Kuhaa VAIN mereltä?

Started by Fisseri, March 31, 2006, 13:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fisseri

Kertokaahan taas , viksummat. Väittävät (ja lyhyt kokemus osoittaa), että kuhaa on turha pilkkiä sisävesistä. Mereltähän sitä nousee hyvinkin.

Kuulemma 'lusikanvarsi' pilkki värikoukulla olis hyvä, jigit ja professori kai toimii myös. Itse olen kaikkia näitä järvellä, mistä kuhaa tulee verkolla, kokeillut mutta ei edes nykyä. Myös kaiku näyttäisi penkalla olevan ihan kivastikin liikettä.

Eli tuhlaanko aikaani tässä harrastuksessa vai missä vika? :?

Kiitos jo etukäteen!

Jarno_K

Kyllähän sitä kuhaa harvemmin järvestä nousee, mutta olen kuullut juttuja että järvestä on pilkillä kuhia saatu, ja olen omin silmin nähnyt kun kuha on järvestä saatu. En usko että vartavasten kuhan pilkkimiseen kannattaa uhrata aikaa järvellä, mutta voihan sitä aina sattumakalana toivoa.
KUHAn jottae...

okuma

Quote from: Jarno_K on March 31, 2006, 22:35:53
Kyllähän sitä kuhaa harvemmin järvestä nousee, mutta olen kuullut juttuja että järvestä on pilkillä kuhia saatu, ja olen omin silmin nähnyt kun kuha on järvestä saatu. En usko että vartavasten kuhan pilkkimiseen kannattaa uhrata aikaa järvellä, mutta voihan sitä aina sattumakalana toivoa.
joo ei pidä paikkaansa olen saanut tampereen pyhäjärveltä aikalailla kuhaa pilkillä pitää uskoa että se kuha nappaa :?
kalamies on kalamies!!

Väenö.

Kokkolan ja Pietarsaaren välillä on Luodonjärvi,josta on saatu tänäkin talvena kohtalaisesti kuhaa,jopa hyvin matalasta vedestä.
Kesällä 2002 kaverini sai sieltä kuhan pelkällä mato-ongella.

Jarno_K

Quote from: okuma on April 01, 2006, 22:45:33
joo ei pidä paikkaansa olen saanut tampereen pyhäjärveltä aikalailla kuhaa pilkillä pitää uskoa että se kuha nappaa :?

En suinkaan yrittänyt viljellä mitää satavarmaa faktaa, vaan tuo kommenttini tuli omien kokemusteni kautta, joten sori vaan tietämättömyyttäni
KUHAn jottae...

Fisseri

No, hyvä tietää, että sisävesistäkin saa.
Päteeköhän nuo jigit, pystypilkit värikoukulla ym 'meri vieheet' järvelläkin?
Raaskitko Okuma paljastaa parhaat ottipelisi?

Pitää yrittää viikonloppuna...

Ja kiitokset teille!

Himopilkkijä89

Quote from: okuma on April 01, 2006, 22:45:33
Juu sen lisäks ku kerrot että millä nii kerro myös MISTÄ päin Pyhäjärveä? Asun muuten 0,5 km Pyhäjärven rannasta. Onko Narvasta tai sieltä Kuralasta tullu vai mistä? Mistä syvyydestä? Ja milloin oot viimeks saanut sieltä kuhan?

okuma

parhaimpia kuhapilkkejä mulla pyhikselle on juurus( 5 ja 8cm isolla mätikoukulla) juuso (8cm värit koko hopea ja kupari/messinki)
sitten semmonen papukaija tasuri ja salakka väritys ne on ottavia ja jotain 7 cm pitkii....
narva ja toutosen selkä on antanut parhaiten :-)
mutta huonolla syönnillä kannttaa pistää pienempiä pystyjä ja tasureita siiman päähän... kokemuksia on parilta kerralta kun kala on ollu nirsoa nii on vaan nyppiny ja kun pisti pienemmän  pystyn/tasurin niin mittakuha roikku siiman päässä... :-)
ja kärpäsen toukkia suosittelen melkein poikkeuksetta joskus tulee kyllä ilmankin.
pilkintä syvyys on 2,5 metristä 6 metriin tuntuu vaan että siellä syvällä on vaan ala-mittasia :lol:
tässä mun ottipelejä pyhikselle ja kyllä nämä todistetusti toimivat muuallakin...
kalamies on kalamies!!

okuma

nii ja viimeks olin narvassa 2 viikkoo si ei yhtään mitallista kaikki 4 ala-mittasia..
nokian pyöräliikken kaveri oli ollut vaimonsa kanssa vähän samalla suunnalla niin oli ollut kummallakin kunnon monsterit kiinni..
mut ei ylös saakka :-(
kalamies on kalamies!!