Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Haaveista...

Started by jumalanruoska, May 09, 2006, 21:44:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jumalanruoska

Onko kellään sellasta vaikutusta, että jos sattuu haavin ottaa kalareissulle mukaan niin mitään ei tule tai vain sellasia pieniä tirriäisiä. Mutta jos satut "unohtamaan" tai vain jätät sem haavin mukaan ottamatta, niin onko sitä kalaa paremmin tullu?
Omasta kokemuksesta sanon, että ilman haavia tulee  paremmin :-o

lohen pyytäjä

Quote from: jumalanruoska on May 09, 2006, 21:44:43
Onko kellään sellasta vaikutusta, että jos sattuu haavin ottaa kalareissulle mukaan niin mitään ei tule tai vain sellasia pieniä tirriäisiä. Mutta jos satut "unohtamaan" tai vain jätät sem haavin mukaan ottamatta, niin onko sitä kalaa paremmin tullu?

Mulla tulee kans vaan kun ei oo haavia mukana? :? :-o :-o :-o
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Ebi

Koitappas unohtaa nostokoukku lohestus reissulta.... :-o :-o :-D
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

rollo

murphyn lakiko oli kyseessä
no onhan vastaavanlaista sattunut mut ei onneks joka kerralla

suiza

haavi on hyvä peli mut ku pyörällä polkee kalaan(joskus) nii ei oikee mee jopparille  :-(
kalastus pidentää ikää

esal

Quote from: lohen pyytäjä on May 09, 2006, 21:48:59
Quote from: jumalanruoska on May 09, 2006, 21:44:43

Mulla tulee kans vaan kun ei oo haavia mukana? :? :-o :-o :-o
Isoimmat tulee aina silloin kun haavi ei ole mukana. :-P :-P

Haspeli

No haavi on aina mukana.

the juQ

olen kyllä houmannut että hauki pelkää haavia ainakun haavin laittaa hauven alle niin rupee poukkoilemaan  outoa
Kun han kalaa tulee.......

kaivo

Quote from: the juQ on May 18, 2006, 21:38:39
olen kyllä houmannut että hauki pelkää haavia ainakun haavin laittaa hauven alle niin rupee poukkoilemaan  outoa

Tähän auttaa, kun ei yritä haavia liian virkeää kalaa "lennosta". Väsytä siis kala hieman rauhallisempaan kuntoon, laita sitten haavi valmiiksi veteen ja uita kala haavin päälle. Myös haavin kokoon kannattaa kiinnittää huomiota. Liian pieneen haaviin kalaa joutuu sovittelemaan pyrstö edellä.

FisherManne

Haavia en rannoilla pidä mukanani ollenkaan,sillä alle 3kg pulikat nousee helposti niskaotteella.
Veneessä haavi on aina ison kalan varalla,mutta pienet tulee niskasta.

kaivo

Itsekin liikun rannoilla hauenpyynnissä aina ilman haavia. Kalat ovat enimmäkseen kilon molemmin puolin olevia pulikoita, joten käsinosto tai rantaheinikkoon vetäminen toimii hyvin.