Chat

Author Topic: Tuusulanjärvi  (Read 41460 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hettsor

• MSN Messenger - ninon89@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Tuusulanjärvi
« on: May 10, 2007, 01:27:43 »
Onko täällä Tuusulanjärvellä kalastavia/kalastaneita? Mitä ootte kalastanut ja millä menestyksellä? Kuulisin mielelläni vinkkejä hauen kalastukseen, kun asun tässä lähellä, mutten oo ikinä pitänyt ko. järvestä ja siks ollut laiska käymään siellä.  :-D Joskus muutaman hauen oon saanut, mutta jotekin en tiedä yhtään missä ne kalat siellä on? Siis paikkavinkkejä? Vai onko järvi niin surkea, ettei siellä oikeasti kalastajat käy? Silloin tällöin kuulee kuitenkin, että sieltä saadaan mm. isoja kuhia..  :?

jaska74

• View Profile
    • Email
Vs: Tuusulanjärvi
« Reply #1 on: May 13, 2007, 19:41:44 »
naapurisivustolla aiheesta on jotain läppää

http://www.heittokalastus.info/forum/index.php/topic,24.0.html

JooND

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: July 28, 2007, 22:34:42 »
Minä kalastelen tuusulanjärvellä,ellen ole mökilla. Elikkäs haukea ja kuhaa ja ahventa olen kalastellu ja iha hyvin kaikkia on tullut ja hapettimilla kannattaa koittaa ainakin kuhaa mitä on kehuttu ,että sieltä saa kuhaa mutta itse en ole saannut oikein.

ruisfile

• View Profile
« Reply #3 on: August 19, 2007, 19:21:13 »
onko tuusulanjärvellä hyvää kala paikkaa, koskenmäen suunnasta, jos aikoo pyytää haukea. Sinne piäisi päästä ilman venettä, koska en omista venettä.

JooND

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: September 01, 2007, 21:52:55 »
Itse en ole löytänyt hyvää paikkaa.:/

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: September 08, 2007, 18:20:28 »
Missäs kondiksessa tusbylake on nyt? Kaveri sanoi että se on nähnyt parempiakin päiviä, johtuen Järvenpään vedenpuhdistamon "lorautuksesta" kevättalvella.. Suunnittelin ankeriaanonginta-keikkaa sinnepäin, oliskos kenelläkään antaa vinkkejä? Lähtiskös hettsor oppaaksi jos tämmöinen ongintakeikka joskus toteutuisi  :lol:? Tuusulanjärvessä kun kuulemma on hyvinkin vahva ankeriaskanta, ja ankerias on todella tavoittelemisen arvoinen kala  8-).

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Röllipeikko

• View Profile
    • Email
« Reply #6 on: October 23, 2007, 23:38:21 »
Itseäni kiinnostaisi hyvin paljon tietää joitain hyviä rantakalastus paikkoja tuusulanjärvestä, siellä päin kun silloin tällöin liikkuu. Onginta mielessä, lähinnä, mutta huvittaisi myös kyllä kokeilla heittokalastusta, kun siellä kerran kuhaakin kuulopuheen mukaan on.

veivari

• View Profile
« Reply #7 on: November 04, 2007, 21:43:51 »
 :evil: Tuusulanjärvessä on todella isoja haukia! Itse olen saanut vetouistelemalla useita 3-7kg haukia n.4-6m syvyydestä melkolailla keskeltä järveä.
Tämä kesä on ollut viime kesää huonompi myös kuharintamalla,
Bomper on ollut suht koht hyvä aina 12cm sakka.
T.Veivari

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • MSN Messenger - tero.vaara@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: December 22, 2007, 20:17:25 »
Antakaahan jotain pilkkivinkkejä tuuskille. Mistä päin saa? Millä saa? Milloin saa? kertokaa.
Allekirjoituksia ei tueta.

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #9 on: January 08, 2008, 20:55:55 »
Tosiaan järvi on täynnä kuhia ja ankeriaitakin löytyy. Haukikanta on hieman heikompi, tosin haukia saa paljon varmemmin kuin esim. kuhia. Isoa haukea Tuusulanjärvestä on turha lähteä metsästämään, siinä saattaa kulua useampi vuosi... Ahventa tulee jigillä, keskikoko on mukavaa kun käyttää suht. kookkaita toukkajigejä, mutta kappalemäärissä ahventa tulee todella vähän. Ja siis kuhaa järvi on täynnä, melkein joka paikassa missä on kivia/hiekkaa pohjalla, on myös kuhaa. Mutta sen ylössaaminen onkin eri asia. Ilmeisesti järvi on niin täynnä roskakalaa ettei kuhien tarvitse napata siihen vieheeseen, vaan ne syövät mieluummin särkikaloja. Tai tämä on siis oma uskomukseni. En vain jaksa uskoa siihen että se saalis tai sen vähys johtuisi ainoastaan veden sameudesta, eikö se kuha kuitenkin nimenomaan viihdy sameissa vesissä. Alkukesästä kuhaa tulee juttujen perusteella matalista paikoista, esim tuo Järvenpään pää (pohjoispää vanhankylänniemestä ylöspäin) on kuhan kutualuetta. Mutta se on taas eri asia viitsiikö siellä paljon niitä kutevia kaloja kiusata. Niin ja kannattaa myös muistaa tuo kuhan alamitta Tuusulanjärvellä: 45 cm, monet ei tuota tunnu tietävän. Kuhan keskikoko on myös ollut mukavan kokoista. Tänäkin vuonna on tullut useita +/- 10 kg kaloja. Ankeriaita tulee myös melkein jokapaikasta, mutta ei niidenkään saaminen kovin helppoa ole. Onkikohteena Tuusulanjärvi on myös erittäin mukava, itse olen saanut ongella rannalta sorvaa, kiiskeä, ahventa, särkeä, pasuria, lahnaa, yksi suutarikin on tullut. Karppejakin sinne on istutettu, yhden olen useasti nähnyt, mutta ei ole vielä onkeen napannut.
 :-D

siilinki

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: January 12, 2008, 22:59:35 »
Antakaahan jotain pilkkivinkkejä tuuskille. Mistä päin saa? Millä saa? Milloin saa? kertokaa.
eikös se pilkki kausi ole vielä avaamatta siellä kun viimeksi viikko sitten siitä ohi ajoin ni ei hyvältä vaikutanut jää tilanne.
« Last Edit: January 12, 2008, 23:02:06 by siilinki »

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: January 14, 2008, 09:23:19 »
eikös se pilkki kausi ole vielä avaamatta siellä kun viimeksi viikko sitten siitä ohi ajoin ni ei hyvältä vaikutanut jää tilanne.
Silloin kun tuon viestin lähetin oli järvellä 10cm jäätä

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #12 on: January 14, 2008, 10:58:17 »
Juu kyllä se kerran jäätyi 10 sentin jäähän, mutta suli heti pois. Olen saanut tuolta vain 3 sormenmittaista ahventa pilkillä (viime talvena). Kalaa sieltä kuulemma tulee vain silloin kun se jäätyy kirkkaana, tänä talvena vesi on melko sameaa joten ei kannata liikoja toivoa :-D Mutta aina kannattaa yrittää.

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: March 24, 2008, 08:52:56 »
Niin eli Järvenpään puoleinen alue on kuhankutualuetta? Ei järven kuhakanta kauheasti vaarannu jos tällänen sähläri sieltä käy vähän yrittelemässä. Millasilla jigeillä te sieltä ootte yrittänyt? Miten pitkälle vanhankylän niemestä mennään Järvenpäätä kohti että on hyvillä paikoilla?

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #14 on: April 11, 2008, 21:47:37 »
Ihmevirveli, laitoin sinulle yv:tä asiaan liittyen :wink:

saury

• View Profile
« Reply #15 on: April 28, 2008, 13:42:12 »
Tänään ongelle menossa...

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #16 on: April 28, 2008, 13:51:39 »
Tänään ongelle menossa...

Reissuraporttia odotellessa  :-)

Ensi viikolla Tuuskille jos kelit sen sallivat..

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

saury

• View Profile
« Reply #17 on: April 29, 2008, 19:47:00 »
EI paljon kertomista... Vesi törkeän sameaa, vain muutamia senttejä. Pohjassa paljon moskaa, pohjaonginta lähes mahdotonta. Lisään kuvia torstaina.

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #18 on: April 29, 2008, 20:37:31 »
Missäs päin ongit?

saury

• View Profile
« Reply #19 on: April 30, 2008, 12:59:47 »
Siinä Koskenmäen venerannassa.

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #20 on: April 30, 2008, 14:35:09 »
Mäkin kävin siellä pari viikkoa sitten ongella. Yksi tärppi tuli :-D

saury

• View Profile
« Reply #21 on: May 01, 2008, 09:24:37 »

[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=214&i=kuva92142dk3

Tälläinen oli rannalla

Ihmevirveli

• Kalassanet Ry jäsen
    • View Profile
    • Email
« Reply #22 on: May 10, 2008, 19:34:13 »
Ihmevirveli, laitoin sinulle yv:tä asiaan liittyen :wink:
Tästä kiitos! Sinun ohjeilla tuli tänään yksi kuha ja kaksi ihan syötävän kokoista ahventa (n.200g)  :lol:

siilinki

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: January 20, 2009, 22:12:51 »
Viimeksi 2 viikoa sitten kävin pilkillä Tuusulanjärvellä, mutta saaliksi jäi vain kokemusta ja haikeita odotuksia.
Muita pilkkijöitä näkyi jäällä, mutta ei heilläkään ollut mitään noin 14.30-16.30 välillä.
Epäilen, että olisi jo aamusta pitänyt tulla, mutta olen liian aamu uninen usein.

zasse

• View Profile
« Reply #24 on: February 11, 2009, 00:36:17 »
mistä päin tuusulanjärveä pystyy jigittämään rannalta käsin kuhaa? ja kuinka tuo kuhan saanti onnistuu pilkillä?

DERI

• MSN Messenger - derinaattori@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: June 05, 2009, 10:22:17 »
Kuhaa pystyy jigaa hyvin halosen niemestä. Vaikka siel on muka kalastus kielletty oon kalastanu siel 2v ja kerran valitettu. SE on paras paikka minkä oon löytäny. Sarvikalliotakin kannattaa kokeila oon sielt pari kuhaa nostanu.

Wärtsi

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: July 07, 2009, 14:19:06 »
Miten voiko tuusulajärvestä syödä kalaa? kun se nyt niin huonossa kunnossa on ja ties mitä sinne on dippailtu ite tuli savusteltua turpaa tai särkeä ja hyvää se oli hirveät epäilyt ensin... mutta siis onko nää epäterveellisiä fisuja ei ois mukavaa kuulla että saa jonkin helkutan taudin sun muun sen jälkeen kun kaloja on sieltä syönyt vuosikausia...

seriaali

• View Profile
    • Email
« Reply #27 on: November 03, 2009, 12:40:21 »
kyllä tuuskin kaloja voi ihan hyvin syödä. Eikä se vesi enää tänä päivänä ole kovin huonossa kunnossa. Ainakin itse olen sieltä haalittuja affenia syöny ja hengissä olen:)

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #28 on: November 15, 2009, 14:58:06 »
Kyllä voi syödä ja Tuusulanjärven ankerias on muuten tosi hyvää!   :-)

Jokuvaiin

• View Profile
« Reply #29 on: November 15, 2009, 15:36:40 »
Joku saanut Tuusulanjävestä kummallisen kalan.  :-D
http://www.kalastajat.com/galleria/displayimage.php?album=8&pos=17

center>