Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä on suomen suurin ahven?

Started by Valz, September 08, 2005, 07:03:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valz

Niin eli mikä on suomen suurin ahven?
Kyllä kohta tärppää!

Bister

Ennätyskala? Kyl mä vähä luulen et se taitaa olla se 2.980kg minkä joku 12 vuotias sai ny kesäl  :o .. mut siit ei ollu riittävästi todisteita et siit tulis virallinen enkka

Monni

Eikös jostain päin ollu verkolla saatu peräti 3,6 kilonen körmyniska?
Poltinkoski

Reaper

Kätevästi löytyi ensimmäisellä yrityksellä googlella: http://www.kalamieslehti.fi/ennatyskala/
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

Anonymous

marabou

Quote from: Anonymousse on 3,600 valz  :)

Mut ne ei tainu hyväksyy tota sinne kun ei ollu riittävät noi näytöt :cry:

kevyetvehkeet

kato www.ahven.net siel on keikki kalaennätykset :)  :wink: [/quote]

kevyetvehkeet

toi ihme höskä lopussa tuli vahingossa :(

Bister

Quote from: kevyetvehkeetkato www.ahven.net siel on keikki kalaennätykset :)  :wink:

Tuo ahvenennätys tuolla sivulla ei pidä paikkansa, se on paljon isompi. Monia isompia ahvenia on saatu.

Chevy

No eihän mikään ennätys pidä noista paikkaansa ihan perseelleen koko lista! :D  :D

Bister

kaivo

Onhan niitä isompiakin ahvenia varmasti saatu, mutta ennätyskaloiksi hyväksytään tunnetusti vain riittävän hyvin dokumentoidut kalat. Oli aivan oikein tehty, kun 2000-luvun kunniaksi nollattiin rekisterit ja saatiin vanhat epämääräiset kalavaleet pois kummittelemasta...

fatbloke

oikein tosiaan et on tää rekisteri nollattiin vuosituhannen vaihteessa. mietin vaan mis on edelleen paremmat todisteet siitä 12v pojan 3kg ahvenesta. jos tosiaan on saanut sellasen, niin julkisuuteen on tullut ja sitten jäänyt vaan yhden kuvan tarinaks. kyllä jos minä saisin sellaisen olis varma etta ilmoittaisin joka kisaan. varma voitto ja ilmaisia palkintoja.
en ainakaan itse ymmäärrä miks vaan ilmoittais paikallislehdelle.

wolf

eikös se suurin ahven saatu viimekesänä??
se haukiputaalainen poika, siitähän oli lehdessäkin kuva.

Eci

Kyllähän niitä yli kolmekilosia on paljonkin tullut joskus sotavuosien jälkeen. Niitä vaan ei tän vuosituhannen rekistereihin oon päätyny. Ja olihan erälehessä pari vuotta ilmotus tasan 3 kilosesta joka oli saatu verkolla.
Ehkä otin, ehkä en!

Siikapossu