Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Naruska

Started by Gaggu, July 21, 2005, 20:48:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gaggu

eli kellä on tietoa kyseisestä joesta. olisi kiva tietää kuinka siitä saa kalaa.

ja mistä luvat? kuulema kuusamosta saa metsähallituksen konttorista lupia. ja saako niitä myös Sallasta äteritsiputeritsipuolilautatsi(toivottavsti meni oikein :) ) baarista???

ja onko sinne muita menossa tänä vuonna?

Anonymous

lupia saa ainakin sallan essolta jos ei muualta, soitin juuri ja varmistin asian kun ollaan itse menossa sinne myös vk 32.Tarkoitus kalastella tuntsa- ja naruskajoella, mutta kertokaa ihmeessä jos jollain on kokemuksia sieltä päin.

Gaggu

me ollaan menossa sinne vko 31... olen kyllä aikasemmin käynyt sielä ja tiedän vähän kalapaikkoja. mutta jos jollakulla on enemman kokemusta nii saa kertoa, kuten otti perhoja tai lippoja... kiitos lupa asiasta kun mennään niin myöhään illalla sinne niin tuskin kuusamon konttori on niin kauan auki. tulitko kysyneeksi onko ne luvat ylä naruskaan??

Anonymous

en kysynyt, mutta lapin mies sano että kyllä meiltä löytyy kaikki tarvittavat luvat. Me ollaan tulossa tosiaankin vk 32 ja lähtö paikka on pirkkala ja tampere. Kertokaa nyt joku kokemuksia sieltä päin.

lippamies

Olimme heinäkuun ensimmäien viikon naruskalla ja värriöllä. Ottivieheenä toimi parhaiten messinki/kupari lippa, kokoa 1. Naruska tosi kalainen ja mittaharreja saatiin ihan mukavasti. Taimen kateissa, vain pieniä kasvamaan päästettyjä saatiin. Pystykoskella kala oli enimmäkseen pientä taimenta, koulun kohdalla löytyi jo sitten isompaa harriakin. Vesi lämmintä ja kalat kovassa virrassa... kireitä

Mie1

Itse olin Naruskalla kesäkuun toisella viikolla kahden päivän reissulla.25cm harreja tuli muutamia naruskan tammesta alapäin vihreillä larvoilla ja kuulapäisillä jäniksenkarva nymfeillä,sekä noin 40cm taimen (suoltijoella??vai mitä olikaan) niin siellä sillan alapuolella kiinni vihreässä larvassa,mutta irti se ittensä potki.

Gaggu

sillan varmaan tiedän kun olen ollut aikasemmin ja siitä sillan toiselta puolelta tuli muutama komea harjus...

pitää sitoo noita larvoja niin jos vaikka minunkin kohdalla sattuisi tuleman jotain :D

meillä tulee olemaan neljän yön reissu joten ehdin koluta joen kokonaan läpi :D

oliko kesäkuulla paljoo porukkaa kalassa??

lehtoja2

pistä nyt gaggu viestiä kun palaat kalareissulta että mikä oli saalis ja missä oli sun mielestä hyvät mestat.

Gaggu

eli vettä oli hyvin, varmaan normaalin verran.
kalaa tuli mutta harmikseni pientä. suurin oli 30cm harjus ja 23cm tammukka, kaikkea pientä tuli enemmän kin olisi jaksanut syödä.
kukaan ei ollut tainut saada mitään isompaa, mutta itse näin yhden isomman taimenen käyvän pinnassa ilta hämärällä.
kalastus paikkani oli suoltijoen sillan välinen koski, ei suoltijokea vaan naruskaa, joka sijaitsee pari kilometriä pystökoskea alempana. itse en käynyt pystökoskella. parhaiten tuntui ottavan klinkin eri väri muotoisiin  pintaperhoihin.

parempaa kala onnea muille, kun itselleni tullut mitta harria isompaa :cry:

PS: kiveskoski joka sijaitsee 5tien varrella kemijärvelle päin on kokeilemisen arvoinen paikka. sieltä on kova harri kanta ja pinta ei ole hetkeäkään tukkimisesta johtuen tasainen. sielä näin myös toisen hyvän kokoisen taimenen :)

wolf

naruskasta olen kuullut ja käynyt erämaana(naruskan kaira), mutta en jokena. ainut paikka jossa olen siellä ollut kalassa, oli metrin levyinen purotaimenen narrauspuro...

kalajorma

olen kolunnut naruskaa jonkin verran ja voin sanoa että lotto ja mepps 2. koon hopea jossa mustia täpliä toimivat hyvin.illansuussa yli puolen kilon harria tuli hyvään tahtiin ja päivällä tammukkaa melkein joka heitolla..perholla oli 2 noin 1-2 kiloon taimenta kiinni..ensimmäinen sai siimat poikki 6 sekunnissa toinen 10..että sielä on kyllä isojakin kun kärsivällisesti kalastaa..ja joku oli samana kesänä tempassu 4 kilon taimenen rapalalla...että kannattaa käydä

J-T

Olis tarkotus mennä sinne sape_the_kalamiehen ja bisterin kaa kesällä jos saadaan majotus mikä aika varmaa.Lisää otti vinkkejä kiitos :!:
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

Bister

Jep. Ois kiva tietää vielä, että tuleeko tuntsasta harria? Mitkä ois hyvät uistimet/perhot sinne esim. taimenelle ja harrille?

sape_the_kalamies

toivottavasti tulee harria,ja itekki haluisin jotai vinkkejä

J-T

Quote from: Wolfy_91naruskasta olen kuullut ja käynyt erämaana(naruskan kaira), mutta en jokena. ainut paikka jossa olen siellä ollut kalassa, oli metrin levyinen purotaimenen narrauspuro...

Oon kai ollu kyydissä ku ajettiin siitä yli tänä syksynä oli jo lumet(suli kyl pois seuraavana päivänä)maas nii ei näkyny kalastajia
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

esaase

joo itte oon joka kesä käyny naruskalla. Pystökoski on mielestäni kalaisin koski . Sieltä olen saanut enkka Arjus 46 cm ja taimen 2,3 kg. Rapalan Skitter poppie vetelen niskamurtumassa. Siihen tällää ja kovaa yleensä!!.

Siekaköngäs on kyllä naruskan koskista mielestäni kalaisin harmi vain että siellä ei ole kalastus sallittua :(

onneea reissuun
halipatzuippa!!

J-T

Kiitos vinkistä :!: Pitänee ostaa skitteri...
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

Mie1

Tässä vähän kuvia tolta kesän reissulta:

http://www.perhokalastajat.net/kuvagalleria/displayimage.php?album=260&pos=19

Selaatte kuvia eteenpäin niin siellä niitä vähän on  :wink:

J-T

Toi pioneeri silta on mulle tuttu paikka eikö siinä oo kyltti jos lukee jotain et ei saa pysähtyä?
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

Gaggu

Jeps, itse olen lähdössä tänä vuonna uudestaan Naruskaan kalaan. Utelen siis, että onko muita lähtiöitä? Menen sinne heinäkuun viimisel viikol

Lurppa

hienon näkönen paikka
Virvelöinti & Perhokalastus. Verkkokalastus vähentää kalakantaa!

J-T

Oltiin Tuntsalla kalsassa ja saatiin mukava määrä ahvenia mutten tarkkaa määrää ja paikkaa kerro :evil:
Hei Bister!Arvaa mitä?
-No?
-Mulla on nälkä...

TuomasTheKalastaja

Naruskasta oli joku saanu kuulemma 6 kilon taimenen.
IMMA CHARGIN MAH LAZER

nurmijoki

ite sain joskus 5.6kg tanen koulun kohdalta vaapulla  :mrgreen:

Murmeli

Viitisenvuotta sitten käytiin Naruskassa kalassa, mutta vesi oli korkealla, nii ei saatu, kuin muutama taimen. Mentiin sitten Kemijoella ja saatiin paljon harria ja taimenta. Ois mukava käyä uudestaan Naruskassa, kun on niin hieno paikka.

jalmari83

kaikista paras kalapaikka on siellä tuntsajoella,,parhaiten toimii pienehköt puukalat lipat ja perholla saa isoa harjusta,, hyvin nousee taimenta ,,en muista paikkaa tarkalleen,  ja tieetysti mato onki olis kovin sana...sillä irtoo aina mut ei vain ollu mukana,nyt ois tarkotuksena lähtee sinne suunnalle ---> naruskalle tammukkapuroja kiertelemään,, ne on parhaita,,isoin tammukka viimekesänä oli  reilu puolikiloa mato ongella..mukavaa hommaa,suosittelen  kartasta joita saa sallanhuoltoasemilta  sätsioja,lauttakotaoja...  :mrgreen:

markus91

Itse lähden kahden viikon päästä naruskalle päin, naruskalla en kuitenkaan ole käynyt paljon kalassa, mutta siellä ympäristössä kyllä. Sukulaisikun asuu tuollapäin, niin tietää myös hyviä ottipaikkoja  :-)

aKsu87

olen nyt menossa tulevana vkl Tuntsaan.. voisko joku laittaa hyviä kalapaikkoja missä kantsis käydä sekä naruskajoelta että tuntsajoesta???  :-)

Tunpu

Itte oon käyny 06 kesällä juhannuksen jälkeen silloin uuden sillan kohdalla kohtuu pohjoisessa ( Peuratunturista pari kilometriä etelään) 3 päivän reissun. Saaliina oli monia tammukoita yksi vähän isompi eli noin 30 senttinen. Isoin saatiin perholetkalla ja muut ihan mato-ongella ilman kohoa. Upeat maisemat ja kirkasvetisin joki mitä ikinä olen nähnyt. Vesi oli jäätävän kylmää. Kyseinen reissu ei jäänyt viimeiseksi reissuksi sinne, se on varmaa. Ei se ihan autio paikka ollut sillä nähtiin 3 ihmistä meidän lisäksi : ) Niin ja löydettiiin jonkun oma tekemä sauna jossa oli jonkun näköne kivikiuas ja neljä keppiä ja pressu. Tunnistaako joku omakseen?
(K)Alalla

KoiJari

naruskalla tuli käytyä 2-5.8,kalaa tuli paljon,mut aikas pientä pää asiassa 30-35cm taimenia,mut yks oli 41,5cm joka tuli tammelta,oli joku saanu komean 3,5kg taimenen just tammelta,ku mentiin sinne.harjus huonolla syönnillä,ei tullu kuin yks mitallinen.