Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko mitään mahdollisuutta?

Started by sale uistin, April 01, 2006, 21:42:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sale uistin

Eli onko mulla mitään mahdollisuutta saada yli 5kg haukia kun kalastan vain rannalta?Oon saanu 2,7kg joesta viime vuonna olisi tullut yli 4kg,mutta niinkuin kaikilla se pääsi rannas irti.Meillä on vene mutta kun ei kukaan anna mun  mennä sillä yksin kalahan.
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

Haspeli

No rannalta saa hyvinkin yli 5 kilosia haavia apunakäyttäen, tai ilmankin.

Trout

olemalla kalassa niin eiköhän ne mahdollisuudet kohene ... ainakun sulla on viehe vedessä sulla on mahdollisuus vaikka järven isoimpaan haukeen  :-)

sale uistin

Quote from: Trout on April 02, 2006, 11:02:50
olemalla kalassa niin eiköhän ne mahdollisuudet kohene ... ainakun sulla on viehe vedessä sulla on mahdollisuus vaikka järven isoimpaan haukeen  :-)
joo mut kalastan eniten merellä ja joella.Tosin oon kalastellu myös järvillä

kama

Quote from: sale uistin on April 01, 2006, 21:42:27
Eli onko mulla mitään mahdollisuutta saada yli 5kg haukia
Mikä ettei, omat rannalle hinatut ovat olleet 9,4 ja 3,9 kiloiset. Ei ollut koukkua matkassa ja haaviin ei sovi yli 3 kiloiset. Kiduskannesta kiinni ja maalle.

Jarno_K

Sain viime kesänä könkämäenolta lähes 6 kg hauen pikkulipalla, että kyllä niitä mahiksia on
KUHAn jottae...

kaivo

Quote from: sale uistin on April 01, 2006, 21:42:27
Eli onko mulla mitään mahdollisuutta saada yli 5kg haukia kun kalastan vain rannalta? Oon saanu 2,7kg joesta viime vuonna olisi tullut yli 4kg,mutta niinkuin kaikilla se pääsi rannas irti.Meillä on vene mutta kun ei kukaan anna mun  mennä sillä yksin kalahan.
Jos kalapaikassasi tiedetään olevan yli 5 kg haukia, on sinulla täydet mahdollisuudet saada sellainen mörkö siiman päähän, mikäli isomukset liikkuvat heitonkantaman päässä rannasta. Rantakalastajan saalishauet ovat usein keskimäärin pienempiä kuin venekalastajan, koska isot viihtyvät ainakin sisävesillä usein syvemmällä kuin kilon-parin perushauet.

Jos iso hauki sattuu siiman päähän, mahdollisuudet saada se ylös riippuvat täysin käytetyistä välineistä, kalastajan taidoista sekä kalapaikan luonteesta. Mikäli vapa, kela ja siima ovat hauenkalastukseen sopivaa järeysluokkaa, kalastaja tietää mitä tekee ja heittopaikka on suhteellisen avointa vettä, ei viisi- tai viisitoistakiloisenkaan hauen ylössaamisen pitäisi olla mahdottomuus. Sen sijaan parikiloinenkin hauki voi olla vaikea ylösotettava tarpeettoman kevyillä vehkeillä sakean vesikasvuston seasta.

Kersantti

Suurimpani (9,7kg) hauki tuli ylös kiduskannesta vetämällä, veteen oli rannasta noin puolimetriä pudotusta. Joten on mahdollisuuksia  :-)

pumpkinca

On on..=) tässä tyttöystäväni saalista viimekesältä..paikka perhonjoki ja rannalta.Hauen vieressä maxismartti aski.

Haspeli

pumpkinca

kevyesti..jos vertaat vieressä olevaan isoon tupakka askiin..painoi muistaakseni jotain 8-9 kilon paikkeilla.

Pete

Tuossa on vertailuksi 9.2 kiloinen rannalta heittelyn tuloksena.

pumpkinca

Tuossa muuten huomaa hyvin koski ja meri/järvihauen ruumiinrakenteelliset erot

_KaPrAaLi_

Niinpä. Pikkusen on perhonjoen hauen evät riekaleina  :wink:

sale uistin

Joo.ainakin toi meres ollut hauki näyttää possulta

sale uistin

no ei toikaan pahalta näytä :lol:

FisherManne

Varsinkin keväällä kutulahdista saattaa rannaltakin saada jättipotin.Mutta odottakaa,että ne hauet ehtii kutea
tai C&R! :evil:Kyllä tietysti muulloinkin niitä voi saada,mutta pitäisi olla hyvät paikat ja syvää vettä lähellä rantaa tiedossa.
Suuret hauet ei nimittäin matalassa seilaa kun keväällä ja syksyllä.Pitkäheittoisia välineitä,kokemusta ja hieman paikallistuntemusta se vaatii.Että eikun onnea siihen rantahaukiprojektiin! :lol: