Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miksei kirjolohi nappaa

Started by Anonymous, August 07, 2005, 17:44:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Olen ollut kahtena päivänä koskella noin 4-5tuntia päivässä sinne istutettiin kalaa toissapäivänä. Olen ollut aika paljon alapuolella jossa on suojainen lahti ja kapea "ränni" Ja niissä on PALJON kirjoja ne hyppivät ja melskaavat sielä kuin hullut olen koittanut kaikkeni lippa,lusikkaa,vaappua,jigiä... Kaikkea mahdollista mutta NE EI OTA!!! Antakaa jotain vinkkejä ohjeita syitä miksi ne kirotut kijot ei ota!!!! Ja jotain tiettyä vaappua...

Bluery

No joitain esimerkkejä. Rapalan Team Esko, Emma, Joonas Jne. Joitain noista laitat siiman päähän, niin eiköhän kirjotkin nappaa!  8)
"Kuivan maan kalastaja"  8)

perza

ovat  vasta istutettuja saattaa mennä viikkokin ellei jopa 2 viikkoa ennen kuin ottavat...no koitappa power bait tahnaa (jos sallittua) ni jos siihen ei ota ni sit on asiat pahasti vinossa...
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

tormentor

ambulanssin värinen kosto tai rapala countdown/original,papukaija räsänen ja lotto lippa...ja jos ei mitenkää muuten ni sitä tahnaa...

Kirjo

Joo olen koittanut rapalaa team eskoo ,Ambulanssia,Emma.. Ja tahnaa ei saa käyttää siihen varmana ottais!!!

kaivo

Sama keskustelu on juuri menossa Kalastus.comin puolella, sama kysyjä? Siellä heitettiin todennäköisimmäksi syyksi sitä, ettei kirjolohi lähellekään aina ole syönnillään heti istutuksen jälkeen, vaan usein vasta päivien kuluttua istutuksesta.

tormentor

vesi koho ja perho.....VOIS olla ottava.....anna jonku mini vaapu ajelehtia pinnassa niitten yli ja koklaa näi.....sanoit vaa et jos hyppii ni noi jutut vois toimii.....

jcuster

käväisin tuos hossassa lammilla kalastelemassa muutaman päivän, ja sama ongelma oli. sehän selvisi ettei pintovat kalat syöneet, ainakaan kenenkään pyytöjä.

5 kpl kirjoja tuli aivan tavallisilla lipoilla (bete lotto ahven ja kuusamo kuf kupari ja hopea) Tukkikasoista rantamatalasta ottivat, räväkästi. Kertaakaan ei pintova kala tärpännyt, enkä nähnyt muidenkaan niitä saavan. Vain yksi tärppi tuli jigiin syvältä, ja luultavasti sekin ahven.

Eli koeta kaikista mahdollisista kohdista, äläkä unohda rantaviivaakaan,
Kalat voivat olla melkein missä tahansa, ja syönti voi olla kovempi kuin loikkivilla kaloilla.

Anonymous

Olisiko ongelmasi sellainen yleinen kelaustyyli, jota usein näkee jokirannassa. Eli viehe veteen ja hauen kalastuksesta tyypillinen reipas kelaus ja ehkä jokunen pysäytys? Kalustona 7-jalkainen vapa ja 4000 kela? Sillä ei saa kuin satunnaisesti kirjoa. Itse olen vuosien varrella opetellut homman seuraavasti:

Kalastetaan uppovilla liitseillä (MA, Aave zonkkeri, ei halvoilla kiinalaisilla), joita on hyvä heittää UL-setillä. Heitetään, annetaan upota pohjaan, kelataan hiiiiiitaaaasti, ja välillä kokonaan seis. Sitten ehkä väliin vähän vauhdikkaampi kammen kiepaus. Tärkeää on, että homma on hidasta ja epäsäännöllistä. Kampi ei ole puurokauha, vaan parempi kuvitella vaikka silittävänsä vauvaa uneen.

Ja vot, sieltä se tärppi tulee ja ei kun vastaiskua!

perza

no niin vieraalla asiallinen kommentti...itse myöskin UL:kalastaja ja kyllä minä vaappuakin heitän, mutta koskellla melkein aina(90%) joku liitsi jos ei oma tekemä ni sitten mutu liitsi...
loput prosentit sitten lippaa ja vaappua...
Tuo vesi koho perholla on varmasti toimiva...itse kokeilin sitä muutama viikko sitten kirre lammella ni johan oli kalat halukkaita ottamaan, ongelmana vain se että ei oikein tahtonut jäädä kalat kiinni.
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

marabou

Ul välineisiin pieni paino ja pieni perho/vaappu.

okuma

Ei ne vaan aina nappaa se on kyllä nähty koskilla :wink:
kalamies on kalamies!!

Siikapossu

Kokeile Bete Lottoa 8)  8)