Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko pripilkki lehmilampi Riistaveden Lehmi?

Started by Niilo, December 13, 2005, 11:09:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Niilo

Niin onko se sama?
Sain siitä lammesta 8 vuotiaan 1,2kg ahvenen ja kaveri 3 kiloisen hauven!
Lisäks ongella tuli megaisoja särkiä!

Mikko_-Procyon-

Yksi Suomen yleisimmistä lampien nimistä on Lehmilampi. En tarkkaan tiedä, montako Lehmilampea sijaitsee Riistavedellä.

Täysin suoria paikkatietoja en ole antanut täällä oikeastaan mistään kohteesta. Voit tehdä johtopäätöksiä ihan itse. Vinkkinä salapoliisityölle, että kannattaa lukea artikkeleista Lehmilampilkki-tekstit.

Vielä kalapaikka-salapoliiseille:

1) Vesien nimiä on  joissain tapauksissavaihdettu "todellisuutta epävastaaviin"

2) Vesien syvyyskäyriä on muutettu "todellisuutta epävastaaviin", ts. mielenkiintoisuutta lisätty, jos kohde on liian "yksinkertainen" luonnossa.

3) Kalojen sijainteja on vaihdettu joko "helpompaan suuntaan" tai "pois luonnollisilta ottipaikoilta"

4) Kalojen kokojakaumia on muokattu "pois kukko-ahven -koosta"

5) Kalalajien esiintyvyyssuhteita on muokattu.

Esimerkkinä vaikka "Mustalampi", joka ei ole oikeasti "Mustalampi", vaan ihan toinen lampi. Myös syvyyskäyrää on muokattu (pp2 on lähellä totuutta).

Ja helpottamiseksi on sitten tehty kourallinen vesistöjä "omasta päästä".

Siinäpä sitä sitten selvittämään, mikä on mikä ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hemulisoturi

Quote from: Mikko_-Procyon-Yksi Suomen yleisimmistä lampien nimistä on Lehmilampi. En tarkkaan tiedä, montako Lehmilampea sijaitsee Riistavedellä.

Täysin suoria paikkatietoja en ole antanut täällä oikeastaan mistään kohteesta. Voit tehdä johtopäätöksiä ihan itse. Vinkkinä salapoliisityölle, että kannattaa lukea artikkeleista Lehmilampilkki-tekstit.

Vielä kalapaikka-salapoliiseille:

1) Vesien nimiä on  joissain tapauksissavaihdettu "todellisuutta epävastaaviin"

2) Vesien syvyyskäyriä on muutettu "todellisuutta epävastaaviin", ts. mielenkiintoisuutta lisätty, jos kohde on liian "yksinkertainen" luonnossa.

3) Kalojen sijainteja on vaihdettu joko "helpompaan suuntaan" tai "pois luonnollisilta ottipaikoilta"

4) Kalojen kokojakaumia on muokattu "pois kukko-ahven -koosta"

5) Kalalajien esiintyvyyssuhteita on muokattu.

Esimerkkinä vaikka "Mustalampi", joka ei ole oikeasti "Mustalampi", vaan ihan toinen lampi. Myös syvyyskäyrää on muokattu (pp2 on lähellä totuutta).

Ja helpottamiseksi on sitten tehty kourallinen vesistöjä "omasta päästä".

Siinäpä sitä sitten selvittämään, mikä on mikä ;)

Joo mä tiedän varmaan 10 Lehmilampea täällä Suomessa   :lol:   .. Jos saisin tietää mikä on se kuuluisa Lehmilampi niin menisin sinne heti pilkille vaikka ois toisella puolella Suomea  :D  .. Olen lukenut kaikki Lehmilampipilkki artikkelit ja olen saanut sellaisen käsityksen , että siinä vedessä on kalaa ..

Mikko_-Procyon-

Unohdat sen, että pilkkijät ovat ylivertaisen taitavia ja nostavat kalaa vaikka uima-altaasta, jos niikseen on :D
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/