Mikä on mielestäsi inhottavinta kalastuksessa?

Started by PäSSi, June 09, 2007, 12:19:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tonnimiäs

Joo, tuo on jo kokeiltu homma. Pari kertaa kotona siivotessani olen niitä käyttänyt, mutta mun puolesta saa jäädä... :wink:

Pöytäpala

Nollareissun jälkeen kamppeiden pakkaaminen.

pyhämaanpoek

vaikkei kalaa tulisikaan kalastus on kivaa...

remolux

uistelussa ko vetää esmes 8 vapaa ja sit jää kii merkkaamattomaan verkkoon tai pitkääsiimaan.. saa puukkoa tai noston ja ranta puskikkoon..

Tuhe

Inhottavinta on alkaa tämmöisestä vajaa kolmikiloisen meritaimen fileen päältä raapimaan ylimääräsuolat pois ja leikkaamaan ohuita suussa sulavia siivuja leivän päälle. Karvat oikein nousee pystyyn, mut ku kerran on pyydetty, niin pakko kestää. 8-).

remolux

mitä toi valkee on, ei kai vaan siioista o tarttunu jo haukimatoo    :-D :-D

Tuhe

Remoluxilla tarkka näkö ku havaitsi suolan alla olevan hienosokerin, jota on laitettu yhtä paljon ku suolaa. Pyhämaanpojalle tää on tuttua ruokaa näin syksyllä.

pyhämaanpoek

Onhan se mutta yllättävän vähän on taimenia ym punalihaisia tänä syksynä tullut siikaa ja ahventa kylläkin. :-P

pyhämaanpoek

On kyllä kieltämättä aika inhottavaa hommaa tommonen... :lol:

Tuhe

Elähän anna periksi pyhämaanpoek, kyl niitä siellä uiskentelee. Kalakelit vasta eessä päin, joten kyllä semmoinen yli viis kiloinen pitäis joulukalaksi vielä saada.

pyhämaanpoek

Juu tänä viikoloppuna Verkot pyytämään ja vavat vetoon Punalihaisen toivossa... Ja tietenkin siika verkot matalaan

jompsu

Inhottavinta:
-siima sotkut
-uistimen menetykset
-vavan katkeaminen/kelan rikkoutuminen
-ison kalan menetys
tä...?

jarisat

Sinänsä kalastus ja luonnossa liikkuminen ovat jaloja harrastuksia - eikä kuulemma kalastukseen käytettyä aikaa vähennetä elämän kirjasta :wink:. Siimasotkut, välinerikot yms ovat pohjimmiltaan itse aihettamiamme - en osaa käyttää kalustoa tai olen huolimaton tai ostin väärät vehkeet. Kalan karkuutukset johtuvat omasta toiminnastamme tai kalan iskutavan valinnasta. Kalastussää on pukeutumiskysymys tai valinta lähden/pysyn kotona.

Mutta se mikä mielestäni on inhottavaa on rannoille hylätyt eväspaperit, kaljapullot, siimasöheröt ja "roskakalat". Siinä mielestäni meillä kaikilla on itsetutkiskelun paikka - jääkö rantaluonto jäljiltämme vähintään yhtä hyvään kuntoon kuin se oli tullessamme.
Tuurikalastaja

Kalamiesville

1. Ei oo kalavesii lähellä.
2. lähimmässä järvessä 75% särkee
3. Mato-ongella särjet räpsii ja paskaa käsille ja ne liukkaita ja vaikea irrottaa koukusta.
:|

Torro

Quote from: Kalamiesville on November 14, 2008, 16:48:22
2. lähimmässä järvessä 75% särkee

Eikös tuo ole ihan luonnollista? Mietippäs jos veden eliöyhteisössä olis enemmän petoja kuin tuottajia ja noita särkiä eli toisen/kolmannen asteen kuluttajia. Ei toi kiertokulku oikein toimisi. Jos järvessäsi olisi 75% haukia ---> ne söisivät ensin kaikki muut kalat pois jolloin niille ei enää riittäisi ravintoa. Haukikanta kääpiöityy ensin ja mahdollisesti kuolee pois kokonaan. :roll:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

allu_

Reissun kamojen pakkaaminen. On kyllä niin vastenmielistä hommaa.. Senpä takia pakkaaminen jääkin yleensä viime hetkeen, jolloin aikaa on vain pari minuuttia ja puolet kamoista unohtuu kotiin

Torro

Quote from: allu_ on November 14, 2008, 19:26:38
Reissun kamojen pakkaaminen. On kyllä niin vastenmielistä hommaa.. Senpä takia pakkaaminen jääkin yleensä viime hetkeen, jolloin aikaa on vain pari minuuttia ja puolet kamoista unohtuu kotiin
.....12km poljin pelipaikoilla ja perillä tajusin jättäneeni sen jigirasian kotiin. Voin kertoa, että kyllä vitutti lähteä takas kotiin, en kyllä tullu enää takas :roll:

Dumppi 95

Minusta inhottavinta on limaisen kalan käsittely (etenkin syksyisin, kun vesi on kylmää ja kädet pitäisi jossain huuhtoa) ja se kun on kalassa monta tuntia ja ei sitten tulekaan mitään, mutta sellaistahan se kalastus on.  :-D
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Makko

kun on siimat sotkussa ja uistimia jää pohjaa

Samppa919

1. Tupakit loppuu kesken kalareissun.
2. Kahvit jää kotia.
3.Paska hätä pakkasella.
Hyvää jatkoa, jos oma ei riitä.

sami552

Quote from: kalakauhu on January 09, 2009, 21:10:19
Quote from: Mikkoporo on January 09, 2009, 20:21:37
Paska pilkkihaalarin hupussa :-D

Oliko koira käynyt salaisilla asioilla...  :evil:

Varmaan herra itse kuitenkin.  :evil:
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

Pescador

[TLV]Fisu

se kun kalat eivä koskaan syö kun menee sinne kalaan. :wink: paitsi matarilla :-D

M-A-K-E

Varmaakin se, että katiska/verkot/ ym.välineet on anastettu. Kaikkea mahdollista on viety ja se on aiheuttanut harmaita hiuksia.
Mä seuduilla näillä oon tunnettu kalamies...

kalastan_kaikkea

Minulla on tapana unohtaa kaikkea kriittistä. se on inhottavaa.
Kerran menimme oulujoelle kiireellä ja unohdimme pelastusliivit, puukon, pihdit ja haavin.. :roll:

Torro

Quote from: [TLV]Fisu on January 09, 2009, 22:12:42
se kun kalat eivä koskaan syö kun menee sinne kalaan. :wink: paitsi matarilla :-D
Mie kun olen kuullut sanottavan, että kala syö aina ...pitää vaan löytää oikeet paikat ja välineet niiden saamiseksi :roll:

[TLV]Fisu

Quote from: El'ToroRosso on January 09, 2009, 22:27:29
Quote from: [TLV]Fisu on January 09, 2009, 22:12:42
Mie kun olen kuullut sanottavan, että kala syö aina ...pitää vaan löytää oikeet paikat ja välineet niiden saamiseksi :roll:

se voi olla että miehessäkin on ollut vikaa..  :-D

härskipilkkiarska

Ärsyttävintä on se, kun uistin jää pohjaan ja varsinkin jos se on hyvä.
härskiä pilkintää

Acke

Kun aivan juuri kaupasta ostettu kallis uistin jää pohjaan. :| Siimasotkut ja välinerikot myöskin.