Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Jerkkien painotus

Started by Walde, October 16, 2005, 19:30:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walde

En tällästä aihetta äkkiseltään löytänyt. Mutta miten ja millä saisin jerkit painotettua uppoavaksi?
Mielellään voitte kertoa myös minne painotus kannattaa sijoittaa.

Jani1982

Muovilutku jerkkejähän on tavattoman helppo painottaa avaamalla massu ja laittamalla lyijyhauleja sisään.
Jos olet rakentamassa jerkkejä  jostain kovemmasta aineesta lyijyn lisäys onnistuu helpoiten tietty rakennusvaiheessa.

Valmiiden kovapintaisten jerkkien painotukseen helpoin konsti lienee lyjyn lisääminen perukkeeseen.

marabou

Tee reikä ja laita haulit sinne ja liimaa pintaan.

suspi

Itse olen painottanut jerkit molemmillepuolille vatsakoukkua, sekä hieman pään kohdalle. Poralla reikä ja sulaa lyijyä reikään. Ensimmäiset proto-jerkit ovat juuri ja juuri kelluvia, mutta painoa järkyttävät 100g/13cm. Ui tiukkaa siksakkia vavalla uitettuna ja tasaisella vedolla tekee pitkiä liukuja. Uintisyvyys n. 30cm. Nyt pitäs vähä kehitellä tuota jerkkiä, että sais painon putoamaan.
Muista porata reiät suoraan ja äläkä painota jerkkiä liian ylös, koska silloin jerkki saataa kaatua kyljelleen.

sale uistin

mä ainakin tein niin et mä porasin reiät vatsaan ja sit lisäsin sinne lyijyä noin 7grammaa ja kyllä auttoi heti.Jerkki meni suoraan ja painottui mukavasti.
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä