Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

vapa asiaa!

Started by Anonymous, August 12, 2005, 11:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

mitä mieltä olette berkleyn vavoista?itselläni on 240cm berkley joka oli aluksi hyvä ja tarkka heittovapa mutta jostaki ihmeen syystä se on löystyny ja tarkkuus tietty kadonnut..en suosittele.!!

kaivo

Mitenhän vapa voi löystyä? Enpä ole kuullutkaan tuollaisesta...

Hiirivaari

Siis tarkoitatko, että se taipuu helpommin, vai mitä?? En oo koskaan kuullu, että vapa olisi löystynyt

ahvena(ko)

?????mistä toi puhuu :roll: miten vapa löystyy?!?!?!?rippuu myös uistimest :roll:
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään

Mikko_-Procyon-

Kyllä vapa voi löystyä. Kuidut menettävät ponnekkuuttaan ajan kuluessa. Ihan normaali ilmiö. Tämä tulee kuulemma esiin mm. Abun boron-kuituisten vapojen kanssa melko selvästi. Vain yksi esimerkki siis. tuo boron, on niitä muitakin  Heittopituudet tippuvat ja muutenkin se tietty särmä katoaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Peksim

Hmm eipä ole mulle vielä tullut tollasta juttua vastaan. Nyt ollut jonkun aikaa käytössä berkleyn 6 jalkainen lightning rod ja ainakin tähän mennessä on tuntunut mukavalta vavalta suht kevyeeseen kalastukseen. Toivottavasti ei käy vastaavaa tuolle mun vavalleni...
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

jcuster

kyllä laatuvavastakin rankalla kalastuksella potku ja jäntevyys katoaa.
nykyinen spearen vapa ollut käytössä 2v, menee vaihtoon ensi kaudelle.

jäykkyyshän EI katoa silmänräpäyksessä, mutta jos ottaa uuden ja pari vuotta käytetyn vavan ja vertaa, niin eroa on.

kaksi vuotta on hiukan lyhyt ikä vavalle, muuta heittelen ehkä hiukka liian raskaita uistimia (vapa5-15g, uistimet 10-30g) ja ennen kaikkea paljon.

Suhteutan vavan jäykkyyden mielummin saaliskaloihin kuin käytettäviin uistimiin, ja sisävesiltä harvoin torpeedoja nousee.

Peura

mun suksetki on löystyny... ainaki lämpötilan vaihtelut helpottaa sitä löystymistä :wink:

suiza

uusi asia mulle että ne löystyy :? :? :? :? :? :? no voi seki olla mahollista  :mrgreen: :roll:
kalastus pidentää ikää

lohen pyytäjä

on kokemusta vapojen löystymisestä! :-)
Esim:red wolffin vapa löystyi yhesti ku nakkelin lippaa! :|
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kalastaja96

mulla on ainaki tuo vapa ollu 7vuotta että en oo kuullu että vapa löystyis :|