Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Punainen/Oranssi ahven??

Started by Anonymous, February 02, 2006, 15:39:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Kävipä tässä about 4vuotta sitten että olin kaverin kanssa kalassa meidän omassa lammessa.Lammen vesi on hyvin kirkasta ja aurinko vielä paistoi siihen,joten kalat näkyivät hyvin..Katsastelimme aikamme kaloja kunnes näimme punaoranssin ahvenen..En ollut ite uskonut silmiäni kun näin sen..Kamu oli nopea ja heitti mutta jäi mäntyyn kiinni =) Ja minä onnistuin heitossani täydellisesti ja kala tuli kiinni ja uitin sen rantaan,kun kerran nostaminen ei onnistunut mäntyjen takia..Kalalla oli painoa 131g..Täytimme kalan,muuta väri katosi kokonaan ja yritimme korjata tilannetta spreimaalilla,mutta ei se paljoa auttanut..Elikkä oletteko te saanneet vastaavaa???Ja onkohan tämä kuinka harvinaista??Toivon vastauksia.. :wink:

Anonymous

pahoittelen kirjotiusvirheitä,tein tämän nopeasti ja ilmen järkeä.. :o

JyriKo88

Olisko pigmentti häiriö. Leikkasin joskus vuosia sitten lehdestä artikkelin jossa oli kyminjoesta saatu kullan/keltallertävän värinen ahven  :P  painoa olis silläkin fisulla  useampi sata grammaa. Täytyy katsoa jos löytys vielä jostain se lehti juttu.
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

Anonymous

Sain kalan mato-ongella... Kuvia siittä minulla ei ole laittaa paitsi voisin napata webillä kuvan siittä täytettynä??Eihän se niin punainen ole kuin tuoreena vasta saatuna,mutta onhan siinä sentäs jotain vivahteita..Emme viittineet kalaa paistaa muitten joukossa..

JyriKo88

Eipä tommosia joka päivä vastaan tule. Olisitte vieny kultasepälle  :wink:
OOO?

Oletko Onnen Onkija?

Anonymous

Quote from: JyriKo88Eipä tommosia joka päivä vastaan tule. Olisitte vieny kultasepälle  :wink:

Mutta kun järki ei aina vaan toimi.. :?  Olisi kiva tietää onkohan Mikkokaan saanut moista?? ;)

Hemulisoturi

Ahaa, nyt älysin että mikä se kala oli viime vuotisella tuulastus reissulla.. Luulin ensiksi kalaa pieneksi peilikarpiksi , mutta älysin että olisi kyllä vähän outoa väriä ja tietääkseni järvessä ei karppeja ole .. Löin mutta tuloksetta , pöly selkeni pohjassa kunnes näin vedessa punaisen keltaisia suomuja .. Otin suomut talteen ja pakastin ne .. Mutta väri ei hävinnyt vieläkään .. Nyt se selkeni että mikä kala olisi ollut kyseessä  :D

Anonymous

Quote from: LoLAhaa, nyt älysin että mikä se kala oli viime vuotisella tuulastus reissulla.. Luulin ensiksi kalaa pieneksi peilikarpiksi , mutta älysin että olisi kyllä vähän outoa väriä ja tietääkseni järvessä ei karppeja ole .. Löin mutta tuloksetta , pöly selkeni pohjassa kunnes näin vedessa punaisen keltaisia suomuja .. Otin suomut talteen ja pakastin ne .. Mutta väri ei hävinnyt vieläkään .. Nyt se selkeni että mikä kala olisi ollut kyseessä  :D

Eihän kala välttänättä ole ahven.Voihan se olla mikä tahansa muukin..Mene ja tiedä  :wink:

Pro Pilkkijä

Niin, oletteko tosiaan varmoja, että se oli ahven? Olisi aika hienoa, jos olisittekin nähneet vaikka kultasäyneen, jota elää todella harvakseltaan etenkin Keski-Suomen lammissa.

Anonymous

KYLLÄ MINÄ KALAN TUNNISTAN!! Ahven se on/oli,lojuu tossa yläpuolel täytettynä...Kultasäyneen kyllä erotan ahvenesta..Otan siittä kuvan mutta miten laitan sen näkyviin??Tarvisin jeesiä siinä..

Walde

Luultavasti tuossa kalassa oli jo edellämainittu pigmenttihäiriö joka mahpollistaa kullan punaisen värin. Jokin aikaa sitten erälehdessä oli kuvakin kullan värisistä kuhista.

Yritämpä kaivaa lehden esiin.

Siikapossu

Kyseessä on varmaankin pigmenttihäiriö. ERÄssä oli tosiaan juttu kullanoranssista kuhasta. On kuulemma myös saatu hopeanvärisiä haukia ja
vihreitä lohia...olis kiva joskus saaha hopeanvärinen hauki tai vastaava :P

Bister

Olihan tuossa toisiksi uusimmassa Urheilukalastus - lehdessä juttua juuri Kanadasta saadusta sinisestä hauesta. Oli kyllä aika hauskan näkönen. Painoi muistaakseni n.9kg. Ja jutussa luki myös, että näillä harvinaisilla sinisillä hauilla on joskus keltaisia pilkkuja kyljissä. Katson jos löytäisin lehden ja ottaisin tästä kalasta kuvankin..

perza

joo oli tossa erä lehdessä kyyvedestä saadusta kuhasta juttua, kuha painoi n.1,9kg ja oli ihan kullan värinen. Pirun hieno kala tuo kultainen kuha kun vain joskus sattuisi omalle kohdalle ni varmasti menisi täytettäväksi. noita pigmentti häiriöitä tulee yleensä kaloille jotka asustavat lähellä jotain tehdasta tai vastaavaa!.
Noita kulta säyneitä on tullu nähtyä tuolla maretariumissa ovat todella hienoja nekin. Oikeastaan ihan mikä kala tahaansa voi olla kultainen tai vaika punainen tai ehkäpä vihreä.
Noista kultasista ahvenista olen kuullut aika paljon(kuullut aika monen kalastajan saaneen) Ennenvanhaan kuulema ei niin kauhea harvinaisuus tuo kulta/oranssi ahven.
8)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Walde

Perza: Mikä numero se oli, kun en itse löytänyt?

perza

enpä muista, kun en itse erä lehteä tilaa, luin vain sattumalta tuon lehden ja itse kun paljon kalastan kyyvedellä ni jäi vain tuo kala mieleen.
jos joku muistaa ni vois ilmottaa vaikka lehden numeron.
8)

Anonymous

Lampi josta sen punaisen/oranssin ahvenen sai on puhdasvesinen.Ettei se tehtaan vaikutuksesta ole voinut tulla..  :? Itsellänikin olisi kuvia siittä,mutta kertokaa nyt perhana miten ne tänne laitan?????

perza

lataa kuva ensin tänne http://imageshack.us/
kopioit kuvan osoitteen eli URL:n
lisäät viestiä laittaessasi tälläiset  [/img]-URL-[/img]
ja nuo img jutut saa valmiiksi kun painaa tosta img napista jonka löydät kyllä kun kirjoitat viestiä.
Tossa mahollisimman vaikeasti selitetty...jos et tajunnut ni laita kuva s-postiin ja lähetä mulle ni laitan näkyviin sen tänne!
[email protected]

UnLimited

itse olen saanut kyllä sinisen ahvenen, mutta ei oo vielä punaista tai oranssia ilmestynyt vastaan... paitsi erä-lehdessä :)

jättihaukimanniskan

joo eli se on siksi ollut punainen koska pigmentit on mennyt sekaisin.Ja se tarkoittaa että siellä pitäisi olla lisää punertavia ahvenia.erä-lehdes oli juttuu samanlaisest kuhast viime vuonna
Hauki o kala,keso o raejuusto

Lipp4

Kummisetäni sai viime kesänä aivan KELTAISEN ahvenen lammesta. :?
Kyllä me siinä vähän ihmeteltiin sitä "kulta-ahventa" vielä mökilläkin. Ei se ahven painanut kuin jotain 50g
a.k.a Kalahullu

Walde

Jättihaukimanniskan: Keero se numero mää haluisin lukea sen uudestaa... :o

sale uistin

Mä oo njättihaukimanniskan.vaihoin käyttäjä nimeä.se oli erä numero 4
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

lohen pyytäjä

Nii missä ne ''punaisten ahventen'' kuvat viipyy! :x :x :x
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

sale uistin

Quote from: lohen pyytäjä on April 08, 2006, 19:37:34
Nii missä ne ''punaisten ahventen'' kuvat viipyy! :x :x :x
ne oli kuhia ja mitään kuvia en oo laittamas tänne :x

_KaPrAaLi_

Quote from: Anonymous on February 02, 2006, 17:13:54
Quote from: JyriKo88Eipä tommosia joka päivä vastaan tule. Olisitte vieny kultasepälle  :wink:

Mutta kun järki ei aina vaan toimi.. :?  Olisi kiva tietää onkohan Mikkokaan saanut moista?? ;)

No miks heti pitää tietää että onko mikko saanut tommosta onko se jotenki kovempi kalamies ku muut HÄ!!!!!

Shark

Kerran oli ERÄ-lehdessä juttua tuollaisesta... Yksityiskohtia en valitettavasti muista.  :?
Jovain.

sale uistin

Niin niin shark.Olen jo kertonut siitä kuhasta,se on erä numero 4/05

Tomppa1990

jee mä sain albiino ahvenen..... no ei sentää. mut ei punanen ahven oo harvinainen kyllä tummavetisissä pikkulammissa...
ite saan melekeempä joka toinen reissu punasia ahvenia... mut ei ne kaikki oo kokonaan punasia

lohen pyytäjä

Quote from: Tomppa1990 on April 22, 2006, 19:13:23
jee mä sain albiino ahvenen..... no ei sentää. mut ei punanen ahven oo harvinainen kyllä tummavetisissä pikkulammissa...
ite saan melekeempä joka toinen reissu punasia ahvenia... mut ei ne kaikki oo kokonaan punasia

Laitappa kuvia niistä ahvenista! :-)
Kalaan aina kun vain ehtii.;)