Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko tullut haukea?

Started by Kalajalle, May 06, 2006, 21:30:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalajalle

onko hauki ollut syönnillä? tänään koko päivä porkkalassa eikä yhtään mitään.
näyttäisi siltä että kutu on nyt päällä...?
jepjep

kullervo kankinen

ei tunnu oleva oikein vielä syönnillä kun olen yrittäny kans luupäätä ettiä mutta ei näy jälkeäkään..
Shimano sen olla pitää!!

lohen pyytäjä

On tullu kaksi toinen kilonen ja toinen vähä päälle 8kg hauki! :-P 8-) :-) :-D :mrgreen:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

pilkkijä89

onko totta?

kullervo kankinen

ei millää pahalla mutta tuntuu että lohenpyytäjä asuu ilmeisesti kalarannoilla koska se on aina ekana paikalla kertomassa saliista ja muusta sellaisesta..no hyvää jatkoa kuitenki..
Shimano sen olla pitää!!

rollo

tai sitten Lohen pyytäjä on vaan niin pirun hyvä kalastaja

lohen pyytäjä

Quote from: rollo on May 07, 2006, 14:54:33
tai sitten Lohen pyytäjä on vaan niin pirun hyvä kalastaja

No asun aika rannassa joki menee vieressä ja merelle on matkaa vaan muutama kilometri ja 5km päässä on tosi hyvä järvi! :-D :-)

rollo

LOHEN PYYTÄJÄ kuinka usein käyt kalassa?

Juho_

Juu..Uskoisin kudun olevan päällä, ja siksi kalan otti heikompaa.
Itse kalastanut 3 päivää lähes kokonaan ja vain yhen hauen olen saanut(kuvia täällä: http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=12001.120 )
Äitienpäivän aikoihin rupeaa isomukset eli ne kunnon "mätimammat" nousemaan jokiin (ainakin Olkijokeen), täällä oulun seudulla.
Eli silloin on varmaan nämä pienemmät hauen poikaset (1kg-3kg) rupeaa olemaan kuteneet ja otti paraneen.
Itse ainakin odottelen tuonne tiistai-keskiviikko suunnalle ennenkuin suunnistan kalaan..(silloin sataakin :-) ) eli aina sateen jälkeen kokeilemaan.
Mutta pitäähän katiskakin kokea jokapäivä, joten tulee sitä silti seurattua tilannetta..

Tänäänkin kävin kokeilemassa perus paikat ja seuraavia uitin niin jigi uistelutyylillä, kuin suoralla kelauksella...

-Rapala Countdown sinking firetiger
-Kuusamon Räsänen helmellä (puna,valko,musta. värillä)
-Jesse model 17

Ja ei elettäkään.. Eli varmaankin kutu päällä.(uskoisin).
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

lohen pyytäjä

Quote from: rollo on May 07, 2006, 15:08:28
LOHEN PYYTÄJÄ kuinka usein käyt kalassa?

Viikon loppuna meen yleensä veneellä merelle haukeja soutamaan ja sitteku on vapaa aikaa nii yleensä sillon istun onkimassa tai virvelöimässä. :-)

galileogalilei

Tänään olin liottamassa ensi kertaa uutta settiäni ja palkitsi komea kevätpäivä lämpimän sään lisäksi myös kalakontaktilla. Rannalta siis heittelemässä kävin ihkauudessa paikassa myös ja kaislikontapaisen läheltä pikkuhauki kävi iskemässä Calico Catiin. Myös Minnow Spooniin kävi joku koittamassa, mutta ei kiinni jäänyt. Nyt on kuitenkin kausi saatu auki ja hyvillä mielin.

Eci

Kun kehutte kalakauden avauskaloillanne voisitteko ilmoitaa missä päin Suomea kalastelette....sais vähä infoa että joko ite kannattaa alkaa siimoja virittelemään kelaan!
Ehkä otin, ehkä en!

Eci

Quote from: pilkkijä89 on May 06, 2006, 22:12:18
onpa ollut pulska hauki.

Onhan se voinu olla pitkä ja laiha :)
Ehkä otin, ehkä en!

Kalajalle

Quote from: Eci on May 08, 2006, 20:58:47
Kun kehutte kalakauden avauskaloillanne voisitteko ilmoitaa missä päin Suomea kalastelette....sais vähä infoa että joko ite kannattaa alkaa siimoja virittelemään kelaan!

itse kalastelen lähinnä pääkaupunkiseudulla.
olisi tarkoitus mennä viikonloppuna kokeilemaan joko olisi kutu loppunut.
onko kellään isommuksia kuulunut??
jepjep