Joensuun kosket

Started by Eci, April 07, 2007, 17:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

saavi

Eilen 16.5 istuttivat kirre&taimenta. yhteensä 300 kg. Ilosaarenpäähän, laiturin ja ylempää penkkien kohdista.
Ennen istutusta nappasin päivän kiintiön, ja jäin seuraamaan istutusta. Noin kilon kaloja laittoivat, seassa jokunen suurempikin.
Tänään taasen kävin kiintiö kalat hakemassa.

Eci

En usko!!! Saahan sitä netissä kirjottaa mitä haluu. Millä helevetillä sitä kalaa tulee kun ite en oo koko keväänä saanu yhtään vaikka oon yrittäny ihan tosissaan! Kohta ei jaksa enää! Tänäänki olin monta tuntii eikä merkkiäkään kaloista.
Ehkä otin, ehkä en!

Eci

Jos joku ystävällisesti vois antaa vähä vinkkiä. Tuntuu olevan ihan sama onko sinne istutettu kalaa vai ei..ei sitä saa kuitenkaan.

Oon yrittäny kalastaa lusikoilla, lipoilla, vaapuilla, putkiperhoilla, leecheillä ja vaikka ihan millä tahansa. Kahtena aikasempana kesänäkin ollu kalastusluvat koskelle mutta koskaan en oo saanu yhtään lohikalaa koskesta. Joskus pari haukee kesällä ja ahvenia. Alkaa jo jonkunlainen masennus iskee kun näkee muitten vetävän jatkuvasti kiintiöt täyteen eikä itellä koskaan ees tärppää.

Millä ja mistä pitäs yrittää.....
Ehkä otin, ehkä en!

Eci

Oiskohan ketään maksullista kalastusopasta joka vois lähtee kattomaan mitä mie teen väärin kun ei vielä 20 vuoden virvelöintikokemuksella onnistu pyydystämään yhtään taimenta!
Ehkä otin, ehkä en!

saavi

Laiturilta milloin pääsee.... mutkasta (vierasvene laituri kyltin)  ylempää paripenkkien luota. Siinäpä paikkoja.
Länsi koskesta on tullut isompaa kalaa. +3kg kaloja.
Putkiperhoista valkeaa. Pelleistä kirkasta/punaista, kokonaan kirkasta, kuparia. Vaapuista punaista. puna/hopeahile, keltaista mustilla raidoilla.

Eci

Oon vaan maailman huonoin taimenen kalastaja....oon kokeillu joka paikasta melkein kaikilla mahollisilla vieheillä enkä saa mitään....just olin taas kaks tuntii koskella eikä tullu mitään. Huomenna meinasin vielä aamulla mennä ja sit tarjoon sytkärillä tulta lupalapun kulmaan!!!!! Jos ei vajaaseen 2 kuukauteen saa kalan kalaa niin tuskin tää enää kovin kannattavaa hommaa on.
Ehkä otin, ehkä en!

LTX

Quote from: Eci on May 17, 2007, 22:30:43
Oon vaan maailman huonoin taimenen kalastaja....oon kokeillu joka paikasta melkein kaikilla mahollisilla vieheillä enkä saa mitään....just olin taas kaks tuntii koskella eikä tullu mitään. Huomenna meinasin vielä aamulla mennä ja sit tarjoon sytkärillä tulta lupalapun kulmaan!!!!! Jos ei vajaaseen 2 kuukauteen saa kalan kalaa niin tuskin tää enää kovin kannattavaa hommaa on.
No ei tunnu sielläkään kovinkaan hyvin menevän. Sielläkönä Ilosaaressa tyhyjeä pyytelet?
Tuskin kannattaa maksullisiin oppaisiin ainakaan satsata jos pari kymmentä vuotta tyhyjää oot vetänyt.
Onkos siellä Joen koskilla paljonkin noin yleensä kalastajia?
Ehki tarkoitus viikonlopun aikana kokeilla kuin siellä homma nimeltä kalastus toimii.
Ei ainakaan kovin erämainen ole paikka ja pahojenkaan kulkujen päässä jos ei tämän hetkistä etäisyyttä oteta huohmioon.(285km)
Häätyy sanoa että kauas on pitkä matka.

the juQ

Onko sinne nyt lähi aikoina istuettu kaloja?

L4rry_91

Tänää ku oli talvi-kauden avajaiset nii mulla siimat poikki kaveri kiskas kirjon ja sitte mentii jigaa kuhia nii kaveri tempas 9kg hauen..  8-) :evil:

eeduskii

Koskesta suapi kalaa ku tiettää ottti paikat ; )

Jupetsi__

voisitko kertoa mistä sieltä?? olen tänä vuonna kaksi lupaa kalastanut ja en ole minkäälaista kosketusta saanut... Mutta huomenna ajattelin mennä uudestaan... Millä perholla sieltä saa? :evil:

Eci

Quote from: Jupetsi__ on April 17, 2008, 22:42:45
voisitko kertoa mistä sieltä?? olen tänä vuonna kaksi lupaa kalastanut ja en ole minkäälaista kosketusta saanut... Mutta huomenna ajattelin mennä uudestaan... Millä perholla sieltä saa? :evil:

ota hyvä mies kausilupa jos enemmän meinaat kalastella....ite en meinannu tänä vuonna kalastella ku viime kesänä ei tullu oikein mitään vaan hermot meni...valkoset perhot kuulemma toimii...zonkerit, leechit ja putket...ja nyt sinne on istutettu just pari päivää sitten.
Ehkä otin, ehkä en!

JuP3

Koko elämäni Pielisjoella kalastanut, mutta vasta tänään tuli korkattua kosket. Hiljaista oli... Porukkaa lappasi paikalla kuin Prisman kalatiskillä, mutta kukaan ei tuntunut saavan mitään. :| Kalustotappioina Lotto ja Räsänen jäivät koristamaan lehmuksien oksia (kesällä voi joku viitseliäs hakea) ja Vibrax jäi pohjaan. Sitkeästi uistimia vaihdellen ja eri paikkoja kokeillen vältyin MP reissulta, kun venelaiturista parikymmentä metriä ylös päin iski Räsäseen kala kiinni. Huolellinen minuutin väsyttely ja 52cm taimen haaviin. Laiha oli (1.1kg), mutta saipahan saalista vuoden ekalla reissulla...

Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Salmo trutta

Jupe taisikin olla sitten se joka "ajoi" yhden työkaverin koskelta pois.. Ei ollut saanut mitään ja sitten joku oli juuri tuosta kuvailemastasi paikasta vetänyt vierestä taimenen ylös. Oli saanut tarpeekseen.  :-D
Huomenna pitää itsekin lähteä kokeilemaan onneaan kun sain firman luvan varattua. Jospa tänä keväänä ei räntäsade ajaisi pois niin kuin viime vuonna..
Ken kešällä onkiu, šillä näläkä talavella peršettä tonkiu

JuP3

Eilen tuli vietettyä kolmetuntinen koskella . 8-) Olivat kuulemma aamulla kaloja istuttaneet, vaikka ei siltä tuntunut. Viime reissuun verrattuna kalahavaintoja runsaasti; muiden pusseissa ja tuikkeja. Itseltä meni toista tuntia kalan (taimen 48cm/1kg) saantiin, kun ottipeliä ei löytynyt ja seuraavalla heitolla jäi sekin pohjaan! +2 muutakin ennen sitä... :x

Kamerakännykällä napattu kuva verisen(kirjaimellisesti) taistelun jälkeen:

Parka

Itsekkin tuli eilen 15.5.2008 käytyä toistamiseen Joensuun koskilla, vastoin edellistä reissua kala havaintoja paljon, mutta itsellä jäi yhteen todella äkäiseen tärppiin kalatapahtumat. No ehkä ensi kerralla sitten.
Parka

JuP3

Tänään nauttimassa koskella keväisestä kelistä: +2,pohjoistuuli,räntää/lunta/vettä...Hytisemisen lisäksi 41cm/800g tane ja kiloinen kirre samoilta jalansijoilta lähes peräkkäisillä heitoilla. Ottipelinä kunnostautui 5cm musta CountDown. Viehemenetyksinä lehmuksen latvaan jäänyt Räsänen ja virran mukana kohti Pyhäselkää lähtenyt oma tekele. :-D

Kameramiehenä toimi Parka:

Parka

Jep, itse jouduin kameramiehen hommiin, kun kaloja en osaa narrata sitten ollenkaan. Monia eri uistimia tuli kokeiltua (lippa, lusikka, vaappu) ja noista sitten kaikkia mahdollisia värejä mitä sattui mukana olemaan, mutta ei. Uittotyyliäkin vaihtelin. No jospa se ensimmäinen vähän isompi koskikala ja jalo sellainen tarraisi vielä kevään/kesän edetessä.

Eikuin vaan kireitä muille!
Parka

Jupetsi__

Tervehdys...

Voisko joku jolla olis tieto niin kerto minkälaisilla perhoilla koskesta saa kalaa ja mistä päin koskea... :)

Tuukka Almighty

Huomenna lähtee piellisjokeen 700 kiloa sellasta 2-4 kilosta kirjolohta. tarkkoja paikkoja/aikoja en tiedä, mutta kalaa tulee tyrkätään ja paljon. Tämähän perkele tarkottaa sitä että miulle on enemmän töitä  :x

pexu

Ei toi huonolta paikalta vaikuta kun ensimmäisen kerran kun kävin 19.5 niin sain 1.6 kilosen kirjolohen ja nyt kävin 23.6 ja sain taimenia 4 kpl, viimisen päästin pois kun oli pienempi, noin 600g ja olihan noita jo muutenkin omiin tarpeisiin. Muut kolme oli pikkasen kilon molemmin puolin.

JR#15

Jokos on Joensuun koskien kaloja narrattu... Itsella takana pari pika visiittiä ja tapahtumat olleet pyöreät nolla.

Abborna

Quote from: JR#15 on May 01, 2009, 18:34:07
Jokos on Joensuun koskien kaloja narrattu... Itsella takana pari pika visiittiä ja tapahtumat olleet pyöreät nolla.

Itse kävin maanantaina ja eilen (4.5 ja 5.5)
Pari tuntia kumpinakin päivinä.

Maanantaina tuli yksi taimen mustalla liitsillä.  :-)

Huono kuva kun kännykällä otettu.
Veijari pääsi takaisin kasvamaan.

Eiliseltä reissulta ei jäänyt käteen kuin kokemusta  :-P

Porukkaa tuntuu olevan kelillä kun kelillä heittelemässä.

Milloha lie isututusta luvassa?

JR#15

Mistä kohti moinen harvinaisuus tälle keväälle iski liitsiin?

Abborna

Quote from: JR#15 on May 06, 2009, 23:50:07
Mistä kohti moinen harvinaisuus tälle keväälle iski liitsiin?

Siitä se otti heti rautatien puoleisen sillan jälkee sen ison koivun alta  :-)

vilpuri

Tänään yks kirbeli länsikoskesta. Onko muilla ollut kalahavaintoja?

Abborna

Quote from: vilpuri on May 26, 2009, 15:23:06
Tänään yks kirbeli länsikoskesta. Onko muilla ollut kalahavaintoja?

Parina iltana tullu käytyy mutta ei mitään havaintoja  :-(
Porukkaa siellä on kyllä rannat täynnä.
Itsellä ei oikeen enää nappaa käydä kun heittopaikoille pitää jo jonottaa melkein.

Abborna

Joko se tänään alko kalastuskielto vai onko tänään viimenen päivä kun saa kalastaa?

Abborna

Kohta loppuu kielto! :-)
Onko porukka käyny kalastelemassa näin syksyllä vielä?
Tuleeko mitään?
Miten kuha syö vielä tähän aikaan vuodesta?

JuP3

Kuteneita taimenia/järväreitä (C&R!) sekä kirjolohia saanee hyvänä päivänä. Kuha hyisestä koskivedestä voi olla sitten tiukemmassa.  :-D