Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bister

No riippuu koska.. Tuolt hoviskan luota, siis kotkapatsaalta tulee kesän alussa aiva sikana ja sairaan isoja.. Putusillasta ei koskaa tiiä, joskus tulee yli 10 haukee ja joskus ei mitää.. Sundomin sillalt taas tulee melkei aina. Tähä aikaa vuodest ei tuu isoja mut vähä syksymällä voi tulla yli 5 kilosia.. :D

Bister

Haukia? Niitähä on raippaluoto täynnä :P Mut vähä huonompi homma jos ei oo venettä.. (Ei itelläkää  :lol: )

Hiirivaari

Ok. Joo, sundomin sillalta tulee hyvin kalaa :p Olin isoveljen kanssa torstaina siellä ja 4 haukea tuli. Isoin oli 1.67kg, 67cm. Yks oli n.500g ja se oltais päästetty takas, ellei olisi loukkaantunu väsytyksessä...

Viittis

Perustetaas nyt tännekki forumille tämän niminen topikki. Tänne vois kans kirjotella Vaasan alueen kalastajat omia uutisiaan ja muutakin, olis selvempää luettevaa että mitä Vaasan vesillä tapahtuu kun kaikki olis tämän topikin alla, eikä kaikki levällään.
- Kalaonni on taitolaji.

Bister

Oltiin pari päivää sitte siellä onkilahden pienellä sillalla (putusilta nimeltään), ja kun heittelin Rapalan ahvenenväristä Husky Jerk:iä nii koko reissun aikana tuli sillä uistimella 5 ahventa!! Tuli myös 1 pieni hauki, mutta sitä ei lasketa (n.1,5kg)

Hiirivaari

Joo'o, hiljasta on ;) Kalastus.com:in puolella taas juttua tulee :D

Bister

Quote from: mixyysundomin sillalta just saa syksyllä haukia ja aika kivastikkin
Totta, nyt syksyllä sieltä saa paljo haukia (Yleensä 5-10 haukea päivässä, 0,5-2.0kg yleisimmät). Haukea sieltä tulee, kun annat uistimen upota melkein pohjaan asti ja nykimällä nostat sen ylös ja annat taas upota jne.. Eli niinkuin jigausta. Mun mielestä lusikat ja jigit toimii parhaiten siellä. Varotan vielä et jos teette noin, varokaa kiviä siinä ku kelaatte rannemmaks, siihen on jääny monen monta professoria ja räsästä.. Joskus se jää johonki ihan ihme läjään kiinni, jos on tarpeeks kestävää siimaa, niin vedä ja se tulee mukana. Yleensä siinä läjässä tulee n. 5 uistinta mukana :P

Niin ja siitä sillalta tulee hyvin jopa yli kilon lahnoja! Ja ahvenia.. Siis pohjaongella.

Hiirivaari

Ja jatkan vielä tohon bisterin viestiin, että kun kelaa sitä uistinta, niin nyt syksyllä kannattaa kelata hitaammin, koska kalat liikkuvat vähemmän, että ei kuluisi paljon energiaa. En ole asiasta varma, mutta tällasta olen kuulut. Ja kun siellä on nyt tummaa vettä, niin kirkkaita lusikoita vain käyttämään ;)

Kireitä siimoja kaikille!  :P

Viittis

No sanotaan nyt tänne sen verran että tänään aamusta jigailemassa ahvenia ja täkyllä kalastamassa haukea, ja kyllä tuli ahventa, suurimmat 460g ja 500g, ahvenia tuli toistasataa kpl, niin että joka heitolla oli kiinni. Haukea ei sen kummemmin mutta isoista havaintoa.
- Kalaonni on taitolaji.

jarmo83

sundomin sillalla eilen heittelees tunnin verran, yksi hauki havainto ja kymmenen neekeriä.

Bister

Sait vaa yhen hauen? Millä uistimella oikeen heittelit? Ja annoikko muka sen upota pohjaan asti? Ku yleensä mulla tulee n. 5-8 haukea päivässä.. Siis ku oon siel. Parhaimmillaan yli 10. Mut kaikki alle 2 kilon  :cry:

Bister

Quote from: -Jukkis-.... niin nyt syksyllä kannattaa kelata hitaammin, koska kalat liikkuvat vähemmän, että ei kuluisi paljon energiaa...
Sen takia pitää kelata hitaammin, koska kalat on niin "tokkurassa" kylmästä vedestä, että ne ei jaksa mitään hirveitä syöksyjä alkaa tekemään. Väsytyskin on toki helpompaa, kun ei pistä paljoa vastaan.

Hiirivaari

Quote from: Bister
Sen takia pitää kelata hitaammin, koska kalat on niin "tokkurassa" kylmästä vedestä, että ne ei jaksa mitään hirveitä syöksyjä alkaa tekemään. Väsytyskin on toki helpompaa, kun ei pistä paljoa vastaan.

Ok, olen taas vähän viisaampi  :)

Bister

Jes! Nyt on se aika syksystä ku melki kaikki hauet sundomin sillalla yli 2.5kg!
Oon odottanu koko vuoden et vois rikkoo oman ennätyksen (3.1kg).

Voin melkein luvata et tänä vuonna tulee vielä se 4 kilonen sieltä ylös.  :D

Viittis

tuleeko sieltä hyvin nyt, määrällisesti siis...
- Kalaonni on taitolaji.

Bister

Eih, parhaimmillaan nyt kuukauden sisällä tullu ehkä n. 4-5 haukea päivässä  :cry:

Bister

Ketään muuten käyny kynsiluodossa kalassa?
Ite en oo pitkään aikaan ollu, mut aina ku oon siellä, tulee vähintään ainaki 5
haukea vaikka heittelis millä uistimella, vene pakollinen.

Bister

Sundomin sillan vieressä jäätä alkaa jo muodostumaan..

Hiirivaari

Quote from: BisterSundomin sillan vieressä jäätä alkaa jo muodostumaan..
Veikkaan, että jos siellä on jotain jäätä, niin sulaa näillä ilmoilla nopeasti  :wink:

Bister

Hovioikeudet altaalta ei vaikuttais tulla isoja haukia ainakaan nyt.
Kesällä kyl tulee melkein kaikki 2-3 kilosia. Sehän sijaitsee siinä hovioikeuden rakennuksen vieressä, siinä missä teinijuopot on aina ryyppäämässä. Jos et asu vaasassa, kato tienviittoja, missä lukee "Vaskiluoto" tai "Wasalandia, tropiclandia". Sit mee sinne päin ja ennen sellasta pientä siltaa näät sellasen punasen aika ison tiilitalon oikeella puolella. Tän takana on sellanen allas, missä oli ennen suihkulähde, joka otettiin n. 2 kuukautta sitte pois.

Bister

Kysyisin et vieläkö silakka syö Raippaluodos? Ajattelin käydä viel vuoden viimisen kerran kokeilemassa ku nyt on nää lämpimät säät..

Bister

Vaasan sataman lähettyviltä tulee kuulemma kuhaa. Mut sinne ei oo helppo päästä, ku oon kuullu et siihen on laitettu jotku aidat, joku tarkentakaa jos oon väärässä?

Nii ja tuolta vikingan venesatamasta moni on kehunu et ne on saanu ongella pieniä kuhanpoikasia. Vuodenajasta en tiiä.

Hiirivaari

Quote from: BisterSinne ei oo helppo päästä, ku oon kuullu et siihen on laitettu jotku aidat, joku tarkentakaa jos oon väärässä?
.
Juup, aidat siellä on. Turvallisuus syistä.  :?

l0hetus

Aidat ovat tulleet eu-direktiivien takia ja oleskulu satama-altaalla on nykyään kielletty. Johtuen ko. direktiiveistä.

Sieltä niitä lohia ja kuhia ovat eräät saaneet jonkunverran..

Viittis^

Käytiin pitkästä aikaa sundomissa ja hyvältä näytti, 6.68 kilonen 104senttinen l0hiille ja itelle reilu 4 kilonen. Kappalemäärä oli tarkalleen 35

kalakkuna

Eli lisään tänne muutaman hyvän paikan mistä saa joskus hyvinkin saalista:

Ahvensaaren uimaranta:
Jigillä alkukesästä saa vetää niin paljo ahventa ku jaksaa rannalle nostaa, uimarannan ja kauemman kaislikon väliranta, siinä usein parvia.

Patteriniemi:
Saatu paljo haukea, ahventa, säyneä, alkukesästä mahtava paikka.

Gerbyn louhos:
Ahventa saa todella hyvin jigillä, tänävuonna olemme saaneet sieltä 360, 540 ja 780grammaset ahvenet jigillä pohjaa pompottaen. Talvella mahtava paikka pilkkiä.

Tiklas lampi:
Istutettu kirjolohta vuonna 2004 syksyllä, olemme sieltä saaneet tahnalla useita, harva tietää tämän että sielä saa rauhassa kalastella.

Påttin puhdistamo:
Todella mahtava kikkareiden narraus paikka, isot koukut ja hyvä siimä, sinne nykimään, olemme saaneet useat kikkareet tuoltapäin...

henrik

AHvensaaren ja patteriniemen voin heti allekirjoittaa yllättävän hyviä paikkoja keväisin/syksyisin..

Pienti lippaa ja heittotäkyä käyttäen on tullut parhaaat saaliit

henrik

samoja huhuja olen kuullut joskus tiklaslammelta ja onhan siellä talvella aina muutamia pilkkireikiä

l0hi

Tällä viikolla parhaillaan tullut 60haukea per reissu.. Kyllä sitä kalaa vaan tulee. Ja paikkana sundomin silta, sekä sen lähivedet.

Bister

Quote from: kalakkuna

Tiklas lampi:
Istutettu kirjolohta vuonna 2004 syksyllä, olemme sieltä saaneet tahnalla useita, harva tietää tämän että sielä saa rauhassa kalastella.
Mitä vitskaa? Siis tuo mininmanin takana oleva pikkulampi!?!?!?!?! Pitää mennä kokeilemaan!!! Ruutanaa siellä on. Sen tiiän :P