Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Torniojoen Kalasaalis ilmoitukset

Started by Mouru, May 23, 2006, 21:13:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mouru

Tänne olisi tarkoitus kerätä Torniojoen lohikalasaaliit? ja paikka mistä päin? ja pyyntiväline jos haluaapi laittaa? aika ja paikka myöskin olisi hyvä tietää ja se että onko istukas vai alkuperäinen lohikala!   :-o

Shark

Itse en vielä kaloja ole saanut, mutta kuulemani mukaan eräs nosti 24-kilosen joesta.
Paikkaakaan en tiedä...  :?
Jovain.

Mouru

Kyllä alkaa jo nousta aika hyvin torniojoesta lohta,,, ainakin ruotsin puolelta matkakoskesta

Kalapaja

Sain 400g ahvenen ja useita salakoita perholla. Paikkana Lempeän suvanto.

Tällä viikolla nousi ainakin 2kpl yli 5 kiloista lohta samaisesta paikasta. Ja on tullut varmasti enemmänkin, mutta nämä kaksi osui silmiin kun rannalta katselin.

Kovasti näkyi olevan soutajia jo liikkeellä

PS. Tietääkö löytyykö netistä torniojoen päivitettyjä saalistilastoja tältä kesältä????

Olisi kiva seurata lohen tuloa tornionjoelta.

ainakin naamisuvannolla on oma saalistilatonsa(kivat sivut):  http://www.naamisuvanto.net/html/kalaan/kalaan_saalistilastot.html

Pellon kunnan sivuilta löytyy jotain, mutta ei päivitykset pysy ajantasalla viimeiset ilmoitukset on toukokuun alusta.

Lohi-Nils

Ite 5kg
Kaveri neljä 5-12kg
Toinen kaveri 8kg ja väsytti piiiiiiiiiitkäään isoa.
Useampiakin saatiin, mutta nämä varmoja.

Torstaina takas soutaan......

Kalapaja

Tosiaan hyvältä näyttää tornionjoen osalta tämä kesä. Ainakin tähän mennessä. Lohia on tullut kiitettävästi ympäri jokea kuulo puheiden perusteella.

Itsellä tarkoitus mennä heti juhannuksen jälkeen viikoksi mennä soutamaan lohta tornionjoelle.

Jos reaaliaikaisia saalistilatoja ei löydy netistä olisi kiva jos lohestajat itse kirjoittelisivat vaikka tänne illan päätteeksi (tai aamun) reissun saalistiedot ja paikat.

En usko että se on keneltäkään pois jos ilmoittaa tornionjoesta saamansa saaliin ja paikan tänne.

Sangria

Millä uistimilla saatte lohta? itse kalastelen karungin kohdalla eikä tunnu muuta tulevan ku haukea ja säynävää.. :?

Kalapaja

Quote from: Sangria on June 30, 2006, 00:10:46
Millä uistimilla saatte lohta? itse kalastelen karungin kohdalla eikä tunnu muuta tulevan ku haukea ja säynävää.. :?

Veneen perässä uitetaan yleensä tornionjoen muotivaappuja eli wäylää, hirvas, poppeli yms...

Myös nils masteria tulee käytettyä ja viime elokuussa olin saada 5cm nilsulla lohen,mutta karkasi.

En ole kovin paljoa soutanut ja taitaa olla nyt kolmas kesä menossa  ja ei niitä soutureissuja tule kuin 5-10 kesässä.