Kaskisten hyvät kalapaikat

Started by Weezy, May 31, 2005, 12:49:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weezy

Missähän Kaskisissa olis hyvä kalapaikka? Siinä silloilla on tullut kalastettua, mutta onko mitään muuta hyvää paikkaa?
Antaa olla! En tarvitse uutta imuria, eikä kirjastokorttikaan tullut mukaan.

jättihaukimanniskan

terve Weezy.Ittekin oon teuvalta ja käyn kaskisis kalas.jos haluat saada ahvenia niin mene rautatie sillan alle niin siletä tulee ja kun menet kaskisiin niin vasemmalpuolel tietä menee mettää pari tietä mut viimeinen katottuna kaskisista päin vie eräälle mattolaiturille josta saa pieniä haukia,taimenia ja melko isoja ahvenia.jos et jaksa lähteä kaskisiin asti kalaan niin parrasta ja suksenjärveltä tulee kivasti haukia.huippuhauki paikkoja en viitti kertoa(sori jos ohjeet on sekavat) :D
Hauki o kala,keso o raejuusto

Anonymous

Anonymous

Kertokaa lisää! Semmosia mistä sais virvelillä hyvin..

Anonymous

kyllähän täälä kala paikkoja riittää mutta siihen hommaan vene on kätevä

Wertii

Kai kaskisissa joitain hyviä paikkoja on mihin ei tarvitse venettä?
Ei oikein innosta kalastaa silloilla tai padolla kun niistä ei tunnu saavan kuin ahventa, särkeä ja tietysti räkäkiiskeä  :roll:

Kolima

Lossisalmesta oon ite saanu kuhaa,haukea,isoa ahventa,säynettä sekä meritaimenen! joten lajeja riittää...

Jigit,vähän isommat lipat ja esim.15A Bomber on ollu tappokaluja rannalta heitellen...

Jos veneen jostain saa käyttöön niin kuhaa kannattaa koittaa,siivutuloksena oon saanu max.4kg hauen sekä yli 500g ahvenen...

Toivottavasti tää auttaa....

Wertii

öö...missähän tuo lossisalmi on?  :oops:

Kolima

Öö ne mä en oikeen osaa selittää... Siis kumminkin se on se mistä menee se lossi sinne saareen...(saaren nimeä en nyt just muista)

Jos oot alle 18v. ja esim.isäs sut sinne heittää niin luulisin että se kyllä osaa sinne...

Ja paikallisilta voi aina kysyä!

Tai kattoo kartasta...

Mutta voin luvata,että jos yhtään olet kärsivällinen kalastaja ja kelit on kohdallaan,niin "pallit pataan" on MAHDOTONTA....

Kolima

PAITSI jos olet tyttö.... :lol:

Weezy

Quote from: KolimaÖö ne mä en oikeen osaa selittää... Siis kumminkin se on se mistä menee se lossi sinne saareen...(saaren nimeä en nyt just muista)

Jos oot alle 18v. ja esim.isäs sut sinne heittää niin luulisin että se kyllä osaa sinne...

Ja paikallisilta voi aina kysyä!

Tai kattoo kartasta...

Mutta voin luvata,että jos yhtään olet kärsivällinen kalastaja ja kelit on kohdallaan,niin "pallit pataan" on MAHDOTONTA....

Tarkoitatko Esköä? Ollaan käyty sielä, eikä mitään tullu. Sitte sielä on, joku välissä yksityistie. Onko sen paikan nimi Lossisalmi?

Wertii

Missä päin saarea se lossisalmi on?
mihin suuntaan pitäisi lähteä ensimmäisestä risteyksestä?  :o
Yritin etsiä kartasta mutta ei löytynyt.
Jos vaikka laittaisit linkin karttaan missä lossisalmi näkyy.
Olisi tarkoitus huomenna mennä.

Kolima

Ei ei siis se "salmi" on siis se missä lossi kulkee Kaskisten "keskustan" eli mantereen ja saaren välillä!

Kyllä se nyt pitäs tietää,anteeksi sekavaa paikkaselostusta

Wertii

Anonymous

Quote from: KolimaEi ei siis se "salmi" on siis se missä lossi kulkee Kaskisten "keskustan" eli mantereen ja saaren välillä!

Kyllä se nyt pitäs tietää,anteeksi sekavaa paikkaselostusta

Tuleeko siitä kalaa  :shock:

Wertii

no sitä mä kans ihmettelen  :D

Kolima

Haukia oon saanu siitä pari,onneksi en paljoa mutta joskus esim. jigauksen yhteydessä on jigiin kopsahtanut...

Se meritaimen oli vahinko,kala otti testissä olleeseen vihreään 23g Bete Krokodiliin... :D

Ahven on oikeastaan VARMA,samoin kuha lämpöisellä kelillä hiukan myöhemmin kesällä,mutta luulisin että jo nyt niitä voi siitä saada...

Kaikkea yllä jo mainitsemaani kalaa olen saanut virvelillä rannoilta heittelemällä,joten luulisin sen muillakin toimivan...

Paras ahvenpaikka on muuten ollut ns. niemenkärjessä eli mantereen "keskustan" päässä.... (Siis sielä päässä missä on se pieni savustamo ihan meressä kiinni)

Weezy

Aika palauttaa tämä viestiketju yläilmoihin! Kertokaa Kaskisten hyvät kalapaikat!!

Tms

Patoluukun pohjois puolelta tulee nyt isoja haukia! Vesi on sillä puolen todella ruskeaa,mutta hauet viihtyy! Stormin jigeillä  olen niitä kuritellut,suurin on noin 8kg. Sieltä löytyy ne hot spotit,kun kuljette pitkin rantoja kaskisiin päin!

meikä manne

:roll:  joopa joo.on nuota kaskisten rantoja tullu kierreltyä mutta heikolla menestyksellä..onkeen ei ota ahven kovinkaan helposti mutta jos kokeilis jigillä sitä lossipaikkaa,,stormia löytyy pakista mutta mikä väri tavallisella ns. mato jigillä olisi paras? :shock:

Tms

Miksei ota onkeen? Patoluukun ja kaskisten välissä pikkusilta tie 67 alla antaa ainakin itelle onkimalla appuraa,joskus pussi kaupalla!

fiskemanne 2004

Quote from: Kolima on June 08, 2005, 15:07:37
Lossisalmesta oon ite saanu kuhaa,haukea,isoa ahventa,säynettä sekä meritaimenen! joten lajeja riittää...

Jigit,vähän isommat lipat ja esim.15A Bomber on ollu tappokaluja rannalta heitellen...

Jos veneen jostain saa käyttöön niin kuhaa kannattaa koittaa,siivutuloksena oon saanu max.4kg hauen sekä yli 500g ahvenen...

Toivottavasti tää auttaa....
Kolima millä uistimilla ja minkä värisellä sä noita kuhia oot narraillu ja jos sais vähä tietoo että mistä päin lossisalmee?

Nassikka

Joo, mä kans haluaisin tietää lisää että millasella uistimella ja mistä kohdin lossisalmea tulee kalaa? ite asun kaskisis mutta ei oo tullu ikinä kalastettua siitä kohtaa... veneki olis siinä vieres että helppoki olis mennä kalaa :D

http://www.sunpoint.net/~juhal2003/Kartta2.bmp
Todella hyvin sanottu.