Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Surviaisten säilytys

Started by Walde, December 30, 2005, 20:48:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Walde

Kysymys pilkkiöille.
Miten säilytätte surviaisten toukkia.
Kysymys on muutamista päivistä mutta etteivät vaan tuhoontuisi ennen käyttöä.

Anonymous

No mulla on säiliny jopa viikon, sellasessa systeeissä että: Ota sanomalehtea ja kastele se. Sitten pistä surviaiset märän sanomalehden päälle ka kääri se nyytiksi. Sitten sellaiseen jääkaappilämpötilaan. älä laita jääkaapin oveen vaan sinne perälle jotta ei ole liian lämmin. Tämä keino ei sovellu pitkäaikaiseen säilytykseen, mutta kyllä se viikon pitää surviaiset elossa!

marabou

Kaikkein parhaiten säilyy kylmässä vedessä.

harrastelija23

Kylmässä vedessä säilyy parhaiten. Vettä kannattaa vaihtaa välillä ja kuolleet surviaiset kerätä pois niin saattaa säilyä parikin viikkoa.

Himopilkkijä89

Quote from: harrastelija23 on December 31, 2005, 19:07:48
Kylmässä vedessä säilyy parhaiten. Vettä kannattaa vaihtaa välillä ja kuolleet surviaiset kerätä pois niin saattaa säilyä parikin viikkoa.
Parikin viikkoa!!!??? Mulla säily viime talvena yli 4 kuukautta, ja mainitsemallasi tavalla.

Sir.Milo

Quote from: Karismax-pilkkijä89 on July 19, 2006, 18:06:35
Quote from: harrastelija23 on December 31, 2005, 19:07:48
Parikin viikkoa!!!??? Mulla säily viime talvena yli 4 kuukautta, ja mainitsemallasi tavalla.
Määkin sain säilymään ne niin kauan kunnes ne loppuiva  :lol:, siihen mennessä jotain 2 kuukautta.