Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

roska kalat.

Started by kullervo kankinen, May 31, 2006, 11:03:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kullervo kankinen

eli kysyisin että mitä teette roska kaloille kun satte niitä? itse lopetan ne kylmäverisesti ja nakkaan johonki pusikkoon tms.. :-D siis kauas kalastus paikasta.
Shimano sen olla pitää!!

lape89

No minun mielestä mikään kala ei ole roskakala, ja jos kalaa saan niin joko syön ne tai sitten päästän takaisin veteen. Enkä ymmärrä mitä järkeä on tappaa kaloja ja sitten heitellä ne mettään.

rollo

jos haluat pitää kalavedet "puhtaina"niin henki pois ja metsän puolelle ketun syötäväksi
näin ainankin pienen järven/lammen kohdalla

merestä/suuresta järvestä en sitten tiedä mutta rehevöitymistä tuo vähentää

perza

särjet, hauet, salakat menee yleensä kissalle muuta tuleekin sitten itse syötyä...
:-)
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

esal

Yleensä väännän niskat nurin ja viskaan pusikkoon josta lokit nappaa ne, tai sitten annan kissalle syötäväksi.

HAI

Mikä on roskakala teidän mielestänne? Kaikki kalat ovat ruuaksi kelpaavia oikein laitettuna.
Jos ies joku joskus jossai jottai,vuan kun ei mittää muuta ku aena vuan.

Yuz

Roskakaloja ovat IMO särki, salakka, kiiski yms. Päästän yleensä takas. Oon kyllä joskus ostanu kalamarkkinoilta purkkisärkee, ja oli ihan hyvää. Muistutti sardiinia  :-P
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Calico Cat

Minun mielestä mikään kala ei ole roskakala. Kaikki kalat on syätäviä. Kiiskistä saa soppaa, särjet voi paistaa, kaikille löytyy jotain :-D
En minä niitä heitä puskaan. Jos se on liian pieni syötäväksi, päästän takas
-parempi pasuri pivossa kuin pari pyhäjärvessä-

lohen pyytäjä

Syön kaikki kalat esim:kiiskistä otan liemen,säret teen etikka kaloiksi ja muut pienet ja ruotoiset ym....
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

kalapena

kaikki vapaaksi paitsi särjet ja sorvat nakkaan pusikkoon. 8-)

Haspeli

Riippuu ihan missä kalastaa. Isoissa järvissä en tapa haukia, enkä muitakaan "roskakaloja". Mutta jos saan puroista/koskista haukia, niin ne jäävät yleensä puun oksalle. Sain eilen muuten taimenen. Namiii.  :-P