei ole ollut minnow spoonien kanssa mitään ongelmia, jos ei lasketa hauen hampaiden jälkiä maalipinnassa  :wink:  .  

Hmmm... Eiköhän tuo rapaloiden hyllylle jättäminen ole aika hätiköityä. Saattaa jäädä jokunen hauki saamatta tuolla perjaatteella :D .
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Salmo

Vastaavasti on käynyt myös yhdelle omista Minnow Spooneistanikin. Oli väriltään muikun värinen ja yhdellä heitolla lähti koko pintakalvo irti. Se ei mielestäni osunut edes kiveen. Kelatessani uistinta sisään olikin muikun värisestä Minnarista tullut matta hopeinen.

Tuo ko. väri on toiminut silti hauelle oikein hyvin, saattaa olla jopa parempi kuin edeltäjänsä.

Chevy

ne uudet värit on sellasii et niist lähtee värit veke esim musta , hopea ,mut vanhoista väreistä eli missä on niitä viivoja ylhäällä niistä ei lähe kovin helposti värit pois.