Kalastuskuvia tänne.

Started by raimo, March 08, 2006, 13:39:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tyhjän_pyytäjä

Quote from: wwe-länsi pilkkijä on April 09, 2011, 16:18:33
SLN saaliit kalpenee mun kala saaliille tänään. 60kg ahventa pytyssä kuvia tulossa. (salainen paikka kyseessä.)

Saako milloin kuvia  :-o aika uskomattomalata kyllä kuulostaa tommonen saalis. Jos on totta, niin veikkaan jotta ovat verkkokaloja?

jarmoankka

Quote from: wwe-länsi pilkkijä on April 09, 2011, 16:18:33
SLN saaliit kalpenee mun kala saaliille tänään. 60kg ahventa pytyssä kuvia tulossa. (salainen paikka kyseessä.)

No odotetaan nyt todistekuvia.

On sitä itsekin joskus tullut oltua porukassa (junnuna, sivustaseuraajana, joka veti mereltä kutulahden pohjukasta kolmeen mieheen 120kg ahventa, joten ei tuo 60 kiloa nyt mahdoton ole. Mutta aika tahtiahan siinä saa kalaa kiskoa.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

tumppi98

onnea kalikalle komeasta nieristä ja kalaerkillä ekasta siiasta, millä siika tuli?
Mennöön eikä meinata!

pilkkiäijä

Viime reissun saaliksia  :-)

Komea kiisken köllikkä (vrt kärpäsentoukka)

Moni varmasti tunnistaa kyseisen kalalajin..

Pari ahneesti napannutta pilkkikuhaa, lähes peräjälkeen.

Puolenpäivän saalista (isoimmat ahvenet +400g ja pienin kuha 43cm)

Lopullinen saalis vielä lähes kaksinkertainen (puuttuu 3 kuhaa jotka kaikki samaa kokoluokkaa + puolet ahvenista joista suurin 650g ja muutamia 400-500g, mutta en sitten enään kuvaillut niitä vielä enemmän verisiä kaloja kun tässä kuvassa..

Jäätkään eivät kovin vahvoja välillä ollut:..
Olen kalastelijapoika!

JuP3

Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Pilkkijä99

Cpt Miller

rainbowtrout

Avovesikauden avaus tai tarkemmin tänään oli toinen kerta ja parissa tunnissa luvat täyteen.

Pienehköt kirret tuli kaikki Dammin euron kopiolla.  Ja paikkana oli Varkauden Pirtinvirta, Keski-Savossa. Eilen laittoivat kaloja virtaan ja aika hyvin ovat saaneet noin yleisesti.

KALIKKA

pisti silmää noiden kirpelien mopsi nokkasuus :?
kivat avaus kalat kuitenkin :-)
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

D-Vitamiini

Quote from: rainbowtrout on April 14, 2011, 18:37:10
Paikkana oli Varkauden Pirtinvirta, Keski-Savossa. Eilen laittoivat kaloja virtaan ja aika hyvin ovat saaneet noin yleisesti.
Ai siellä on jo käynyt porukkaa... Itsekkin asun Varkaudessa. Mistäs kohdasta sait nuo?
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

rainbowtrout

Quote from: KALIKKA on April 14, 2011, 20:20:18
pisti silmää noiden kirpelien mopsi nokkasuus :?
kivat avaus kalat kuitenkin :-)

Aijaa, noh kasvatetut kalat välillä on hiukka erikoisia...yleensä onneton pyrstö pistää ekana silmään, noilla sentään on edes jotain sen tapaista. Juuh, ihan hyvän makuisia olivat ja huomenna loput paistetaan.

rainbowtrout

Quote from: D-Vitamiini on April 14, 2011, 21:06:58
Quote from: rainbowtrout on April 14, 2011, 18:37:10
Paikkana oli Varkauden Pirtinvirta, Keski-Savossa. Eilen laittoivat kaloja virtaan ja aika hyvin ovat saaneet noin yleisesti.
Ai siellä on jo käynyt porukkaa... Itsekkin asun Varkaudessa. Mistäs kohdasta sait nuo?

Jooh, ihan kivasti oli porukkaa jo eilen, varmaan joku 20-30 henkeä kävi päivän aikana, tänään ehkä 10-15 mikä on ihan kova luku Pirtinvirran asteikon mukaan. Nää tuli siitä päälaiturin vierestä kivikolta hiukka ylempää mistä ovat saaneet varmaan 20 kalaa samasta"reiästä"  Paikkaahan on pistetty kovalla kädellä uusiksi, kaikki näköesteet, puskat on poissa jne. ja kivikkoa lisätty...vesi on n. metrin normaalia matalampana, virtaus oli todella kova...

Suurkalastaja1

Muutama kuva viimeisen parin viikon ajalta:

320 g
Uploaded with ImageShack.us

240 g

Metsäjärven ahvenia

Tasuriahventa
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

sami552

Suurkalastajalla paranee tasuriahvenet reissu reissulta! Tulevina talvina varmaan rupeaa jysähtelemään aina vain paremmin.  :wink:
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

Mightylizard

Avovesikauden avauskala virvelillä 800g lahna  :-D.

Haukea olin rannassa heittelemässä eikä niitä siiman päähän kuulunut ja kun no lahnat kaislikossa kutupuuhissa meuhasivat niin vaihdoin virveliin pienen kolmihaarakoukun ja siihen kaivoin madon. Kaislikolle kävellessäni näin veden pinnassa hyvänkokoisen lahnan ja sen nenän eteen syötin tiputin niin tärppäsi.

Kala Erkki

On muuten komea lahna, onnittelut!  :-)

kirjolohikäärme

Voiko pilkkikautta enää paremmin päättää? Minä en ainakaan.

Ensiksi uusittiin pilkkiahven ennätys muutamalla possulla.

Sohjokauha ehkä vähän hämää, isommalla kalalla mittaa n. 25cm

Sitten vaihdettiin järveä, missä tapahtui jotakin ihan käsittämätöntä.
Jännittyneenä makasin mahallani jäällä ja kattelin kirkasvetisen järven pohjaan, kun pari pientä siikaa kierteli ja tökki morria. Muutaman sormenmittasen ahvenen olin ennen morrilla saanut ja voitte kuvitella, että kyllä meinas lyödä sydän rinnasta ja vielä jäästäkin läpi, kun reijän ali lipui rauhassa iso kala suu auki. Nykäsin vaistomaisen vastaiskun ja tunsin, että kyllä se kiinni jäi. Jonkinaikaa vääntelin ja kääntelin kalaa varovasti ohuen siiman kanssa kunnes se suostu tulemaan putkeen josta sen jotenkin jäälle kiskasin.
Jollekki tämä olis varmasti ihan normaali, tai normaalia vähäisempikin saalis, mutta minä ainakin nauroin yksin ääneen jäällä! Onnistuimpahan kerrankin!

Harjus 37,5cm

Seuraavana päivänä onnistuin vielä saamaan reilu 30 senttisen harjuksen, tällä kertaa liitsillä ja siimatkin oli vähän lujemmat. Tämän päästin vielä takaisin kasvamaan.

Kirjolohikäärme vielä kiittää Qkkelia, ilman arvokkaita neuvoja näitäkään kaloja tuskin olisi saatu!

"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

Morripoika

Kiintiöt täyteen isän kans, isä sai myös melko mielenkiintosen näkösen kalan.
Etuosa kasvanu normaalisti, vajaan kilon kirren etumus, sitte vähä ennen peräevää patti, ja pyrstö osa kehittymättä täysin.. Kalan sisällä ei myöskään ole tippaakaan mätiä, eikä mitään muutakaan erikoista. Tuohon pattikohtaan oli kehittynyt noin kolmen sentin leveydeltä jonkinlaista rustoa. Näyttää siltä, että on mahtanut jossain vaiheesa elinkaartaan olla aika pahasti vammautunut, tai sitten on muuten vaan joku kehityksesä menny pieleen.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

tyhjän_pyytäjä

Tänään heittelemässä, saaliina yksi särki  :lol:

Silmästä oli jäänyt kiinni, no ei ainakaan jääny munat pataan :roll: Muutamana päivänä olen käynyt heittelemässä, saaliina haukia n. kilon paikkeilla kaikki.

Kipster

Quote from: KABANOSSI on May 05, 2011, 14:19:16
http://www.youtube.com/watch?v=loDC8_dqVWk&feature=feedlik
Tämä ei todellakaan kuulu tänne ja tämä on nyt jo neljäs paikka johon tunget sitä linkkiäs. Alkaa jo riittää

Suurkalastaja1

Pari kuvaa eilisen siianongintareissulta:

Team Hazardi

Suurkalastaja1

Team Hazardi

Suurkalastaja1

Quote from: tumppi98 on May 08, 2011, 10:25:50
mikä vapa sulla on tossa kuvassa suurkalastaja :? :? :?.

Shimano Catana CX 210 ML
Team Hazardi

Suurkalastaja1

Tänään tuli Saaristomereltä kauden suurin tähän mennessä, 4,58 kg. Reissun suurin tietysti karkasi, vitonen olisi mennyt kevyesti rikki. Ottipelinä papukaijan värinen Kinetic Monsterfly.

Team Hazardi

Satunnaikalastaja

Voi veljet ja siskot, kyllä te komeita kaloja saatte! Kyllähän minäkin vielä... joskus

Kipster

Tuli tänään rikottua haukiennätys. Itsetehtyyn pieneen, noin 7 sentin vaappuun ottanut vesisusi.

Jessesukka

Paljonko oli itse paino Kipster?

Suurkalastaja1

Komea hauki Kipsterillä! :-)

Eilen olin jigaamassa kuhaa. Mittakaloja tuli 12 kpl + 3 alamittaa. Suurin osa kokoa 37-43 cm. Yhen otin ruokakalaksi, loput takaisin. Otillaan oli kun sattui jigin väri kohdalleen. Parhaimmillaan mittakuha viidellä peräkkäisellä heitolla. :-)

Team Hazardi

Kipster

tumppi98

komia toutain särkiillä :-o, ja suurkalastaja 1 kuia sää nostelet noita kuhia noin paljon yhellä reissulla kun mua ärsyttää kun mulla on viälä ensimmäinen kuha saamatta.
Mennöön eikä meinata!