Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Avannonsuojat?

Started by harrastelija23, December 10, 2005, 16:09:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harrastelija23

Elikkäs mitä olette käyttäneet esimerkiksi katiska tai verkko avannon suojana jotta se ei jäätyisi aina hirmu paksuun jäähän vai oletteko käyttäneen mitään??

Valmet 412

Joko styroksia tai vaneria voisi laittaa mutta ei minulla ole tarvista laittaa kun niin vähän pidän noita verkkoja kerralla.

perza

styroksi levyt on ihan hyvät+lunta styroksin päälle iso kasa...katiskassa on tullu pidettyä roska laatikon kantta...
auttaa sekin vähäsen.
:)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

valilyonti

Paras avannonsuoja on vanha pakastimen ovi. Jos on tiivisteet kunnosa ja laitettu tiiviisti jäätä vasten, niin ei jäädy 15 asteen pakkasessa 3pv:n aikana.

Talviverkot suojaan aina pakastimenovilla. Ei tarvitse paljon jääsahoja ja tuuraa käytellä.

Sgt

Styroksi aivan ok, mutta tuppaa monesti jäätymään kiini ja menee heleposti tuhannen kappaleiksi. Itse olen käyttäny vesivaneria jonka pääle reilusti lunta, vaikka jäätyis kiini nii ei mee palasiksi..

vikke74

Quote from: valilyonti on March 10, 2006, 10:07:11
Paras avannonsuoja on vanha pakastimen ovi. Jos on tiivisteet kunnosa ja laitettu tiiviisti jäätä vasten, niin ei jäädy 15 asteen pakkasessa 3pv:n aikana.

Talviverkot suojaan aina pakastimenovilla. Ei tarvitse paljon jääsahoja ja tuuraa käytellä.
joo pakastimen kansi ja reunat suojaa viel lumella!ei jäädy reikä viikossa vaik ois -25 se on paras.

Säkkimies

Minulla on Foamilevyä se ei murene niinkuin styroksi ,
jos käyttää styroksia se kannattaa ensin laittaa muovisäkkiin ja sitten vasta avannon päälle,
niin välttyy sotkemasta kalapaikkojaan.

Hemulisoturi

Iskukoukkujen suojana Finnfoamia.

Ryöstäjä92

iskukoukkuihin isken ensin avantoon havuja kasan ja sitten joku lauran patkä ja lunta päälle

yoonas

Itellä avantojen päällä "oven runko", eli ulko-oven sisuksina käytettävä styroksilevy, joka on molemmilta puolilta suojattu ohuella pahvilevyllä. Styroksia paremman suojan saa mielestäni uretaanilevystä, joka ei murene aivan yhtä helposti kuin styroksi. Kun avannon reunoille laittaa vielä laudat, jotka pitävät styroksin, uretaanin tai muun erossa jäänpinnasta ja tivistää raot lumella, saa aikaan hyvän ja pitävän eristyksen.

TumTum

Finnfoam on ehdottomasti paras!!  :-)

perza

Quote from: Hemulisoturi on January 07, 2008, 16:16:59
Iskukoukkujen suojana Finnfoamia.

Miten te pidätte iskukoukkuja?
ite laitan niin että 6´kairalla eka reikä. Sitten etsin metsästä kepin jossa on sellanen haara. Tähän kepin toiseen päähän sidon iskukoukku langan kiinni. Sitten keppi upotetaan ihan jään alle asti ja lukitaan poikki kepillä ettei mene reikään.
Sitten peitän koko reiän sohjolla ja en sen kummempia peittele vaan antaa sen vaikka jäätyä. Sitten kun katson niin teen vaan viereen 6´kairalla reiän ja rautalangalla koukkaan langan jäälle. Näin ei tarttee sitä keppiä olla kokoaikaa pois ottamassa. Tietysti jos aina vaihtaa koukun paikkaa niin sitten oneri juttu.
tossa tollanen nopea piirros mitä tarkoitin,
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Perca

Sama systeemi mulla ku Perzalla. Ainoa on että silloin ennen muinoin kun oli talvisin lunta  :roll:, semmonen metrin lumikerros pitää avannon sulana jopa -20 asteen pakkasella! Ei tarvitse ylimääräisiä reikiä kairailla jos on lumilapio tai ihan vaan toimivat jalat mukana.

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Torro

Quote from: Perca on March 09, 2008, 00:07:33
Ainoa on että silloin ennen muinoin kun oli talvisin lunta  :roll:,
Erittäin hyvin sanottu....silloin kun vielä oli lunta, ja jäätäkin :roll:

--------------

Btw....
Itse mitä harvoin olen iskareita tai syöttikoukkuja laittanut niin tuuralla on reijät jyskytetty. Jos ei lunta ole niin so what.....jätän sitten niin vain ilman suojaa. Kun tulee kokemaan niitä päivän välein niin on se jääkerros kuitenkin sen verran ohut, että kaksi kertaa nopeammin sen avannon auki takoo.
Tämä aiemminkin esillä ollut keppi viritys on käytössä....eli luokkia ei varsinaisesti olen vaan vaan siihen haaran ympäri pyöritetty.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Hemulisoturi

Ei myö olla kyllä nyt minkäänlaisia suojia koukuissa pidetty. Lunta vaan päälle niin pärjää. Ja kun ei mitään vakipaikkoja koukuilla ole niin samasta reiästä ne koukut koetaan.

Remhauler

Suojauksesta koukkupyynnissä...

Tuo Perzan malli on hyvä pudotusreikä 4" ja kokemisreikä 6".

Helppo pitää kairalla auki, kun ei pumppaa tyhjäksi, ettei siimat katkea.

Itse en työnnä tuota merkkikeppiä/havuja/pajupuskaa enään jään alle laisinkaan vaan kairaan sille oman läpimenemättön reijän johon sen jäädytän. Poikkikepin laitan siihen 4" reikään mistä koukku ja luokki menee jään alle.

Päädyin tuohon malliin, kun olin ottanut pari alle kiloista pikkuhaukea, jotka eivät olleet saaneet luokilta siimaa vapaaksi, tuosta kepistä jään alla irti. Ne oli kiertänyt itsensä tuohon keppiin kiinni. Pikkusen näppylää jäädytti, kun irrottelin kaloja kokemisreijän kautta.

Käsälällä koukitaan siima esille.