Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

veli vetää simona kalaa

Started by tomekki, July 12, 2005, 12:05:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tomekki

pikkuveli osti vähän aikaa sitten kuusamon räsäsen 7cm.nyt ollaan käyty pari kertaa kalassa ja ekalla kerralla veti viis haukee ja mä 0.toisella kerralla veli sai 6 ja mä 2.ennen pikkuveli sai melkein aina paljon vähemmän kalaa ku minä, mutta kun se osti tuon uistimen ni koko ajan tulee.se uisteleeki sillä  keskijärveltä ja kalaa tulee.kun taas mulla ei tuu vaikka vedän vaappuja.mikä on?

kaivo

Olisiko velipoika hoksannut jonkin uuden jutun, esim. löytänyt järvestä kunnon kalapaikat, tai uittotavan? Voihan tietysti myös olla, että Räsänen sattuu syystä tai toisesta kelpaamaan juuri nyt hauille paremin kuin vaaput, esim. lusikan uintiliike, uintisyvyys, väri tai koko on kohdallaan. Tämän tarkemmilla pohjatiedoilla on hankalaa veikkailla mistä on kysymys. Hyvä kalantulo on kuitenkin aina merkki siitä, että kalamies tekee jotain oikein.

Zounatan

No onhan se Räsänen aika peto pyytämään, mutta luulisi kyllä tuossa olevan jotain muitakin syitä kuin uistin. Jos veljesi tekee kuitenkin kaiken kuten ennenkin, niin osta samanlainen Räsänen tai joku vastaava ja koita tasaantuuko kalantulo molempien kesken.  :)

jättihaukimanniskan

luulen että se on lukenut tai kuullut jonki tekniika jolla hauet ärsyyntyis helpommin sen uistimeen ja samalla kun sun uistimet menee normaalisti ja vain pari haukea katsoo sen syötäväksi.itte käytän jigil heittelyssä että annan sen valua pohjaan ja sit kelaan sen pinna lähelle,sit annan valua taas ja niin edelleen....Se o mun saalistilastoa jhigikalastukses kasvattanu kivasti ja saan enemmän kaloja kuin muut meidän perheestä. :D
Hauki o kala,keso o raejuusto

Anonymous

Joo mä oon aika alottelija joten voisko kertoa jotai jujuja,kun en saa ikinä kalaa  :D

Anonymous

marabou

Ja kantsii ettii netistä muutakin tietoo.

Anonymous

pumpkinca

koitappa tällästä jos vedät uistinta..;) soutele hissukseen ja välillä vedät melkein stopin,toimii ainakin pohjanmaan järvissä.Toiset soutelee menemään koko ajan ilman saalista..rauhallisesti parasta tulee ja ehtii muutakin ajatella kun soutamista..;)

Anonymous

Niin mutta ei toi uistelu mun alaa mut pitää testata:) Heittelystä mä enemmän silti tykkään

pumpkinca

sama pätee myös heittelyssä.kelausnopeus ja pienet stopit välillä.

kaivo

Kyllä. Hauenkin suhteen tärppi tuntuu tulevan useimmiten juuri pysäytysten seurauksena, joko stopin aikana tai heti uistimen lähdettyä taas liikkeelle. Viime kesältä muistan yhden reissun, jolloin paras tekniikka vaapulla oli kelata lähes täysillä, tehden kuitenkin kelauksen aikana useampia sekunnin stoppeja. Ihmeen nopea kala tuo hauki on.

marabou

Mene sen kanssa kalalle ja kato vähän miten se sen tekee.

Anonymous

Joo minä tässä pian lähdenkin koittamaan :P

Anonymous

Kävin eka lammella josta en ole koskaa kalaa saanu ja sieltä ei tullut mitään.Seuraavana päivänä järvelle ja tuloksena oli 2 kilone hauki ja särki  :D Aika heikko tulos mut tulipa jotai  :D

marabou

Anonymous

pumpkinca

eiköhän se siitä kun rohkeesti vaan kokeilet vaan kaikkea.parhaallekkin kalamiehelle tulee tyhjiä päiviä ettei kannata siitä lannistua..=)

Anonymous

Joo koittelen kalastaa kuha nyt ehtis  :)