Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Olkijoki

Started by Juho_, October 15, 2005, 15:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juho_

Niin..eli on ko kukaan käynyt olkijoella...kalassa tai muusta syystä...entä pattijoella??

Ja onko tietoa kalakannasta..tai lajeista...

Kommentteja enempi kuin lukijoita kiitos.. :wink:

SmiL

Pattijoesta tuli viime kesänä pari 30cm hauenpoikasta.
Lupia muistaakseni saa Vapari-nimisestä urheiluliikkeestä siinä Shellin vieressä.
Pikkupoikana siitä sai ongella särkiä ja kiiskiä ihan kiusaksi asti. Joskus joku piisamikin :)

Että tuommosta kommenttia, P

Anonymous

pyh!!!!! pattijokeen tarvi mittää lupia oon kalastanu sielä 5 vuotta ilman lupia ja isoin kala 4 kilonen hauki olkijoesta keltasella perholla harjusta ja pattjoella sitä tullee onkimalla. tuu kalastaa tänne pattijoelle kyllä tulee  huom!käy jalka pallo kentän (pattijoen) viereises joessa paras hauki paikka

Juho_

Joo..Minun tietääkseni olkijokeen ei tarvii lupia alle 15v nä...
Eli vuosi vielä ennen lupia(jess jess...):D...
En ole kalastanut pattijoessa, mutta olkijoesta löytyy ahventa, haukia, harjusta, (hieman taimenta), ja muita kaloja vähemmän...
Itse olen kalastanut tämän kesän ahkerasti Olkijoessa ja saaliini on 13 haukea(mukaan otetut siis..isoin 3,6kg pienin 400g, jota en kylläkään ottanut mukaan ja on katiskaan tullut kesällisiä poikasia...)ja pari tirri ahventa(en ole kyllä yrittänyt kalastaa niitä...).Kaverin isoveli on saanut taimenta ja harjusta siitä..
Lohta on istutettu 7 vuotta sitten jokisuuhun...
Ensivuonna keskityn harjuksen narraamiseen...
Ja sinä joka käyt olkijoessa perhostamassa, niin mistä kalastat??Kenties mäen takaa, vaikko Myllykoskelta(jussilan tien varressa)??Olen nimittäin nähnyt joskus joitain perhostajia kukkosentien sillan alla ja mäen takana...
Ja jos on lisää tietoa Olkijoen tai Pattijoen kalakannoista, niin otan kernaasti vastaan...
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

umjam

joo kyllä me siinä jussilantien sillan alla tultii eka vaan koitaa sitte ku tuli kalaa ni no tullu käytyä paljobn  vakio paikat ovat yleennsä se pikku puu silta sielä sora tiellä ja  koulun takana  ja se isosilta siinä....
en ole kuullutkaa että sielä lupia tarvii  :D ja en aio hankkiakkaa :D
ooooo  raahe kiekko d 92 o paras :D

Juho_

Jaahas...Eli minun kalapaikoilla rymyätte(hrmömpphhh...) :wink: ..
Ja kyselen edelleen niitä kalakantoja!!
Ja Umjam mitä kalaa sait myllykoskelta???
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

umjam

haukia ja ahvenia siitä ison sillan alta sain harjuksia ja pikku hauku 500g-2kg
ooooo  raahe kiekko d 92 o paras :D

Juho_

Quote from: umjamhaukia ja ahvenia siitä ison sillan alta sain harjuksia ja pikku hauku 500g-2kg
Juu..Itelläni on isoin siitä sillan alta 3,6kg...
Jos siinä kohti on harjusta niin eiku kalaa... :wink:

kaivo

Quote from: Anonymouspyh!!!!! pattijokeen tarvi mittää lupia oon kalastanu sielä 5 vuotta ilman lupia
Osoitteessa www.kalastus.com/keskustelu/ -> Kaikkea kalastuksesta -> ARKISTO 2004 01-03 oli keskustelu otsikolla Raahen kalapaikat. Lainaan tähän pätkän nimimerkki Velskun viestistä:

"Pattijoessa kalastukseen tarvitaan luvat. Luvan saa ostettua mm. Pattijoen Vaparista.

Pattijoki on laskettu Lohi- ja Siikapitoiseksi vesistöksi."