Bilteman tuotteet.,

Started by miigu, April 05, 2007, 16:43:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

miigu

Noista näytti jotain aihetta jo olevan, mut Miten on noi bilteman vaaput oikee toimineet et onko ne miten kestäviä esim hauen hampaissa,, lipoista oli jo kerrottu sen verra et osa ei pyöri, mut voiko tolle tehä jotain jos sattuu ostaa vaik ton paketin missä on noita lippoja se 30kpl,  ja mites noi HEAD lipat oikee toimii kaivo jo tais tuolla lippa jutskas mainita et heitossa menis jotenkin siiman kanssa sotkuu..

sitten onko noihin bilteman tuotteisiin luottamista jos ostaa esim, puntarin tai nostokoukun et ei vaa jää varsi kätee nosto koukusta tai puntarista jousi mene suoraks tai jotain vastaavaa,, ja sit siellä tais olla kahluu saappaatkin myynnis liekköhän sit millaset ekan kiven päälle ku polkasee nii pohja menee pa**aks vai liekkö sit ihan äly pelit et pari kesää kestää..

Salmo

Bilteman uppovaaput ovat osoittautuneet ottipeleiksi hauelle. Ovat halpoja (alle 6 euroa) ja voimakaspotkuisia. Kestävyys ei ole toistaiseksi ollut ongelma. Hintansa väärtejä, sanoisinko.

Halpis-lipoista on itsellä vuosien varrella pelkästään negatiivisia kokemuksia, joten en Bilteman lippoihin kajoaisi. Saattavat silti toimiakin.

Noin yleisesti ottaen Biltemasta löytyy ihan ok kamaa, joskin selvästi heikompia ja suorastaan huonojakin on. Ainakin joskus siellä oli helkkarin paksuteräinen nostokoukku, jolla takuuvarmasti tappaa kalan tai ainakin silpoo leuat.

Pete

Samoja kokemuksia kuin Kaivolla näistä halpis-lipoista. Biltemasta olen ostanut kolme (3) tavaraa joista olen pitänyt. Gale-vaappu, toimii erinomaisesti hauelle varsinkin värissä punapää-valkoinen perä. Viehelaukku jossa kuusi(6) laatikkoa mukana, tästä tuotteesta oli suuret epäluulot jo ostaessani, mutta hyvin on toiminut viimeisen kaksi-kolme vuotta joskus rajummassakin käytössä. Kolmas toimiva kikotin on nokkapihdit, tarpeeksi pitkät ja kärjestä hieman käännetyt vinoon, toimineet hyvin kun vain merikäytön jälkeen huuhtelee ja hieman öljyää niveltä.
Muut Biltema kokeilu-vehkeet kuten kelat, vavat, lipat, kalastussaappaat ym. mitä on ollut testattavana ovat olleet lähes poikkeuksetta enemmän tai vähemmän persseestä.

Himopilkkijä89

Mitäs vikaa Bilteman lipoissa on?
Itse käytän pelkästään niitä, ja kalaa on tullut ihan hyvin.
Suurin haukeni Bilteman lipalla vähän yli 3 kg.

Pete

Vikaa olen havainnut niiden pyörimiseen lähdössä, värien pysymisessä, koukkujen laadussa(jos sitä nyt voi laaduksi kutsua), rungon ruostumisessa ja yleisessä viimeistelyssä kaikinpuolin.
Sillä kuinka isoja haukia olet Biltema-lipoilla saanut ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Minäkin olen saanut 4.2 kiloisen hauen ruokalusikan varresta tehdyllä uistimella.
Henkilökohtaisesti suosin kalastusväline liikkeitä enemmän kuin sekatavarakauppaketju-moottoriöljy-vasara-muoviämpäri-halpatuonti ruuvari-kauppoja kalastusvälineitä ostaessani.

Toisaalta voiko itseään kunnioittava kalamies ostella kalastusvälineensä sieltä ämpäreiden, ruuvimeisseleiden, termoskannujen, kumisten uima-altaiden, lasten polkupyörien, puutarhakalusteiden ja halpatuonti stereoiden joukosta. Ilmeisesti voi.

Himopilkkijä89

Tuli ostettua viimeksi Bilteman 30 lipan sarja, niin niistä lipoista 10 oli tehty väärin eikä niistä uinut yksikään. Loput 20 sen sijaan toimivat hienosti.

Väreissä en ole havainnut mitään kulumista, koukkuja en ole pahemmin tarkastellutkaan, ruostumisestakaan en oikein tiedä...

Itse olenkin kesällä ihan hupikalastelija, välineet ovat vähän mitä sattuvat. Mutta kalaa tulee silti. :lol:

SUURkalastaja jyväskyläst

Mulla on bilteman siimaa ja hinta/laatu suhde on ihan ok. Tollane Biltema Gale vaappuki löytyy mutta en kalaa ole sillä saanut vaikka todella hyvin näyttää uivan.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pete

Quote from: Himopilkkijä89 on April 05, 2007, 20:19:45
Tuli ostettua viimeksi Bilteman 30 lipan sarja, niin niistä lipoista 10 oli tehty väärin eikä niistä uinut yksikään. Loput 20 sen sijaan toimivat hienosti.

Väreissä en ole havainnut mitään kulumista, koukkuja en ole pahemmin tarkastellutkaan, ruostumisestakaan en oikein tiedä...

Itse olenkin kesällä ihan hupikalastelija, välineet ovat vähän mitä sattuvat. Mutta kalaa tulee silti.

Eli 33% ostoksestasi oli påskaa. Koukku on kuitenkin aika olennainen osa viehettä, luulisi oikein maajoukkuetason pilkkijän tuollainen asia ottaa huomioon, lukeehan tuossa allekirjoituksessasikin "Siinä kehittyy mitä tekee. Olen pilkkinyt paljon, joten..." kehitystä varmasti vielä kaivataan.
Kalaahan tulee liki millä vermeillä tahansa, toisilla vain paremmin kuin toisilla.

Himopilkkijä89

Heittely on eri asia kuin pilkkiminen. Pilkkimisessä kilpailen, kesällä kalastan huvikseni.
Kesällä ei ole niin väliä, saanko esim. 5 ahventa vai 25.

Pete

Quote from: Himopilkkijä89 on April 05, 2007, 22:41:18
Heittely on eri asia kuin pilkkiminen. Pilkkimisessä kilpailen, kesällä kalastan huvikseni.
Kesällä ei ole niin väliä, saanko esim. 5 ahventa vai 25.
Silti se koukku on olennainen osa viehettä, sitä ei kukaan kalastuksesta vähääkään tietävä voi unohtaa. Kaikkein tärkein osa koko vieheessä.
Mutta halvalla ei saa koskaan hyvää, varsinkaan jos kalastusvälineitä ostaa ämpäri- ja jakoavain kaupasta.

Himopilkkijä89

Mää kalastan Bilteman lipoilla jos mua huvittaa. :-D

Ainakin ne olivat halpoja, 30 lippaa 16,90 €. No, periaatteessa 20 lippaa 16,90 € eli 0,845 €/lippa.
Mitäs vikaa siinä koukussakin sitten on? :-D
Hyvin on ainakin tähän mennessä kalat pysyny kiinni.
Ja jos on sattunu oleen koukut tylsiä niin olen kyllä teroittanut.

Pete

Jokainenhan todella saa kalastaa millä vehkeillä haluaa, Sinä ilmeisesti haluat kalastaa Biltema-laadulla, minä en välttämättä. En kyllä niitä ostaisikaan, ja syitä siihen on monia, eikä tuo paskalaatu ole ainut syy.
Yhtenä hyvänä syynä voisi mainita sen, että kalastusvälinekaupat ovat ammattilaisia asiassaan, niitä kannattaa käyttää hyväkseen. Eihän kukaan mene umpisuoltakaan leikkaamaan parturiin tai viedä TV:tä korjattavaksi ruostesuojaamoon.

Hyvät koukut ja hyvälaatuinen uistin pysyy kunnossa pidemmän aikaa. Varsinkin koukku, joka on tärkein osa koko vieheessä, on syytä olla terässä. Ei tule turhia koukun katkeamisia, kun niihin lippoihin on hieman hankalampi vaihtaa tuota koukkuakin.

vastarannankiiski

Halvallakin voi saada hyvää...
Quote from: Pete on April 05, 2007, 19:32:37
Vikaa olen havainnut niiden pyörimiseen lähdössä, värien pysymisessä, koukkujen laadussa(jos sitä nyt voi laaduksi kutsua), rungon ruostumisessa ja yleisessä viimeistelyssä kaikinpuolin.
Sillä kuinka isoja haukia olet Biltema-lipoilla saanut ei ole mitään tekemistä laadun kanssa. Minäkin olen saanut 4.2 kiloisen hauen ruokalusikan varresta tehdyllä uistimella.
Henkilökohtaisesti suosin kalastusväline liikkeitä enemmän kuin sekatavarakauppaketju-moottoriöljy-vasara-muoviämpäri-halpatuonti ruuvari-kauppoja kalastusvälineitä ostaessani.
Toisaalta voiko itseään kunnioittava kalamies ostella kalastusvälineensä sieltä ämpäreiden, ruuvimeisseleiden, termoskannujen, kumisten uima-altaiden, lasten polkupyörien, puutarhakalusteiden ja halpatuonti stereoiden joukosta. Ilmeisesti voi.
Miksi pitäisi käydä kalastusvälineliikkeissä jos marketista saat about 1-2€ halvemmalla tiettyjä uistimia? Lisäksi joissain paikoissa marketeissa on jopa paremmat valikoimat, kuin alan erikoiskaupoissa. Eri asia on tietysti se, että palvelu on yleensä parempaa alan liikkeissä, mutta toisaalta "paskanjauhamisesta" moni tuskin haluaa maksaa. Tämä siis yleisellä tasolla, ja offtopic. Noihin bilteman tuotteisiin en ota kantaa, koska en ole niitä ostellut...

Huumoria pitää olla!

Pete

Marketit ja sellaiset kaupat joissa kalastusvälineitä/uistimia myydään, siis niitä samoja joita myydään kalastusvälineliikkeissä, heillä usein onkin joku/jotkut myyjät joille se osasto on annettu vastuulle. He tietävätkin hieman alasta ja kalastuksesta.
Samoin tuotteet ovat laadukkaita, tähän tähtäsin tuolla Biltema-laadulla. Kopioita kaikki näistä tunnetuimmista tuotteista. Tehty vain helvetin paljon huonommista materiaaleista ja siksi niitä voidaan myydä puoli ilmaiseksi sekä yleensä vielä tehty jossain Virossa, Kauko-Idässä tai Venäjällä.
Vai onko joku ostanut joskus jonkin tuotteen kaupasta joka on maksanut vain noin 20% normaali hinnasta, ja nyt en puhu mistään tarjouksista tai veljenpojan serkun ostamasta pakastimesta, josta on vain kuultu juttua.

Himopilkkijä89

Tasan 1 koukku on mulla menny yhdestä 3-haarasta kerran poikki.

Toki mää ostaisin kalliimpiakin lippoja mut iskä on niin nuuka ettei oo malttanu. Ja itte oon vieläkin nuukempi etten ainakaan osta :-)
Ja se 30 lipan sarjamme on ostettu noin 7 vuotta sitten, ja käytän niitä yhä.

Toki mulla on muutama muukin lippa kuin Bilteman, mutta ne on kumikalalippoja.

Meinaat, että Bilteman lippa ei pysy kunnossa? No ei ne ole kyllä pysyneetkään. Kerran kun hauki ottaa suuhunsa ja vähän pureskelee niin ei ole enää varmaa, saako lippaa pyörimään.
Ahvenet sitä lippaa kuitenkin saavat aika harvoin huonoon kuntoon.

vastarannankiiski

OK. Sain vain viestistäsi käsityksen, että tarkoitat yleisesti muita kuin erikoisliikkeitä. Toki on totta, että nuo kopiot ovat yleensä sieltä ja syvältä... Toki noistakin joitain hyviä/käyttökelpoisia löytyy. 
Huumoria pitää olla!

Rambo-Jonne

Kyllähän biltemasta ihan toimivaa tavaraa SAATTAA saada itse olen ainakin ostanut sieltä uistimia paikkoihin joissa niitä menee paljon. Gale vaappua on kehuttu paljon ja  se 4. lipan paketti(kopio muistaakseni Myran Wippistä) menestyi Erän testissä tosi hyvin. Se 30 paketti ei näytä kyllä yhtä laadukkaalta ja itse sen jättäisin väliin.
Jigipaketin 2 isointa toukkaa on tappovehkeitä hauelle. Kalajigeillä ei sitte oikeen tee mitään ku ovat niin jäykkiä.

Pescador

Uistimia en Biltemasta ole vielä ostanut,mutta kavereitten mukaan lusikat ovat huonoja,ja painavia.Pyörän sen sijaan olen ostanut,mutta heikkoa tekoa on :|

esal

Mä en ole ikinä mennyt Bilteman kalasusvälineitä ostamaan, vaikka osa niistä varmasti kelvollisia onkin.
Oikeastaan olen kiitollinen, etten ole ostanut 30 lipan sarjaa, ei niitä kuitenkaan tulisi käytettyä. :|

Haugi_94

Itse en ole vielä ostanut, mutta voisi sen punavalkoisen vaapun ostaa sieltä, koska kaverini on kehunut!

Pete

Joskus olen nähnyt Biltemassa niitä isoja alumiinikehys haaveja, onko jollain näistä kokemuksia vai ovatko yhtä paskoja kuin sieltä muutkin yleensä.

Rambo-Jonne

Kävin ostamassa Galen ja ihan kelvolliselta vaikuttaa, uintia en tosin ole testannut, mutta sisällä oleva kuula ei ole jumissa ja värit pysyivät kun kuorin sen paketista. Olivat muuten laittaneet sellaiset kumit koukkujen päälle. Prseestä repiä niitä irti. Ilmeisesti oli Ruotsinmarkkinoita varten laitettu, ettei Håkanilla jää koukku sormeen.

leijonanmieli

laatu korvaa määrän. Itse en biltema tuotteita (tai muita heikkolaatuisia kopioita osta.) syitä löytyy esim. paljon puhutut koukut. Itse suosin kovasti vmc koukkuja. Lipoissa taas tuo uinti on tärkeä. Monesti halpis lipat vajoituksen jälkeen eivät millään meinaa lähteä pyörimään, joten niillä voi uittaa vain ja ainoastaan suoraa vetoa. Myös helposti ruostuvat materiaalit ärsyttävät valtavasti.

Mitä tulee haaveihin, kahluusaappaisiin ynnä muihin välttämättömiin vempeleisiin, niissä se laatu on vielä suuremmassa tekijässä kun uistimissa.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

SUURkalastaja jyväskyläst

Mitä nyt olen sattunut Biltemasta ostamaan on ollut umpisurkeata kamaa, mutta houkuttelevan halpaa. :oops:
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Pete

Quote from: Murmeli on October 06, 2008, 16:32:21
Ite olen kuullut hyvää Bileteman lusikoista, mutta eipä niitä tulis ostettua, vaikka halvalla saiski.
Niiden Biltema-lusikoiden kanssa voi käydä näin:
Quote from: kumikeijjo on October 05, 2008, 16:38:03
mulla on bilteman lusikoita. eka uiton jälkeen oli puolet maaleista pois!

Pescador

Quote from: Haugi_94 on April 08, 2007, 08:30:53
Itse en ole vielä ostanut, mutta voisi sen punavalkoisen vaapun ostaa sieltä, koska kaverini on kehunut!
Ostin itsekkin, ja muutama isomman kokoinenkin on tullut.

tonko__

omasta mielestä ainoastaan bilteman myra wipp kopio lipat on hyviä.. piän kaikkea muuta bilteman tavaraa huonona, koska ne tuntuu aika epävarmoilta.. ja hempuleilta..  :-D

siilinki

Bilteman hinta ja laatusuhde melko hyvä.

vainaja

Kyllä biltemasta saa hyvää tavaraa ja kohtuuhalvalla. Pitää vaan käyttää järkee siinä mitä ostaa ja mikä ehkä näyttää semmoselta, jota ei kannata ostaa.

hässi

Quote from: tonko__ on October 06, 2008, 19:03:55
omasta mielestä ainoastaan bilteman myra wipp kopio lipat on hyviä.. piän kaikkea muuta bilteman tavaraa huonona, koska ne tuntuu aika epävarmoilta.. ja hempuleilta..  :-D

Jos tavarat on huonoja, niin kannattaako liikkeen antaa 10 vuoden takuuta joillekkin tuotteille?