Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vaasan seutu/Raippaluoto/Vaskiluoto

Started by Anonymous, October 16, 2002, 12:41:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Bister

Tuota olis asiaa haukipatrolille  :)

Millä uistimilla te kalastatte haukia? Vai ihan jollaki spinfluga-tyylillä?
Merkkiä ja mallia ja väriä kehiin, jos saa kysyy. Ja ihan ottivinkitki ihan
tervetulleita.

Viittis^

Rannan ryssät saa yleensä n. 1-5 haukea, siinä ajassa kun me vedämme 10-30kpl, ainut vinkki on että osta vene. Joka uistimella tulee hyvin, mutta l0hii vetää yleenä helmi räsäsellä parhaiten. Itse käytän minnow spoonia ja  jerkkiä.

l0hi

Juu, parhaita räsäsiä ovat kultainen mustilla raidoilla, sekä ihan perus ahvenväri, ne toimivat aina!

l0hi

Luulisi kirjolohen syövän hyvin näin kylmän veden aikaan, ellei niitä kaikkia ole sieltä jo pyydetty. Samanlaista huhua olen itsekkin kuullut ja istuttajana on kuulemma toiminut joku yksityishenkilö.

Joku tietävä voisi valaista asiasta tarkemmin?

a.virkki

Eli tällaista tietoa osaan antaa, Tiklas lampeen on istutettu pieniä istutusmääriä kerrallaan, liekö sitten kalastettu jo pois nuo kalat. Mutta vaasan kaupungin täytyi käyttää urheilukalastusrahastostaan määrätty summa kalastusta edistävään asiaan ja päättivät salassa istuttaa tiklas lampeen pieniä määriä kirjolohta, koon ollessa 0.7kg-1.3kg, keskimäärin 40 kiloa kerrallaan. Kaikki asiasta tietävät ovat mitä luultavimmin kalastaneet kaikki kalat lammesta pois, mutta miksei sielä vielä niitä olisi.

Lehtori A.Virkki

Viittis^

Bister, tässä jotain vihiä mun viehevalikoimasta huomiselle, jos mennään sundomiin.

l0hi

Niin oliko tuo samalla, joku eräänlainen koe, jossa katsottiin kauanko kirret tuolla säilyisivät, koska tiklaslammen ympäristö on jo pelkästään puistoalueena loistava ja urheilukalastusta ajatellen jopa täydellinen mesta.

Toivottavasti sinne istutetaan jatkossakin kalaa, niin saadaan nauttia kauniista puistomaisemasta kalastuksen lomassa!

a.virkki

Kokeeksikin tuota voisi kutsua, mutta pääasiallisena tarkoituksen oli vain rahojen tuhlaaminen. Parempaankin olisivat voineet rahansa tuhlata, esimerkiksi olisivat voineet pitää nuorille kalastuskursseja niillä varoilla, olisi saanut useat nuoret innostumaan kalastuksesta. Investointeja olisivat voineet tehdä myös Patteriniemeen, koska on niin suosittu kalapaikka. Sinne olisi voinut tehdä hyvän parkkipaikan ja vaikka nuotiopaikan, sekä pystyttää monumentin, sielä menehtyneen kalastajan Aapo Rattaan muistolle.

Lehtori A.Virkki

Anonymous

Bister

Quote from: AnonymousTäyttä skeidaa nuo teiän jutut
En kyl itekkään meinaa uskoa, mut pakkohan tuo ku moni muukin
vahvistaa tuon tiedon, siis että tiklas-lampeen olisi istutettu kirjolohta :o

Usvaolento

Todenperäisyyttä taitaa olla, olen myöskin kuullut samanlaista huhua. Lampi on kyllä ilmeisesti kovin matala, että tuskin sielä mikään talven yli elää, paitsi pohjamudassa rypevät ruutanat. Ensijäillä suosittelen että joku kävisi pilkillä kokeilemassa, matoja tai tahnaa syötiksi.

Bister

Tuota.. En kyllä usko, että siellä enään niitä kirrejä on, jos oli.
Koska kuitenkin talvena on jäätyny kokonaan umpeen nii ruutanat siellä
pohjassa riehuu ja pitää hauskaa, mut kirjolohet kuoli, ihan varmana.

Ja jos ei kuollut, niin ainaki ne on kalastettu jo pois. Sen verran kiinalaisia
näkyny siellä vuosi sitte.

jalkanen

viimeaikoina on tuo rapalan rattlinrappi toiminu sundomissa tosi hyvin. eilenkin sain 2 haukea, mites muilla ?

esaase

Tänään sundomissa haukee heittelees . Syönti lähes olematonta, kunnes vaihdoin nollakoon koukkuun sidotun nallepuh perhon, joka on painoitettu kiertämällä lyijylankaa koukun ympärille . Sain parhaillaan 3 haukea peräkkäin . Suurin vajaa 8 kilonen c ja r .
ps . Jigit 0 - Nalle puh 14
:shock:
halipatzuippa!!

Viittis

Tänään Sundomissa ja sain 4 haukea. Kohtuu huonosti kyllä, kaikki alle kilosia. Otti pelinä rattlinrappi, toimi hyvin niinkuin joku jo mainitsi.
- Kalaonni on taitolaji.

uhkismies

Viittis^

mistä kuva on ? avattiin kans tänään pilkkikausi. Iskmo sundissa oli n. 5-7cm ja louhoksessa 3-4cm, ei voinu kauaa olla samalla avannolla ku jo alko halkeilemaan :)

esaase

sundoomis tänään! Porukkaa paljon . En yhtään ihmetellyt kun syykin valkeni. Pari ahvenen onkiaa olivat saaneet kirkkaat taimenet ongillaan.  :shock: Lisäksi jollain virppa miehellä oli ollut vauras taimen kiinni. Itse sain perus haukia tänään alle 2 kilosia. :(
halipatzuippa!!

Bister

Quote from: esaasesundoomis tänään! Porukkaa paljon . En yhtään ihmetellyt kun syykin valkeni. Pari ahvenen onkiaa olivat saaneet kirkkaat taimenet ongillaan.  :shock: Lisäksi jollain virppa miehellä oli ollut vauras taimen kiinni. Itse sain perus haukia tänään alle 2 kilosia. :(
Sundomissa jälleen taimenta?? Onkohan ne jollakin matkalla jonnekkin. Vaikeaa uskoa..  8) Pakko käydä kokeilemassa.

esaase

Onkimiehet , joiden pusseissa taimenet olivat uskoivat , että taimenet olivat kerääntyneet virtaan(huom tänään reipas virtaus) syömään pikkukaloja, joita siellä näkyi runsaasti. Itse en saanut tarttumaan, mutta sillan alla oli komea hyppy(arviolta kiloinen taimen).

Muuten bister ilmoita tuliko/näkyikö taimenia kun käyt. Itse pääsen seuraavan kerran vasta viikonloppuna. :(
halipatzuippa!!

esaase

Quote from: esaaseOnkimiehet , joiden pusseissa taimenet olivat uskoivat , että taimenet olivat kerääntyneet virtaan(huom tänään reipas virtaus) syömään pikkukaloja, joita siellä näkyi runsaasti. Itse en saanut tarttumaan, mutta sillan alla oli komea hyppy(arviolta kiloinen taimen).

Muuten bister ilmoita tuliko/näkyikö taimenia kun käyt. Itse pääsen seuraavan kerran vasta viikonloppuna. :(

ps. Vauras taimen, joka oli jollain miehellä kiinni oli ottanut helmiäisen valkoiseen toukkajigiin. :wink:
halipatzuippa!!

Bister

Nyt rupes himottamaan!! Pakko päästä sinne! Taimen on sen verran harvinainen sundomissa.

EDIT: Mitä onkimiehet käyttivät syöttinä?

esaase

Quote from: BisterNyt rupes himottamaan!! Pakko päästä sinne! Taimen on sen verran harvinainen sundomissa.

EDIT: Mitä onkimiehet käyttivät syöttinä?

ihan perus kastematoa. Maasta tuskin tähänaikaan löytää , jos tarvitset niitä kannattaa kysellä kurresta
:wink:
halipatzuippa!!

Ilari V yhtäärist

Tänää tuli mansikkasaaresta pilkillä kortsu :D:D:D:D:D

Anonymous

Oliko käytetty vai iskemätön? Tekotoukalla vai aidolla? Nystyröitä vai ei? Vai oliko kenties black jacki?

esaase

Mikäs taimenpentujen raiskaaja lohiista on tullut . Näin kuinka laitoit selvästi alamittaisen taimenen reppuusi kalastelin vastapuolella siltaa :twisted: . Itselle tarttui tänään komea 1,8 kiloinen tamu  8) ja isompikin oli kiinni mutta veti siiman silta pilarii ja naps :cry:  

Muute se helmiäis jigi oli kova sana.  ja Lohiille vielä HÄPEÄ!!
halipatzuippa!!

esaase

ja ilarile onnittelut mahtavasta saaliista  :lol:
halipatzuippa!!

Kari_H

Bister

Hey! Tänään en päässyt. Huomenna pakko päästä sinne.
Minkä kokoisella jigillä saatte niitä taimenia? :D
Mihin kellonaikaan n.?
Kauanko luulette, että taimenet siellä vielä oleskelevat, silakoidenko perässä ne on? (Paitsi että silakoita ei tietääkseni siellä ole koskaan nähty).

esaase

7ja 9 cm jigi + 16 grammane pää . aikasin aamulla ne tuli. illalla hiljaista
halipatzuippa!!