Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoimmat tärpit

Started by Veneilijä, June 18, 2005, 21:27:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Veneilijä

Kuvasta näkee.. :D  Kertokaa omistanne.. Ü
Jeha!!

kalamies)

no heittelin samaan paikkaan ainakin kymmenen kertaa aina tuntui pientä nykimistä se tuntui pohjalta, välillä vähän erillaisemmalta kuin pohja...sitten arvelin rutiköyhää tai uppo rikasta ja kun alkoi nykiä kiskaisin kovasti ja puolentoista kilon taimen tartui kiinni...

Hiirivaari

Tämänkin näkee kuvasta  :wink: Eli koukku otti särjen(?) kyljestä kiinni.

E: Tään on kylläkin tullu virvelillä ja tää on onginta "osio" Sori  :oops:

Juha-

Just eileen kun ongiin merellä niin meni yhtäkkiä nopeaa koho veden alle ja kun kiskaisin ylös niin särki roikkui mahasta.. :)   Harmi en ottanut kuvaa vaikka oli kamerakin joukos.

ahvena(ko)

varmaa aluks jäi ihan minisärki nii melkee pinnast nappas ahven perää
Fiat,todellinen peto,susi jo syntyessään

IronMaiden

Kerran olin virvelöimässä ja yhtäkkiää oli toosi iso kala! Mut ku kelasin nii se olikin vain ahven josta koukku oli kyljestä kiinni eli tuli sivuuttain  :?

Mikko_-Procyon-

Nakkelemassa ruohikon reunassa. Yhtäkkiä "naps" ja kiinni  on. Tuntui isolta, 2 kiloa menisi sukkana yli ja se jos mikä olisi vaihtelua niihin 500g kaloihin. Kelailin ja kala paineli kohti syvää. Yhtäkkiä se keveni. "Karkasko se ny perk*le!". Kelailin vauhdilla ylös.. mutta kyllä siellä vielä kala oli. Hauki oli jotain 200g painava ja sen toinen kiduskansi puuttui ja koukut olivat siitä kiinni. Hauki oli ulkoisesti ehjä, joten isomman hauen pureskelukaan ei selittänyt tuota painoa. Liekkö ollut 2 haukea yhtäaikaa kiinni koukuissa?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Koskikara

Oli joskus yksihaarakoukussa kaksi ahventa,molemmat suusta kiinni.Kolmihaarakoukulla olen pari kertaa saanut kaksi ahventa kerralla.

kesänen

ihme sekin on että saa kolmipiikki kaloja itseään 5kertaa suuremmalla madolla ja koukulla..kala kun on lapsen pikkusormen kokoinen..

Lazy Cat

Sain kerran pienen hauen. Tarttui kyljestä kiinni.

Pro Pilkkijä

Turussa kävi aika hauskasti, kun mitään nykimistä ei edes tuntunut, niin päätin katsoa, onko mato hyvin koukussa. Sitten huomasin, että jonkun kalan silmä oli jäänyt koukkuun kiinni.

weiga

Kerran olin veneessä rannan tuntumassa ottamassa aurinkoa ja ongiskelin siinä samalla. Nukahin siihen veneen teljälle ja heräsin "Tsiffff!" ääneen, sen jälkeen rupesin kattelemaan ympärille ni näin kun mato-onki oli vedessä ja aika kovaa vauhti veteli siellä veden pinnalla.
Soudin kovalla vauhdilla ongen kiinni ja varovasti nostin ylös, siiman päässä oli ensimmäinen siika minkä olen koskaan saanut, ja samalla myös suurin mato-onki saalis ikinä, painoa reilusti yli kilo.
Catch & EAT

suspi

Pari vuotta sitten oltiin soutuuistelemassa. Vedettiin sitte kaislikon vierestä. Tietenkin uistin kiinni lumpeeseen. Uistin irtosi kuitenkin ja taas kiinni lumpeikossa. Uistin kuitenkin irtosi ja lähdin kelaamaan uistinta sisään ku tuntu olevan jotaki roskaa. Kun sain uistimen veneen kohdalle, niin huomasin, että n. 1,5kg hauki oli kiinni uistimessa. Tietenkin se pääsi karkuun. Hauki ei tehnyt minkäänlaista vastarintaa vaan tuli kiltisti veneen viereen, kunnes huomasi minut ja potkaisi itsensä vapaaksi.

Kerran taas olin kalassa matalassa joessa. Sitten tärppäs ja vedin kunnon vastaiskun. kala tuntu todella isolta. Vapa taipui ja jarru huusi. Sitten kala lähti viemään kaislikkoon päin, mutta sain ohjattua sen vapaaseen veteen. Sitten kala tuli pintaan niin huomasin, että se olikin todella iso ja paksu oksa. Kyllä vähän ihmetytti kun se tuntu niin kuin olisi ollut kala kiinni. Ja painoa tuolla "möröllä" oli n.2kg.

sAmppAAA

Kerran ongella yhellä lammella ei tullu mitään muuta ku noin 500-800g hauki ja sitte joku yritti napata kohon..

sale uistin

heittelin viime vuonna mato-onkea jonka pysty liittämään virvelin perukkeeseen kiinni.Onki oli kaislikon reunas  ja koko ajan nyppi pikkuahvenet madosta paloja.Kun nyppiminen lakkas ni aattelin kelata sen ylös ja laittaa uuden madon.Kelasin matoa muutaman metrin kun kaveri huusi minulle ja käännyin katsomaan että mitä asiaa hänellä oli.Sitten käännyin ja katsoin,niin kohoa ei näkynyt missään.Rupesin kelaamaan ja ajattelin että nyt on iso ahven niin siellä oli noin 400grammainen hauki.sain hauen laiturille jolloin se putosi.onneksi hyppäsin sen päälle niin saatiin hauki pidettyä itsellämme.
ENT.jättihaukimanniskan.piti vaihtaa nimeä

kalastaja86

Monesti on käyny sillä tavalla että särki on jääny uistimeen kiinni kyljestä tai evästä..
Just a Fishing Man....

rutilus

Quote from: Veneilijä on June 18, 2005, 21:27:23
Kuvasta näkee.. :D  Kertokaa omistanne.. Ü
paras viimekesäinen oli ehdottomasti kyllä polkupyörä painoi 17kg. en kehdannut ilmoittaa sitä mihinkään kalakilipailuun :-) 
En vastaile yksityisviesteihin kalapaikoista

Hemulisoturi

Quote from: rutilus on March 22, 2006, 19:59:49
Quote from: Veneilijä on June 18, 2005, 21:27:23
Kuvasta näkee.. :D  Kertokaa omistanne.. Ü
paras viimekesäinen oli ehdottomasti kyllä polkupyörä painoi 17kg. en kehdannut ilmoittaa sitä mihinkään kalakilipailuun :-) 
Polkypyöräsi saamisesta voisi ilmoittaa aiheeseen ''Mitä kaikkea roinaa olet saanut vedestä ylösasti''..
Tässä aiheessa puhutaan tärpeistä ei vedestä saaduista tavaroista..

Zer0

Kolme kertaa on koukku lävistänyt kalan. Mutta oudoin oli se, kun onki jäi puuhun kiinni, ja sain sen haravalla melkein irti. Se roikkui lähellä vedenpintaa ja pieni särki hyppäsin noin 2cm korkealle ja jäi kiinni.

kaivo

Olin kerran onkimassa kirjolohta tahnaongella eräällä lammella, pohjaonkisysteemi oli tavalliseen tapaan virvelisiiman päässä. Pitkän tärpittömän tauon jälkeen kelasin onkea vauhdilla ylös, kun lähellä rantaa kirjolohi iski tahnapallukkaan, jäi kiinni ja tuli ylös asti. Eihän tuo sinänsä kovin ihmeellistä ole kun kyseessä on istutuskala, mutta liikkuvaan Power Bait -pallukkaan ei ole toista kertaa tärppiä tullut.

pumpkinca

Olin kummisetäni kanssa kuortaneen järvellä vedättämässä uistinta ja yhtäkkiä uistin jäi "pohjaan"..no otimme pakkia veneellä ja kummisetä rupesi pukkimaan airolla veden alle kun ei nyppimällä irronnut..yhtäkkiä jarru rupesi huutaamaan ja siimaa meni jotain 10-20metriä ja katkesi..hieman kummastutti että kuinkahan iso kala oli kyseessä!=)

lohen pyytäjä

Mulla oli kaksi kolmi piikkiä koukussa,mutta toinen pääsi karkuun! :cry:
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Eräjormat

kala otti suusta kiinni tyhjään koukkuun
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

K.A.T.I.S.K.A

Mullakin otti kerran särki suusta kiinni tyhjään koukkuun.
Ja kerran koukku otti särjen kyljestä kiinni! :-)
Kalastusta vuodesta -98!

Sir.Milo

Quote from: Eräjormat on May 30, 2006, 15:19:35
kala otti suusta kiinni tyhjään koukkuun :-)

Tota tapahtuu usein, mut harvemmin tulee kalaa jolla on toinenkin morri suussa, kuten muutamankerran on pilkillä tullut.
Kerran sama lahna otti mun ja vieressä kalastavan koukut suuhunsa kummatkin. Siinä sit et kumman kala se on  :? :lol:.
Tänä kesänä kerran niin tuntus et onki jäi varmaan isoon oksaan kiini, kun nousi ihan pystysuoraa hiljaa pohjast ylös ,mut pintaa tulessa siel olikin 1.5 kg hauki kii.
Kerran 1.5 kg lahna oli selkäevästä kiini, sitä sai väsytellä kauan.

Papli

No kerran satuin saamaan särjen ja särki oli koukussa silmästä kiinni.
Silmä sitten jäi koukkuun, kun otin kalan pois ja heitin silmä syöttinä koukun veteen ja sieltä tuli sitten pikkuhauki lisäksi.

Toinen hassu tapaus:
Anteeksi tämä on virvelillä, mutta kuitenkin siima meni sotkuun hieman ja yritin selvittää sitä ja uistin oli vedessä, kun selvitin siimaa, sitten, kun nostin uistimen vedestä pois niin 4kg:n haukihan siellä oli.

saarinen

kaveri sai eilen ahvenen kaks koukkusella shad-rapilla, toinen koukku oli kalan ylähuulessa ja toinen selkäruodossa

lohen pyytäjä

Eilen oltiin ongella temmesjoessa yli 3kg hauki iski kohoon!!! 8-) Pitää laittaa kohoon kolmi haara koukku! :-D
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kaivo

Quote from: lohen pyytäjä on June 14, 2006, 12:21:29
Eilen oltiin ongella temmesjoessa yli 3kg hauki iski kohoon!!! 8-) Pitää laittaa kohoon kolmi haara koukku! :-D
Niin tai heitellä puna-valkoista pintavaappua... :)

homer

Olin mato-ongella mökilläni, mutta kala söi huonosti. No minulla oli tylsää ja aloin huiskia veden pintaa onkeni kärjellä, kun yhtäkkiä siiihen iski kala. No onneksi minulla oli haavi mukana ja kun sain kalan ylös huomasin että se oli 4,5kg hauki :-o