käytättekö pilkillä houkutus aineita ja minkä laisia?

Started by jessööör!, January 11, 2006, 20:26:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jessööör!

käytättekö pilkillä houkutus aineita ja minkä laisia? itse olen joskus kokeillut hajustella omia kärpäsen toukkiani erillaisilla aineilla. tuloksissa ei mielestäni ole ollut mitään kriittisiä eroja. miten muilla?

Anonymous

marabou

UnLimited

tulee sitä joskus laitettua, enimmäkseen anista ja vaniljaa. :P

Bister

Ei kyllä ole tullut mieleen kokeilla. Joskus heittänyt evään murusia reikään, purkan jnejne.. Ei kyllä vaikuttanut siltä, että kalat olisivat tulleet syömään  :wink:
Kuulin joskus, että joku oli ollut ihan tavallisesti pilkillä, kalastanut tasarilla (vai millä hän nyt kalastikaan), ja ei tullut kalan kalaan.
Sittenpä hän suutuksissaan kokeili laittaa purkan uistimeen kiinni, ja n. 1 minuutin päästä ensimmäinen ahven.. Ja siitä se sitten lähti.

En tiedä johtuisiko tuo sitten tämän purkan mausta tai..?

Survareita ja kärpäsentoukkia itse pelkästään käyttelen.

Kalamies78

Itse kanssa kuullu tuosta aniksesta ja mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia sen käytöstä,ilmeisesti suosittu hajuste kilpaonginnan mäskissä
Kalasta se on parasta

kaivo

Quote from: Anonymousemme käytä koska ne eivät ole luvallisia.
Quote from: marabouKyllä ne vaan ovat luvallisia jopa kisoissakin.
Hajusteet ja mäskittäminen ovat eri asioita. Mäskitys on kiellettyä kisoissa, hajusteita sen sijaan saa käyttää.

okuma

joo kyllä mä kärpäsen ja surviaisen toukkia käytän  :D
kalamies on kalamies!!

UnLimited

Quote from: Kalamies78Itse kanssa kuullu tuosta aniksesta ja mielenkiinnolla kuulisin kokemuksia sen käytöstä,ilmeisesti suosittu hajuste kilpaonginnan mäskissä

nestemäisenä tulee anista käytettyä sekä pilkillä että onginnassa
särkikaloja se houkuttaa enimmäkseen..ahveniin en ole huomannut vaikutusta :) taitavat vain mennä yhä kauemmas reiältä