Linlonlahti ja Niemisjärvet

Started by misterbig, April 08, 2007, 01:18:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zupo

Mite te ongitte lohikaloja..??? Homma Hakusessa

Miquel

No raitalusikalla voi nykiä aluksi 5 sekunnin välein ja sen jälkeen 10 sekunnin välein isoja nykäyksiä. Microtasurilla voi nykiä ihan samalla lailla.   :wink:
Taimenta väsyttämään!

Poromies

Aivan. Tasureita, varsinkin mikrotasuria, kannattaa uittaa aika hektisesti ja agressiivisesti.
Isoja nostoja, nopeita nostoja, ylös vetaisuja ja alaspäin pudottamissta. Taukoja tietenkin unohtamatta.
"Kalastetaan aina kun ehditään, ja silloinkin kun ei ole aikaa"

Parker

Rautulätkällä tullee Niemisjärveltä hyvin kirjoa. (Alemmasta lammikosta)
Pullaa!

Zupo

Hemulisoturi

Mikrotasurilla 15min kisassa samasta reiästä yhteensä 2 kirjolohta ja 4 puronieriää.
Kirjolohet 1021g ja 1031g.
Suurin p.nieriä 424.
Yht. 3654g
Tätä aikaisemmin en ole ikinä saanut Niemisjärviltä mitään muuta kuin yhden p.nieriän. Vihdoin tuli edes muutama kala.  :-P

Poromies

Hyvä! Nyt vaan laitat tuosta paremmaksi, kun kerta alkuun pääsit!  :lol:

Hemulisoturi

Quote from: Poromies on May 11, 2007, 17:00:34
Eipä paljon parantunut:
kirjolohi 1277g ja ahven 35g.  Mikrotasurilla vartin pelissä.

Poromies

Quote from: Hemulisoturi on May 11, 2007, 21:12:21
Quote from: Poromies on May 11, 2007, 17:00:34
Eipä paljon parantunut:
kirjolohi 1277g ja ahven 35g.  Mikrotasurilla vartin pelissä.

Millä lailla pilkit?
Itse parhaimmat tulokset saanut pysymällä koko kisan yhdellä reiällä. Pilkkeinä sitten räsänen, pun.-hop. tasuri sekä mikro.

Hemulisoturi

Kaikilla ottipilkeillä pilkein. Kalat tulivat mikrotasapainolla.
Olen kyllästynyt olemaan pelkästään yhdellä reiällä. Monia vartin pelejä olen ollut samalla reiällä ja mitään en ole saanut, mutta kun kairailen muutamia reikiä, rupeaa kaloja tulemaan.
Vetelen mikrolla viiden sekunin välein vähän kovempaa ja joskus vähän hiljempaa.

Jeltsu

Meinasin vähän yllättyä ku tuo pulahti avannosta niemisjärvien alimmaisen järven syvänteestä. :-D Painoa tuolla oli 1502g.

Poromies

Mulla on ollut tuollaisten haukien kanssa mahottoman huono tuuri.
Niemisjärvillä pilkin yleensä aina alimmalla järvellä syvällä tai rinteissä. Pilkkeinä käytän räsästä ja tasapainoja.
Ei yhtään haukea ole tullut ylös asti!!!

Rautupuroakin kalastanu paljon, mutta ei yhtään haukea!
Sama homma Taivallammella, ei isoja ylös asti..
Eikä Saarijärvestäkään...

Mutta asiaan. On kyllä komea kala!

Miquel

Onnittelut hienosta hauesta. Itsellä on mennyt samassa paikassa monta kertaa siimat poikki. Yhessäkin kisassa meni 3 kertaa poikki.  :cry:
Taimenta väsyttämään!

Parker

Mulla meni kaksi kertaa poikki
Pullaa!

Koivu

Mul on helvetinmoisia ongelmia saada niitä isoimpia (+1kg) kaloja Niemisjärvillä. Kysymys kuuluukin nyt, mitä te oikein teette siellä reijällä? Millaista 'meteliä' oikein pidätte? Heitättekö esim. Räsäsen kehiin ja vain odottelette kaloja, vai tuleeko joka 10s nykitys? Tai ehkäpä hiljainen ylös alas liike jatkuvasti oikeanpuolisella näppäimellä? Olis ihan kiva saada vähän apua, muut lajit ovat melko hallussa jo.

Parker

Jos haluat +1kg kaloja Niemarista, niin mene alempaan lätäkköön ja pistät reijälle joko räsäsen, rautulätkän, punahopea tasurin tai mikro tasurin. Itte oon pilkkiny ihan normaalisti paitsi mikrolla oon tehny pieniä nykäyksiä ja silloin tällöin isoja nykäyksiä.
Pullaa!

Jeltsu

Quote from: Koivu on May 12, 2007, 14:09:08
Mul on helvetinmoisia ongelmia saada niitä isoimpia (+1kg) kaloja Niemisjärvillä. Kysymys kuuluukin nyt, mitä te oikein teette siellä reijällä? Millaista 'meteliä' oikein pidätte? Heitättekö esim. Räsäsen kehiin ja vain odottelette kaloja, vai tuleeko joka 10s nykitys? Tai ehkäpä hiljainen ylös alas liike jatkuvasti oikeanpuolisella näppäimellä? Olis ihan kiva saada vähän apua, muut lajit ovat melko hallussa jo.
Räsäsellä alimman lätäkön syvänteestä pieniä nopeita nykäisyjä (10-15 kertaa). Ja sitten pari isoa nykäsyä ja sitten tauko (n. 10 sek.)
On mulla ainaki reilusti päälle kilosia kaloja tullut.

SUURkalastaja jyväskyläst

Sillä punakarvasella leechillä siihe isoon monttuun nii kyllä napsahtaa. tullu päälle kilosia kirrejä ja 1776g tane.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

(M)

Olkkosen mega hauki linlolta. :-o

deeris

herranen aika minkä olkkosen on saanut  :-o :-o

rainiemi

:-o Siis tää on vähän epäreiluu ku ei noita voi saada tällä normi vavalla ylös. Ja sit kuitenkin jotkut Olkkoset saa tommosii XD Onko niillä vai jo jotkut super vavat jotka kestää mitä vaan vai voidaanko mekin saada tommosii melken seittemän kilosii kaloi ylös?? :?

Hemulisoturi

Eikä tuo Olkkosen pienempikään hauki mikään pieni ole ollut.

Viime yönä onnisti vihdoin meikäläiselläkin Evolla. 10min kisassa samasta reiästä lähti mukaan 3 kirjolohta ja muutamia ahvenia.

Luovutin. Kahdesti katkesi siimat ja kahdesti irtosi Niemisjärvillä äsken. Irronneita kaloja väsyttelin ihan jumalattoman pitkään  :-P

rainiemi

Mun mielestä on pahempi jos irtoo joku kala koska sit ei tiiä että olisko ollut joku suthkoht iso mikä olis voinut tulla ylös asti kun että siima katkee XD

puupää

sain niemisjärveltä 1980g taimenen se tuli räsäsellä :mrgreen:
Hooked on Fishing :D

Miquel

Eli jos, joku vielä ihmettelee mistä sieltä Niemisjärviltä tulee kalaa niin tässä on takuuvarma kalapaikka.

Tossa, kun kolme minuuttia pilkkii raitalusikalla niin rupeaa kirjolohta, taimenta ja puronieriää nousemaan.
Taimenta väsyttämään!

Poromies

Voi perkule kirjolohi! :-D
Aioin laittaa juuri samanlaisen kuvan tänne.
Pilkitään melkein täysin samassa paikassa.
Tuosta saa taimenta, kirjolohta ja puronieriää erittäin hyvin.
Tällähetkellä 15 min kisan ennätys noin 8 kiloa.
Ja 10 min reilu 6 kiloa.

Luupää

Pelasin linlonlahdessa kahden tunnin kisan ja Jarkko Nyman ei saanut yhtään kalaa :-o

kalastaja62

mistä sitä siikaa tulee niemisjärveltä ja linlonlahdelta laittakaa karttoina ne on kaikkein selvimpiä

Miquel

Quote from: kalastaja62 on May 26, 2007, 10:25:58
mistä sitä siikaa tulee niemisjärveltä ja linlonlahdelta laittakaa karttoina ne on kaikkein selvimpiä
Sen minäkin haluaisin tietää tietokone pelaajat vetelevät kilosia siikoja ja itte en saa, kun joskus siian sieltä täältä.
Taimenta väsyttämään!

kalastaja62

eikö kukaan muka tiedä mistä niitä saa