Propilkki II ennätyskalat??

Started by Juho_, November 03, 2005, 16:42:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

miseboy

miten propilkki2:sessa saa madeita??

Kipster

Ei kertakaikkiaan mitenkään vielä, koska semmosta kalalajia ei ole siinä viel ;)

juhox

mateita pp2 olis hauska kyllä pilkkiä(siis tulevaisuudessa).
"En syö kalojen lääkkeitä. "

Hemulisoturi

Taivallammen kaksi alinta lampea kairailin reikäjuustoksi, kaloja tuli vain 7, kaikki oli kiiski- merkkisiä  :x.  :-D.
Tasureita molempia koitin, kumpiakin pystyjä koitin ja morriakin pomputin mutta ei sitten mitään muuta kuin kiiskiä.  :roll: ..

Mutta sitten meininki oli aivan eri kun vaihdoin Lehmilammelle lahna jahtiin.
Ensimmäiset 8 minuuttia 10 minuutin kisasta tuli vain muutamia pasureita.
Kunnes kisaa oli jäljellä enää n. 45sek vapa taipui kunnolla ja reiästä nousi 840g lahna, ennätys minulle. Heti sen jälkeen nousi lahna painoltaan 250g, enemmänkin olisi varmasti tullut mutta sitten piti juosta nopeasti punnituspaikalle  :-D.

Tässä kuva siitä 840g lahnasta:

Juho_

No nyt! Ensimmäinen kisa takanapäin, ja sen kohde oli rautupuro! :-) Saalis jäi tosin vaivaiseksi.. :|
Alla vähän statistiikkaa siitä..

Isoin.. En tiedä vielä onko normaalia isompi, kun toiset olivat 200-300 gramman pintaa..

Tuossa on lopputulos, eli painoa raudulla oli 860g. :-)
En tiennyt että lysti on kallista, kun peruuttelin bussia tallista.. Päätin näyttää ja hevosvoimia käyttää..

Kalapaja

Eka puolen tunnin peli rautupurolla ja saaliina 2kpl rautuja. Isompi 868g ja pienempi 227g. Muuta sitten ei kuulunutkaan

vaikka paikkoja yritin vaihdella tiheään.

ps. Ei ollut tuo minun kala kisan suurin.

Hemulisoturi

Olen neljästi pelannut 10 min kisan Rautupurolla, yhteissaalis näistä kaikista on 2 siikaa.
Eikä mitään muuta. Ei edes tärppejä  :-P.
Mistä, miten ja milloin?

Ja Saarijärvellä pelasin yhden kymmenminuuttisen, saalis 4 ahventa.

Jussi_

Minä, olen jauhanut rautupuroa varmaan 1h - 1.5h.
Tässä tämänhetkiset ennätykset:

P.S. Tosta listasta puuttuu Taimen, Rautupurosta sekin.

730g

Jussi_

Ja tossa on se pikkiveljen saama harjus.

435g

kalastaja97

kaivo

Quote from: kalastaja97 on November 17, 2006, 14:24:53
Mistä noita kirrejä saa? :?

ProPilkin uusimmassa versiossa 0.3 on Info jokaisesta vesistöstä. Sieltä selviävät myös kussakin vesistössä olevat kalalajit.

Kalapaja

En tiedä onko ennätys kala, mutta tänään rautupurosta 1411g hauki. Siitä lammelta.

juhox

1200g taimen saari järveltä :-o.

lohen pyytäjä

Äsken kävin rautupurolla saaliksi tuli vain muutama harjus. Kuva yhestä harrista:

Ja enkka harrini:

Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Sakkeus

Onko kukaan saanu vielä kuhaa??  Ekaa kertaa saarijärvellä ja hetimiten kuha 850g! :-D  Ikävää kyllä kuhabugi vei veronsa voitontunteesta... :-)
Ei se ota jos ei annakkaan!

Mikko_-Procyon-

Päivitä hyvä mies tuo 0.31 versio, niin kuhat näkyy..
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Markus^

Nyt tuli saatua Iso-Ruuhijärveltä 1936g kirjolohi  :-). Kuvaa en osannut laittaa :? :?

Mikko_-Procyon-

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Jussi_

Löytyyhän näköjään noita isojakin kirrejä.
Luulin jo että kalojen koko olisi pienentynyt merkittävästi.
Väsyttely on ainakin pidentynyt.

Siikapossu

Quote from: lohen pyytäjä on November 16, 2006, 17:05:36
Voikko Juho sanoo mistä noita rautuja saa ite oon tunnin koittanu metästää niitä.
Eikös se ole koko homman suola että kalat pitää etsiä itse? Miksi kaikki pitäisi saada aina valmiina?

Shark

Nyt paukku lahna-ennätykset oikein kunnolla! (Omalta kohdaltani  :-D )

Hieman liian aikaisin otin kuvan, ei näy kalan koko kunnolla. Lahna 1084 grammaa.

Jovain.

Mikko_-Procyon-

Quote from: karib on November 19, 2006, 18:42:01
Ihan mukavan vartinpelin ongin Iso-Ruuhijärvellä. Tulos 5980g. Saaliina kolme Kirjolohta (isoin 1505g), yhdeksän siiikaa
(isoin 428g) ja yksi ahven 422g. Ja minä kun luulin kalojen vähentyneen ja pienentyneen!
Kuvat: http://kotisivu.dnainternet.net/raikari/pilkki.html

Loistavaa! ELi nyt päiväkohtaiset erot tulevat todella selvästi esille! Jonain päivänä se ei vaan syö ja toisena päivänä ottavat kaikkeen mikä liikkuu! JUURI TÄMÄ oli se, mitä jo aiemmissa versioissa piti olla mukana. VAan siellä tosiaan oli bugi ja AINA söi liikaa. Alkaa tuntua siltä, että tämähän toimii nyt! :D

VIelä kun ne hot-routet saisi tuonne editoriin, niin kaloille voisi määritellä etukäteen todennäköisiä kulkureittejä, niin saisi vielä tarkennettua joitain parvien painotuksia ja sijainteja. Nykyinenkin toimii jotenkin, mutta tuo toiminto toisi vähän enemmän järkeä joihinkin asioihin...

Valas

Kolme viimesintä kisaani Iso-Ruuhijärvellä:
10min
2 n.1500g Kirjolohta
1 n.500g Siika

15min
29 Ahventa
1 n.1500g Kirjolohi
1 n.700g Taimen

15min
9 Ahventa
2 n.1100g Kirjolohta
2 n.1500g Kirjolohta

Hyvin tuntuu kala purevan tuohon vihreään pikkutasariin  :-D

Saarijärveltä ahventa löytyy mukavasti, mutta vielä vähän paikat ja välineet hakusessa.
Ensviikolla täytyy varmaan keskittyä tohon Rautupuroon, kun tuntuu melko haastavalta.

juhox

no niin .ensimmäiset kalat rautupurolta :lol:.tunnin kisassa 6 rautua ,suurin 556g.

iso <><

kaks ja puol kiloinen taimen mustalammen piestä siit pikkukohouman pieltä
Anna miehelle kala mies on tyytyväinen lopunpäivää.
Opeta mies kalastamaan hän on tyytyväinen lopun elämäänsä.

kirre_

Joku 1900 kirre ja 700 gramman hauki ja 800 gramman rautu  :-D

Kipster

Quote from: Hemulisoturi on November 20, 2006, 16:32:19
En ole saanut vielä yhtään rautua taikka harjusta!
Mikä on, millä niitä tulee ja mistä  :roll:.
Vuorokauden aika ja vuoden aika?

Mulla nappaa siihen mikrotasuriin aika hyvin rautu. Joskus harjustakin tulee. Siitä alotuspaikasta lähet niille alhaallaoleville puroille ja sieltä etsit

Mulle tuottaa vaikeuksia saada haukia. Koko sinä aikana kun tätä peliä olen pelannut, niin tasan 2 haukee olen saanu (siis myös edellinen PP2 versio) Alkaa olee vitsit vähissä ku koittaa haukea saada eikä näy missään :( Vinkkejä pilkkivalintaan? Muuta en tartte

TuhlaajaPoika

Tosta hyvästä syönnistä kommentoisin vain että tänään työkoneella pelailin ja katsoin enkkoja. joku oli napannut 15 min kisassa isoltaruuhijärveltä 7 kirreä n.10 kg ja taimenen sekä pari ahventa ja siikaa. eli todella hyvä syöntejäkin voi olla jos sattuu kohdalle.

hiukan kyllä harmittaa kun ei ole vielä omalle kohdalle sattunut. :)

Mikko_-Procyon-

Työkoneella... heh, no voi sen ajan töissä huonommin käyttää. :D