stormin uus viehe

Started by Anonymous, May 26, 2004, 17:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mitä mieltä olette tästä Stormin uudesta jigistä joka muistuttaa pikku-haukea. laittakaa käyttökokemuksia kuten mitä sillä saa ja kuinka hyvin

panumies

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=6489;start=0

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=6702

Tuommoiset löytyi, ei kovin kummoista keskustelua ole syntynyt, ehkäpä huonon saatavuuden vuoksi. Itse olen kokenut sen aika onnettomaksi peliksi, kippaa kyljelleen jo hitaassa vedossa/nykäyksessä. Vielä pitää pariin otteseen kokeilla, mutta ei ainakaan ensiuitollaan pyytänyt kuin yhden hauen + tärppejä.

Jorkki

-Panu- tarkottaa nyt kyllä väärää viehettä kyseisillä linkeillään.

Stormailija tarkotat varmaan niitä jigejä mis on se kolmihaarakoukku mahassa.

Kaverilla on noita kyseisiä särjen, ahvenen ja hauen näköisenä. Äsken oltiin viskomassa niin kaveri sai tolla särki imitaatiolla 4 haukee ja lukuisia tärppejä.

panumies

No nyt vasta muistinkin. Kuvaa en netistä nyt löytänyt, on tämän kauden uutuus. Niitähän oli ainaki hauen, ahvenen ja särjen varsin näköisiä epeleitä. Kertokaas vaan lisää, onko se esim. kuinka nopeasti uppoava, minkälainen uinti tai uittamistekniikka?

Kokslax

Minkäs hintaisia nuo olivat?
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Mikko_-Procyon-

Taitavat maksaa siinä 7 euroa / rasia. Eli yksi kappale on jotain 3-4 euron luokkaa siis.

Jos kestävyys hauen hampaissa on jigin luokkaa, niin varsin kallista hupia on tuo stormilla pyytäminen. Samaa hieman epäilen jigivaapustakin. Mielenkiinnolla odottelen itsekin pyyntikokemuksianne. Toistaiseksi rahat pysyvät lompakossa ja ostotoimenpiteitä ei tapahdu.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Johannez

Kyseisen jigin nimi on Storm Wild Eye Swim Shad. Tosi hyvä hauelle. Itse olen saannut kymmen kunta isoa haukea sillä. Se ui vähän kyljellään mutta se on tarkoituskin. Se uppoaa erittäin hitaasti joten sopii parhaiten kylmään veteen, koska voit pysäyttää jigin ja se pysyy melkein paikoillaan uppoamatta. Vaikka olen saannut monia haukia kyseisellä jigillä se ei kuitenkaan ole mennyt rikki. Tulikin mieleen että voisi saksilla leikata tuon pyrstön pois ja katsoa jos syönti heikkenee. Vatsa koukkua ei kannata ottaa pois. Se ehkä parantaa syöntiä mutta tärppejä tulee paljon lisää... Lisää aiheesta erä 5/-04
Kalastaa vai eikö kalastaa?
Siinä vasta helppo kysymys!

Kokslax

Huh huh! Olipas kalliita nuo Stormin jigit, kun kävin Prismassa katsomassa, 7.5 euroa kaksi jigiä! Oli pakko tyytyä Salmo Hornettiin (5.90e)
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Jorkki

täältä varkaudesta saa kyseisiä juttuja, 3kpl/10€. Ja ne saa valita että ei ole pakko ostaa kahta samaa, voi vaikka ottaa kaikki erinäkösiä.

www.healfishing.com  <-- tuolta halvimmat jigit ja kaikki siihen liittyvä.

Salmo

Quote from: Mikko -Procyon- on May 27, 2004, 11:56:11
Jos kestävyys hauen hampaissa on jigin luokkaa, niin varsin kallista hupia on tuo stormilla pyytäminen. Samaa hieman epäilen jigivaapustakin. Mielenkiinnolla odottelen itsekin pyyntikokemuksianne. Toistaiseksi rahat pysyvät lompakossa ja ostotoimenpiteitä ei tapahdu.

Paitsi että jigit eivät tahdo kestää hauen hampaissa ne ovat yleensä myös huonoja C&R-vieheitä. Hauki nimittäin nielaisee hyvin usein jigin syvälle kurkkuunsa, jolloin koukut ovat kiinni kiduksissa.