Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalaa Näsijärvestä????

Started by heksa91, June 26, 2006, 23:19:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

heksa91

mistä päin näsijärvee tulee kalaa ja minkä laista????? :-) :-)

mambo04

Delfiinei tulee särkänniemest  :lol:

tesu

näsinselkä ja koljonselkä antaa uistelijalle taimenta, järvilohta ja kuhaa. Haukea löytynee nässyn pohjoispäästä ja lahdista. Toki järvestä löytyy ahventa, lahnaa, siikaa, muikkua jne. Riippuu hieman siitäkin miten/millä kalastat. Rannalta heittelemällä jos kalastat niin en osaa oikein neuvoa.

PeterPan

Missäköhän mahtaisi olla hyvä onkipaikka lapsille mahd. lähellä Lielahtea? Eli siis kaikki kala kelpaa, jotta saa onkielämyksiä ja koollakaan ei niin väliä. Vene on ja kauemmaskin voisi toki mennä, mutta aina parempi mitä lähempänä paikka olisi. Olemme koittaneet etsiä ruohikoita/lumpeita, mutta jotenkin tuntuu, että pohja on vaan kivistä ja karua vähän joka paikassa.

tesu

Koitetaan nyt hieman auttaa. Eli etsisin jonkun karikon reunan. Yksi tälläinen paikka voisi olla alueella pallosaari,karso ja harvassalo akselilla. Siellä on aika rikkonaista aluetta. On jokunen karikko, joista 1 pinnassa ja muut veden alla. Itse en ole alueella oikein kalastellut kun vedän vain raksia lohikaloille ja kuhalle, mutta tuota mainitsemaani aluetta olen katsellut sillä silmällä, että kun minä vien tyttöni kalaan niin varmaankin menisin ahventa yms. etsimään tuolta alueelta.

Tästä nyt ei varmaankaan suurta apua ollut, mutta toivotaan, että joku oikea "rannalta" kalastaja neuvoisi paremmin.

PeterPan

Kiitoksia Tesu,

Itsekin olen järviikartasta tuota aluetta katsellut "sillä silmällä" ja ihan hyvältähän se näyttää. On vain vähän pitkällä, joskaan ei vielä ihan mahdottoman matkan päässä. Vene on Nässyllä ollut vasta kaksi viikkoa, joten järvi on vielä ihan uusi ja tuntematon. Ja lisäksi kyseessä on 4 metrinen pulpettivene (Yamarin), jolla ei selälle uskalla kovemmilla tuulilla mennä.

Toinen kartalla hyvältä näyttävä paikka Peurasaaren ja Keissaaren ympäristö, jossa näyttäisi matalaa riittävän. Laitan vaikkapa tähän ketjuun viestiä, jos se seutu osoittautuu hyväksi onkipaikaksi.

Itse olen soudellen vedellyt raksia pienemmillä järvillä (mm. Tohloppi), mutta nyt on sitten käytössä ensimmäinen moottorivene  :roll: Vapamääränä kaksi, joten vähän hurjalta tuntuu niiden voimin lähteä vetelemään, kun kaikilla muilla on n+10 vapaa sojottamassa =) Noh... Josko sitä tämän kesän ensin harjoittelisi ja ensi kesänä sitten vapoja mahdollisesti lisää.

tesu

Oleppa hyvä vain. Toivotaan, että löydät sopivan paikan mistä saisi vielä kalaakin.

Noihin uistelun vapamääriin sen verran, että 6 vapaa on aikas sopiva määrä. Varsinkin jos vetää raksia.
kahdellakin pärjää. Itsellä yleensä käytössä tuo 6 vapaa. 2 takilassa ja molemmilla sivuilla 2 pikku plaanareissa.
Ollaan välillä vedetty 8-9 vapaakin, mutta kyllähän se on ihan turhaa ja täkykaloja ei tule tarkisteltua niin usein kuin pitäisi.

PeterPan

Peurasaaren ja Keissaaren ympäristössä tuli eilen ongittua. Saaliina muutamia särkiä, pari pientä lahnaa ja kymmenkunta ahventa, joista kolme päätyi pannulle. Heittelemällä tuli pieni hauen pulikkakin. Paikka on kyllä sellainen, ettei sinne ole muuten asiaa kuin soutamalla. Kiviä on vaarallisesti aivan vedenpinnan alla ja niitä on mahdotonta havaita, jos ei ole joku tähystämässä. Onkipaikkana kuitenkin ihan mainio ja soveltuu varmaan heittelyynkin hyvin.

Kalaopa

mistä voisin saada heittelemällä järväriä/taimenta nässyltä?  :-o

Salmo

Quote from: Kalaopa on October 21, 2006, 21:58:31
mistä voisin saada heittelemällä järväriä/taimenta nässyltä?  :-o

Kovalla etätuulella esim. Reuharinniemin rannoilta heitellen. Tammerkosken suulta ja yleensä itäpuolelta länsituulen vallitessa.

Nyrkkisääntönä voisi pitää, että kovalla tuulella ja välittömästi tuulen rahoituttua tuulen alapuoliset rannat ovat kokeilemisen arvoisia.