Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Punainen/Oranssi ahven??

Started by Anonymous, February 02, 2006, 15:39:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jcuster

pilkillä tuli tammikuussa ristiinan läheltä punainen, tai oikeammin punertava ahven. paino n100g.

pohjaväri kuin normaalissa , mutta päällä läpikuultava punainen. aluksi epäiltiin että on uiunut lakkalammikon läpi, mutta eihän se siitä hengissä selviäisi.

muistan lukeneeni m&k-lehdestä jotta pigmenttihäiriöt olisivat yleisempiä puuteollisuuden lähistöllä, ja tässä ristiinassahan on vaneritehdas... hjuva upm!
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

kullervo kankinen

ei oo montaa aikaa kun oli ilikas (sanoamlehti ilkka) juttua kun joku äijä oli saanu kans oranssin ahvenen pilkillä...taitaa olla yleestymäs.. :mrgreen:
Shimano sen olla pitää!!

suiza

mä oon saanu kellertävän ahvenen...

tuli muute mieleen että oon saanut kiisken josta näkyi läpi :-o
kalastus pidentää ikää

Eräjormat

kuulin että joku oli saanu katiskalla  noin 500g hauki joka oli sininen ja siinä oli keltasia viivoja sivuttain
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

bimbobobbe

laittaisin kuvan mutta en saa laitetua vaikka teen niinku kaivo kerto :?
><))))'>    }(=)---------------------------------------------------------------------

bimbobobbe

><))))'>    }(=)---------------------------------------------------------------------

Pii100

Hmm... Kait noita uskaltaa syödä?

Nopeesti vilkaistuna tulee mieleen kuha tuosta kuvasta, mutta kyllä se affena on
|___JEES___| <-- JEES-In-The-Box

kirjolohikäärme

Se väri tulee jostain puun aineista, joka ärsyttää kalan ihoa. Jos laittaa kalan eri veteen sen väri palaa normaaliksi parissa viikossa.

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Rautuseppo

Eli jos tukkien uittoa on vesistössä harrastettu, nämä eivät ole niinkään harvinaisia. Taisi olla jossain vanhassa kalastuskirjassa juttua tästä. Tuo värin muuttuminen olisi kyllä hauska nähdä  :-D